Kategorie

Pomieszczenia pracy, Oświetlenie pomieszczeń pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W zaleceniach pokontrolnych pracodawca został zobowiązany do zainstalowania oświetlenia ewakuacyjnego. W jakich obiektach i pomieszczeniach należy stosować oświetlenie ewakuacyjne i jakie powinno ono spełniać wymagania?
Pracodawca zakupił miernik do pomiaru natężenia oświetlenia na stanowiskach pracy. Zamierza we własnym zakresie przeprowadzić pomiary na stanowiskach pracy w biurze. Jakie powinien zastosować normy do oceny parametrów oświetlenia?
Pracodawca zorganizował stanowiska pracy w pomieszczeniu, w którym są nieotwierane okna, ale jest zapewniona klimatyzacja. Pracownicy skarżą się na dyskomfort w związku z brakiem możliwości wywietrzenia pokoju. Czy w pomieszczeniach pracy mogą być okna, których nie można otworzyć?
Pomieszczenie pracy biurowej to miejsce, w którym wykonywana jest praca, wraz z wyposażeniem w środki i przedmioty konieczne do jej wykonywania.
Pracodawca prowadzi działalność handlową na terenie kompleksu budynków mieszkalnych. Zamierza rozszerzyć działalność i wynająć pomieszczenia w piwnicy, gdzie chce zorganizować stałe stanowiska dla pracowników. Miejscem wykonywania pracy pracowników byłyby pomieszczenia usytuowane poniżej otaczającego terenu, bez oświetlenia naturalnego. Czy istnieje możliwość zorganizowania takich stanowisk pracy, jeżeli tak, to jakie kroki powinien poczynić?
Jakie są wymagania dla pomieszczeń pracy? Stanowisko pracy powinno być dostosowane zarówno do rodzaju wykonywanych przez pracownika prac, jak i do jego cech osobowych.