Wydanie świadectwa pracy przed upływem 24 miesięcy od zawarcia umowy
REKLAMA
Nie ma przeszkód, aby wydali Państwo pracownikowi świadectwo pracy bezpośrednio po zakończeniu terminowej umowy o pracę, nawet jeżeli pracownik nie będzie tego żądał. Takie postępowanie nie będzie działaniem na szkodę pracownika, zatem pracodawca nie może zostać za nie ukarany. Stanowisko to potwierdza również Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Od 21 marca 2011 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące wydawania świadectw pracy. Zgodnie z nimi, pracodawca ma obowiązek wydania świadectwa pracy po upływie 24 miesięcy od zawarcia z pracownikiem pierwszej umowy terminowej, jeżeli pozostaje on w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy na czas określony, na czas wykonania określonej pracy lub na okres próbny (art. 97 § 11 Kodeksu pracy). Ponieważ nowe przepisy nie określają, że w tym przypadku chodzi o pozostawanie w zatrudnieniu na podstawie bezpośrednio następujących po sobie umów o pracę, większość specjalistów uznaje, że nawet jeżeli między poszczególnymi terminowymi umowami o pracę występują przerwy, to pracodawca wydaje świadectwo pracy dopiero po upływie 24 miesięcy od zawarcia pierwszej umowy terminowej. Jeżeli w dniu upływu 24 miesięcy od zawarcia pierwszej umowy terminowej stosunek pracy trwa nadal, to świadectwo pracy należy wydać dopiero po jego zakończeniu (art. 97 § 12 Kodeksu pracy).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat