Kategorie

Warunki pracy, Unia Europejska

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowelizacja poszczególnych działów Kodeksu pracy m.in. w sprawie czasu pracy, badań trzeźwości pracowników - takie zmiany zapowiada wiceminister pracy Stanisław Szwed w wywiadzie dla DGP. Ponadto do sierpnia 2022 roku należy wprowadzić zmiany w prawie wynikające z dyrektywy w sprawie urlopów rodzicielskich czy warunków pracy.
Co poza wynagrodzeniem musi płacić pracodawca oddelegowujący pracownika do Szwajcarii? Wyjątki od minimalnych warunków wynagradzania i urlopu. Jak wygląda procedura rejestracji w ramach 90 dni swobody świadczenia usług? Tego dowiesz się z poradnika przygotowanego przez TAAC Solutions oraz Polsko - Szwajcarską Izbę Gospodarczą.
Komisja Europejska zwiększa ochronę pracowników przed rakotwórczymi czynnikami w zakładzie pracy. Rozszerzyła listę niebezpiecznych substancji na które mogą być narażeni o 25 pozycji, wprowadziła także surowsze wartości dopuszczalne dla tych i kilku innych substancji.
Ustawa o pracy na morzu, która zakłada m.in. że marynarz będzie pracował na statku maksymalnie 14 godzin na dobę oraz 72 godziny tygodniowo została 4 września 2015 r. poparta przez Senat. Izba nie wniosła żadnych poprawek.
Ustawa o pracy na morzu została przyjęta przez Sejm podczas drugiego dnia 98. posiedzenia Sejmu 5 sierpnia 2015 r. Projekt wdraża Konwencję o pracy na morzu. Określa warunki pracy i życia marynarzy na statkach przeznaczonych lub używanych do prowadzenia działalności gospodarczej.
Rządowy projekt ustawy o pracy na morzu jest przedmiotem prac Sejmu na 97. posiedzeniu. Powstał w celu wykonania prawa Unii Europejskiej. Określa warunki pracy na morzy na statkach przeznaczonych lub używanych do prowadzenia działalności gospodarczej. Nowością jest możliwość zgłoszenia skargi przez marynarza na warunki pracy i życia na statku.
Warunki pracy na morzu w Polsce zostaną dostosowane do Konwencji o pracy na morzu. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o pracy na morzu przedłożony przez ministra infrastruktury i rozwoju. Projekt wprowadza za Konwencją minimalne, międzynarodowo ujednolicone standardy pracy i życia marynarzy na statkach morskich, zapewniające ochronę warunków pracy oraz przestrzeganie praw człowieka i obywatela.