REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dress code na rozmowę kwalifikacyjną

 GP People sp. z o.o. sp.K.
Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego
Dress code na rozmowę kwalifikacyjną/Fot. Fotolia
Dress code na rozmowę kwalifikacyjną/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego strój podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ważny? Większość szefów przyznała, że gdyby musieli wybrać między dwójką kandydatów o podobnych kwalifikacjach i doświadczeniu, decydujący byłby ich ubiór właśnie podczas spotkania kwalifikacyjnego. Na co zwrócić uwagę wybierając strój na rozmowę o pracę?

W CV tylko poważne zdjęcie na jasnym tle, panie z delikatnym makijażem, panowie najlepiej bez zarostu. Na rozmowę kwalifikacyjną obowiązkowo elegancka koszula, a do tego najlepiej garnitur albo garsonka. Czy takie zasady nadal obowiązują, a trzymając się ich rzeczywiście zwiększamy swoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy? Zapytaliśmy rekruterów o to, na co zwracają uwagę i czy kandydat „pod krawatem” na samym starcie zyskuje u nich kilka punktów, a może jest wręcz odwrotnie.

Autopromocja

Jak cię widzą…

Czy to, w co ubierzemy się na rozmowę o pracę naprawdę jest tak ważne? Tak, bo aż 65% szefów przyznaje, że gdyby musieli wybrać między dwójką kandydatów o podobnych kwalifikacjach i doświadczeniu, decydujący byłby ich ubiór właśnie podczas spotkania kwalifikacyjnego. Zatem jakie wymogi powinien spełniać strój, by zapewnić przewagę? Przede wszystkim musi być adekwatny do miejsca pracy i posady, jaką chcemy zdobyć. Jeśli staramy się o stanowisko w firmie z tak zwanej branży kreatywnej, na przykład w agencji reklamowej, kolorowa bluzka czy fantazyjne buty prawdopodobnie nikogo nie zrażą. Raczej zostaną potraktowane jako przejaw barwnej osobowości i pomysłowości, a te u tego typu pracowników są bardzo cenione. Inne zasady panują w bankach, urzędach czy korporacjach – w ich przypadku zazwyczaj najlepiej postawić na elegancję i klasykę, choć i to się zmienia. – W wielu firmach przewartościowywana jest obecnie kultura wewnętrzna.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przejawem tego jest także to, że rozluźnieniu ulegają zasady dotyczące ubioru pracowników, na przykład styl business formal zastępowany jest przez business casual – mówi Rafał Dryla Dyrektor zarządzający Agencji Pracy GP People.  – Jednym z powodów jest coraz liczniej obecne na rynku pracy pokolenie Y, które do tego rodzaju formalnych kwestii podchodzi dużo swobodniej. Dress code, którego sztywne trzymanie się jest wymagane już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej, przedstawicieli tej generacji odstrasza. Z kolei mniej sformalizowane reguły dotyczące stroju postrzegają oni jako jeden z przejawów chęci nawiązania partnerskich relacji i skrócenia dystansu na linii pracodawca-pracownik, a także możliwość wyrażenia za pomocą garderoby swojej osobowości – komentuje Dryla.

Strój prawdę o tobie powie?

Dostosowanie swojego wizerunku do branży i stanowiska, na jakie aplikujemy, to jedno, ale równie ważne jest zadbanie o to, by w wybranym stroju zaprezentować się swobodnie. – Wielokrotnie przeprowadzamy rozmowy z kandydatami, którzy na pierwszy rzut oka wydają się perfekcyjnie przygotowani, także pod względem swojego wyglądu. Teoretycznie nie można takiej osobie nic zarzucić poza jednym, ale bardzo mocno zauważalnym szczegółem. To brak naturalności i swobody wyrażający się przede wszystkim w tym, iż sam kandydat w eleganckim ubraniu czuje się bardziej przebrany niż ubrany. Wszystko to sprawia, że elementy jego wizerunku, osobowość i to, co przedstawił w CV, nie składa się w spójną całość – mówi Agnieszka Szczypińska z GP People.. Winny temu jest fakt, że jeśli na co dzień nie wyglądamy czy nie ubieramy się tak, jak na rozmowę kwalifikacyjną, automatycznie przyjmujemy sztywne, wystudiowane pozy – mamy świadomość, że w pewnym sensie przebraliśmy się za kogoś innego. – Pozytywne pierwsze wrażenie jest istotne, ale jeszcze ważniejsze jest to, by kandydat dobrze i pewnie czuł się podczas spotkania z rekruterem. W przeciwnym razie nawet najlepszy krawat nie pomoże. Dlatego warto dobrze zastanowić się, co wkładamy na rozmowę, przymierzyć ubranie dzień wcześnie, pomyśleć o dodatkach – podkreśla Szczypińska.

Drwale, emo i kolorowe ptaki         

Musimy pamiętać także o tym, że zarówno pracodawcy, jak i rekruterzy również śledzą trendy i podążają za modą. Dlatego też na przykład jeszcze kilka lat temu osoba z gęstą brodą, w koszuli w kratę i z tatuażami – czyli popularnie zwany dziś typ „drwala” – wzbudzałaby konsternację w niejednym biurze. Dziś jednak jest to już po prostu jeden z trendów, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. – Myślę, że także pracodawcy stają się coraz bardziej liberalni, a czasami wręcz z premedytacją poszukują ekstrawagancji, aby dodać kolorytu swojemu zespołowi lub sprawić, że klienci czy kontrahenci spojrzą na firmę jako nowoczesną, otwartą i niebanalną – mówi Agnieszka Szczypińska z GP People. – Trudno więc znaleźć uniwersalny przepis na sukces, który sprawdzi się na wszystkich rodzajach rozmów kwalifikacyjnych. Jeśli jednak miałabym wskazać coś, co od lat jest niezmiernie ważne i na co zawsze zwraca się uwagę, to schludność. Bez względu na to, czy nasz strój jest bardziej artystyczny czy klasyczny, to na rozmowie powinien on być zawsze przede wszystkim czysty, świeży i wyprasowany – podsumowuje.  

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    BHP: Bony, talony, kupony zamiast posiłku profilaktycznego. Kiedy i komu przysługują, kto wydaje

    Pracownicy zatrudnieni w warunkach szczególnie uciążliwych mają prawo do posiłków profilaktycznych. Zamiast posiłku w formie dania gorącego pracodawca może im przekazać bony, talony, kupony i inne dowody uprawniające do otrzymania produktów spożywczych lub posiłku.

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią?

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią? Profilaktyk będzie się zajmował oceną sytuacji zdrowotnej i społecznej populacji, jej potrzeb, określaniem priorytetów jak i opracowywaniem danych epidemiologicznych. Trzeba wiedzieć, że od dnia 26 marca obowiązują nowe zawody medyczne, takie jak: profilaktyk, asystentka stomatologiczna, elektroradiolog, higienistka stomatologiczna, instruktor terapii uzależnień, opiekun medyczny, optometrysta, ortoptystka, podiatra, protetyk słuchu, technik farmaceutyczny, technik masażysta, technik ortopeda, technik sterylizacji medycznej, terapeuta zajęciowy.

    Terapeuta zajęciowy - nowość, szczególnie dla niepełnosprawnych

    Terapeuta zajęciowy, często pracuje z osobami wykluczonymi społecznie (chorymi, niepełnosprawnymi, starszymi, bezrobotnymi). Często wykorzystuje różnorodne metody aktywności życiowej pacjentów, stara się przeciwdziałać powstawaniu przewlekłego stanu chorobowego lub trwałego kalectwa oraz wspierać podopiecznego w przystosowaniu do życia w społeczności szpitalnej i pozaszpitalnej. Głównymi zadaniem terapeuty zajęciowego jest dobór odpowiednich form terapii, dostosowanych do stanu zdrowia, potrzeb, zainteresowań i możliwości podopiecznego. Trzeba wiedzieć, że to nowy zawód medyczny.

    Dożywotnie świadczenie honorowe: Co miesiąc dodatkowe 6246,13 zł od ZUS

    Świadczenie honorowe to dodatkowe pieniądze od ZUS dla osób, które ukończyły 100 lat życia. Od 1 marca 2024 r. kwota świadczenia honorowego dla nowych stulatków wynosi 6246,13 zł brutto.

    REKLAMA

    Rada Ochrony Pracy: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wręczył akty powołania członkom Rady

    27 marca 2024 r. Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, powołał nową Radę Ochrony Pracy. Akty powołania na nową kadencję odebrało 25 członków Rady.

    10000 zł brutto – ile to netto?

    10000 zł brutto wynagrodzenia - ile to netto? Umowa o pracę zawiera wynagrodzenie brutto, od którego należy odjąć składki ZUS, składkę zdrowotną i zaliczkę na podatek. Pozostaje wynagrodzenie netto. Oblicz za pomocą kalkulatora, ile na rękę z 10000 zł brutto otrzyma pracownik.

    Wybierasz się do urzędu, ZUS-u , czy na pocztę w Wielki Piątek? Lepiej sprawdź, które placówki są czynne

    Wielki Piątek nie jest dniem wolnym od pracy, ale nie wszystkie urzędy będą otwarte. Niektóre urzędy marszałkowskie i gminne będą zamknięte, a inne skrócą godziny pracy do 13:00.

    Pracownicy chcą zmienić pracodawcę - raport z rynku pracy

    Aż 45% pracowników w Polsce chce zmienić pracodawcę - taka informacja wynika z raportu "Barometr Rynku Pracy".

    REKLAMA

    Urlop bezpłatny a zapis do PPK

    Urlop bezpłatny - jak wpływa na zapis do PPK? Okazuje się, że nie każda nieobecność w pracy przeszkadza w „zapisaniu” do PPK. Kiedy urlop bezpłatny opóźni zapis do PPK?

    Emerytury niższe od kwietnia 2024 r. - kiedy przejść na emeryturę?

    Emerytury będą niższe od 1 kwietnia 2024 r. - od tego dnia obowiązuje nowa tablica średniego dalszego trwania życia z GUS. Kiedy przejść na emeryturę? Którą tablicę ZUS bierze pod uwagę - z momentu złożenia wniosku o emeryturę czy osiągnięcia wieku emerytalnego?

    REKLAMA