REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Słaba wydajność pracowników - przyczyny. / Fot. Fotolia
Słaba wydajność pracowników - przyczyny. / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

Słaba wydajność pracowników

Przepracowanie, nadmiar obowiązków czy brak organizacji hamują wydajność pracowników. Co jeszcze utrudnia osiąganie dobrych efektów w pracy?

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Każdy pracownik to ważny element organizacji, w której pracuje. Im jest bardziej efektywny, tym lepsze wyniki osiąga firma. Eksperci z serwisu GoldenLine.pl wskazują 7 najczęstszych przyczyn niskiej efektywności w pracy.

1. Nadmiar obowiązków

Częstym błędem jest branie na siebie wszystkich zadań, jakie pojawiają się w trakcie pracy. Wiele osób nie potrafi powiedzieć „nie” swoim współpracownikom, szefowi czy klientom. Brak asertywności i usprawiedliwianie się „dobrymi intencjami” prowadzi do tego, że lista zadań stale się powiększa. Nawet najlepszy pracownik nie jest w stanie wypełnić zbyt wielu obowiązków, a co dopiero wykonać ich rzetelnie. Czasem trzeba po prostu poprosić kogoś o pomoc lub odmówić, jeśli jakieś zadanie przerasta nasze możliwości albo po prostu wiemy, że nie będziemy w stanie mu podołać.

Polecany produkt: Personel i Zarządzanie

REKLAMA

2. Nieumiejętność pracy w zespole

Przy wykonywaniu konkretnego zadania często skupiamy się wyłącznie na nim. Zapominamy, że praca w grupie, wsparcie współpracowników, wykorzystanie ich wiedzy i doświadczenia może dostarczyć nam wielu cennych sugestii i pozwolić uniknąć błędów. W większości przypadków nad sukcesem firmy i realizacją celów pracuje cały zespół, który potrafi umiejętnie wykorzystywać kompetencje wszystkich jego członków i dzielić się pracą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na FORUM

3. Organizer w różnych miejscach

Wiadomości i zadania w poczcie e-mail, notatki na luźnych kartkach, kontakty w kalendarzu, spotkania wpisane w aplikacjach smartfonowych, czyli chaos organizacyjny. Taka sytuacja sprawia, że wiele spraw wymyka się spod kontroli. Warto trzymać wszystkie pomysły, zadania, polecenia szefa czy kontakty w jednym miejscu oraz planować dzień pracy i zadania do wykonania. Pomaga to odciążyć umysł i zapanować nad kolejnością realizacji zadań.

4. Brak samodzielności

Pracodawcy często poszukują u pracowników dużej samodzielności i odpowiedzialności. Nie każdy jednak potrafi podejmować samodzielne decyzje. Może się to wiązać z brakiem wiedzy, niezrozumieniem zadania, danego zagadnienia, wydanego polecenia lub po prostu z ucieczką od odpowiedzialności. Taka sytuacja może prowadzić do rozciągania zadania w czasie, nieprawidłowej jego realizacji, czy konieczności przekazania go innej osobie.

Prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników

5. Nadmierna kontrola

Zdarzają się sytuacje, w których szefowie mają poczucie, że bez pilnowania i sprawdzania pracowników, powierzone im zadania nie zostaną wykonane poprawnie. Jednak nadmierna kontrola pracy pracownika czy zespołu i działanie według sztywnych procedur, zazwyczaj hamuje kreatywność i produktywność pracowników. Umożliwienie podejmowania samodzielnych decyzji, proponowania własnych rozwiązań i zapewnienie swobody działania sprawi, że pracownik nie tylko będzie bardziej produktywny, ale także poczuje większą odpowiedzialność za swoje działania i wyniki firmy.

6. Złodzieje czasu

Przeglądanie stron internetowych, prowadzenie prywatnych rozmów, pisanie sms-ów czy ciągłe sprawdzanie mediów społecznościowych, mogą w wielu przypadkach powodować brak czasu na wykonanie obowiązków pracowniczych. Pozostawanie nawet dłużej w pracy, kiedy jesteśmy już zmęczeni, nie sprzyja produktywności i dobrym efektom naszej pracy.

7. Przemęczenie

5 dni efektywnej pracy determinuje chęć i konieczność odpoczynku. Niektórzy także w tygodniu, po pracy, spotykają się w gronie znajomych, imprezują do późnych godzin nocnych, zbyt krótko śpią. Przy prowadzeniu takiego trybu życia przez dłuższy okres, pracownik jest po prostu zmęczony, co ma wpływ na jego percepcję, kreatywność a tym samym na wyniki w pracy.

Prośba o dzień wolny od pracy

Źródło: GoldenLine.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Polacy zmieniają pracę. Co trzecia osoba chce się przekwalifikować. Jakie są tego powody? [Badanie]

Polacy chętnie zmieniają pracę. W dodatku co trzecia osoba chce się przekwalifikować. Jakie są tego powody? Co można wywnioskować z badania pracuj.pl?

Nie 4 tys., a 7 tys. zł zasiłku pogrzebowego z ZUS od 2026 r. Długo wyczekiwana waloryzacja w końcu wchodzi w życie. Na wniosek Z-12 jest 12 miesięcy od zgonu

Nie 4 tys., a 7 tys. zł zasiłku pogrzebowego z ZUS od 2026 r. Długo wyczekiwana waloryzacja w końcu wchodzi w życie. Ile czasu zasiłek ten wynosił 4 tys. zł? Na wniosek Z-12 (czyli wniosek o zasiłek pogrzebowy) jest 12 miesięcy, licząc od dnia zgonu.

To koniec działu XI KP - likwidacja przepisów. Pracownicy, pracodawcy, działy kadr: 13 grudnia 2025 wchodzi w życie totalnie nowa ustawa o kolosalnym znaczeniu dla polskiego prawa pracy. Czekano na nią kilkadziesiąt lat

Uchyla się dział jedenasty z Kodeksu pracy (sic!). Co za zmiana dla pracowników, pracodawców, związków zawodowych oraz organizacji pracodawców! Na taką zmianę czekano kilkadziesiąt lat. Naukowcy już dawno mówili, że trzeba to zrobić i stało się! Ale uwaga, z jednej strony likwidacja przepisów, a z drugiej strony już w dniu 13 grudnia 2025 r. wchodzi w życie totalnie nowa ustawa o kolosalnym znaczeniu dla polskiego prawa pracy, a konkretnie dla ZPP.

NSA wydaje kolejny przełomowy wyrok w sprawie renty, stażu i kwalifikacji chorób

W listopadowym wyroku NSA wydaje kolejne ważne interpretacje w sprawie renty, stażu i kwalifikacji chorób. NSA potwierdził restrykcyjne podejście do świadczeń przyznawanych „w drodze wyjątku". Podkreślono, że wszystkie przesłanki muszą być spełnione łącznie – brak jednej (np. odpowiedniego okresu składkowego) wyklucza możliwość przyznania świadczenia. Wyrok pokazuje, że trudna sytuacja życiowa, choć istotna, nie wystarczy bez spełnienia wymogów formalnych. Jaka jest więc konsekwencja wyroku?

REKLAMA

Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów?

Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów? Okazuje się, że organizacje cierpią dziś na paradoks „nadmiaru danych i braku wiedzy”, co w połączeniu ze spadkiem czasu skupienia uwagi do zaledwie 47 sekund paraliżuje proces decyzyjny. Rozwiązaniem niekoniecznie jest nowa technologia (w tym AI), lecz wykorzystanie w raportowaniu wiedzy o psychologii percepcji oraz data storytellingu. Współczesny raport musi być intuicyjny, by menedżer mógł go zrozumieć w niecałą minutę. Niniejszy artykuł wyjaśnia, jak diagnoza kontekstu, dobór wykresów i kolorów zmniejsza obciążenie poznawcze i poprawia jakość decyzji biznesowych.

Pracodawca wtedy musi zapłacić, choć pracownik nie pracuje, a nie jest to urlop - te dni wolne a płatne należą się

Pracujesz na etacie i myślisz, że znasz wszystkie swoje prawa? Okazuje się, że polskie prawo pracy przewiduje specjalne dni wolne z zachowaniem pełnego wynagrodzenia, o których wielu pracowników nawet nie słyszało. Nie chodzi wcale o urlop wypoczynkowy ani zwolnienie lekarskie - to zbyt proste. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz legalnie nie przyjść do pracy, a pracodawca i tak musi Ci zapłacić.

Kontrowersyjna reforma PIP: czy jej potrzebujemy? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze zmiany

Kontrowersyjna reforma PIP to m.in. nowe uprawnienie inspektorów pracy do przekształcania umów cywilnoprawnych jak umowa o dzieło czy zlecenie w umowy o prace. Czy potrzebujemy tak dużych zmian? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze punkty projektu ustawy o zmianie ustawy o PIP.

Alarmujące dane GUS: albo bezpiecznie, albo szybko. Dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy

Alarmujące dane GUS z 2024 r. i pierwszego półrocza 2025 r.: dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy. Trzeba wybrać: albo bezpiecznie, albo szybko. Jak zahamować niebezpieczny kierunek?

REKLAMA

Emerytury czerwcowe 2026 - kiedy przeliczenie przez ZUS?

Emerytury czerwcowe - nowe przepisy wchodzą w życie w styczniu 2026 r. Komu ZUS przeliczy emeryturę? Kiedy nastąpi przeliczenie? Czy trzeba składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

PPK: nie każdy o tym wie, że uczestnik PPK może przenosić środki między swoimi rachunkami PPK

Podmiot zatrudniający dokonuje wpłat do PPK na rachunek uczestnika utworzony w związku z zatrudnieniem w tym podmiocie. Uczestnik PPK, który ma kilka rachunków PPK, może jednak w każdym czasie złożyć wniosek o wypłatę transferową środków między tymi rachunkami. Oznacza to, że osoba mająca kilka rachunków PPK ma możliwość przenoszenia środków pomiędzy tymi rachunkami.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA