reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Ubezpieczenia > Zasiłki i inne świadczenia > Jak złożyć wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe?

Jak złożyć wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe?

Wniosek o dodatkowe postojowe (druk RSP-DD) można złożyć tylko elektronicznie na PUE ZUS. ZUS udostępnia instrukcję, jak zrobić to krok po kroku. Jak wypełnić i podpisać wniosek RSP-DD?

Wniosek o dodatkowe postojowe - jak złożyć?

Jak złożyć wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID -19 dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą (RSP-DD)?

Wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe możesz złożyć, jeżeli otrzymałeś wypłatę świadczenia postojowego.

Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy

Jak utworzyć i wysłać wniosek RSP-DD?

  1. Zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS.
  2. Przejdź do zakładki [Płatnik].
  3. Z bocznego menu wybierz [Dokumenty i Wiadomości] – [Dokumenty robocze].
  4. Kliknij przycisk [Utwórz nowy].
  5. Wniosek RSP-DD możesz wybrać z listy dostępnych dokumentów:

albo użyć filtra i wyszukać np. po nazwie,

  1.  Zaznacz wniosek i kliknij [Utwórz dokument].

  1. Wniosek możesz utworzyć także z menu [Usługi] – [Katalog usług]

Jak wypełnić wniosek RSP-DD:

  1. Wyświetli Ci się formularz do wypełnienia. Będzie częściowo wypełniony Twoimi danymi.  Z profilu PUE pobiorą się automatycznie Twoje dane identyfikacyjne oraz adres mailowy. Jeśli podałeś numer telefonu, on również pojawi się we wniosku.
     
  • zaznacz X  jeśli składasz wniosek

  • Możesz zaznaczyć tylko jedno z pól.
  • Wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe możesz złożyć, jeśli wcześniej otrzymałeś wypłatę świadczenia postojowego, zaznaczasz wtedy pole [Wniosek pierwszorazowy].
  • Pola  [Korekta  pierwszorazowego wniosku]  lub [Wniosek o kontynuację wypłaty świadczenia] możesz zaznaczyć, jeśli wysłałeś wcześniej wniosek pierwszorazowy.
  • Jeśli wybrałeś [Korekta  pierwszorazowego wniosku z], musisz wskazać datę złożenia wniosku pierwszorazowego.
  • Nie możesz złożyć wniosku o kontynuację wypłaty świadczenia dodatkowego w tym samym miesiącu, w którym składasz wniosek RSP-DD pierwszy raz.
  • Podaj numer rachunku bankowego. Jeśli zgłaszałeś do ZUS numer rachunku bankowego i masz go w swoich danych na profilu PUE ZUS , możesz go wybrać z dostępnej listy

  • Wybierz z podpowiadanej listy rodzaj przeważającej działalności, w związku z którą ubiegasz
    się o pomoc

Podaj kod przeważającego rodzaju działalności w związku z którą ubiegasz się o pomoc.

  1. Po uzupełnieniu dokumentu kliknij przycisk [Sprawdź]. System podpowie Ci, czy uzupełniłeś wszystkie wymagane pola. Jeśli poprawnie wypełniłeś wniosek -- zapisz go. Następnie zamknij formularz.
  2. Przejdź do wysyłki dokumentu, wybierz przycisk [Wyślij].

Wyświetli się komunikat z oświadczeniem:

 

  1. Gdy zaakceptujesz to oświadczenie, wybierz sposób odbioru wiadomości zwrotnej z ZUS oraz wskaż podpis, którego chcesz użyć.
reklama

Czytaj także

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama