reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: praca w niedziele i święta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu praca w niedziele i święta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące praca w niedziele i święta.

Praca na zmiany - planowanie pracy zmianowej

Aktualizacja: 14.09.2017

Stosowanie w zakładzie pracy zmianowej dopuszczalne jest niezależnie od obowiązującego w nim systemu czy systemów czasu pracy, opisanych w wewnętrznym akcie prawnym, jakim jest Regulamin Pracy. Charakteryzuje się ona uciążliwością związaną z częstym zmienianiem przez pracowników pory wykonywania pracy, pozwala jednak na planowanie pracy w niedziele i święta. Praca zmianowa uzasadniona jest rodzajem lub organizacją procesu pracy. »

Praca a czas wolny

Aktualizacja: 20.01.2011

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia. »

Jak rozliczyć pracę w dniu wolnym udzielonym za 3 maja

Aktualizacja: 04.12.2008

W naszej firmie obowiązuje 3-miesięczny (kwartalny) okres rozliczeniowy. Piątek 2 maja był dla naszych pracowników dniem wolnym w zamian za sobotę 3 maja. Jeden z zatrudnionych, mimo że wcześniej wyznaczyliśmy ten dzień jako wolny, musiał przyjść do pracy, aby wyładować wózkiem widłowym TIR-a, który przyjechał niespodziewanie tego dnia z transportem. Jaki dodatek do wynagrodzenia przysługuje pracownikowi w związku z pracą w tym dniu, jeżeli pracownik przepracował 8 godzin? »

Czy praca w godzinach nadliczbowych może naruszać odpoczynek tygodniowy

Aktualizacja: 05.12.2008

 Pracownik jest zatrudniony w podstawowym systemie czasu pracy i pracuje od poniedziałku do piątku po 8 godzin w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Ze względu na potrzebę wykonania pilnego zlecenia wykonywał pracę w jednym tygodniu również w sobotę i niedzielę po 8 godzin. Nie mogliśmy z nim ustalić terminu odbioru dni wolnych za tę pracę, więc na koniec okresu rozliczeniowego wypłaciliśmy mu dodatek w wysokości 100% za każdą godzinę. Jednak nie wiemy, co w tej sytuacji dzieje się z odpoczynkiem tygodniowym, który z powodu pracy w sobotę i w niedzielę nie został zachowany. Czy pracownikowi przysługuje za niego jakaś rekompensata? »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

opti.pl

Księgowość online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama