REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym się kierować, organizując mobilne stanowisko pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ula Fijałkowska

REKLAMA

Jestem kierownikiem oddziału dużej spółki. Zamierzam stworzyć zespół przedstawicieli odpowiedzialnych za kontakty z klientami oraz szkolenia. Moi podwładni będą większość czasu spędzać poza biurem, dlatego też chciałbym zapewnić im komfortowe warunki pracy. Jak stworzyć takie stanowiska pracy?

Osoby pracujące na odległość można podzielić na dwie grupy. Najbardziej mobilną tworzą pracownicy, którzy wszystkie zadania wykonują zdalnie, a wyniki regularnie przesyłają do przełożonego za pomocą Internetu, poczty lub faksu, np. w postaci tygodniowych raportów lub codziennych sprawozdań. Natomiast w sytuacji, którą Pan opisał, można zastosować metodę gorących biurek (hot-desking), gdzie każdy pracownik, na co dzień będący poza biurem, w razie potrzeby może skorzystać z dowolnego stanowiska w firmie.

REKLAMA

Autopromocja

Jest to najbardziej podstawowy podział, który daje jednak duże pole manewru. Konkretne wytyczne i zakres obowiązków najlepiej ustalić indywidualnie z każdym zatrudnionym. Pozwoli to na idealne dopasowanie charakteru zadań do możliwości pracownika.

Kogo przyjąć?

Do zatrudnienia na odległość najlepiej wybrać osoby o silnej motywacji i znacznej potrzebie niezależności. Będzie to dla nich komfortowa forma pracy, w której osiągną znacznie lepsze wyniki niż przy tradycyjnym biurku. Tacy pracownicy zazwyczaj cenią sobie możliwość zarządzenia sobą w czasie według własnych potrzeb i realizacji swoich zadań w odpowiednich dla siebie porach, dzięki czemu uzyskują dobre wyniki przekładające się na sukces przedsiębiorstwa. Ich dobór najlepiej powierzyć specjalistom HR, którzy na podstawie określonych kryteriów przeprowadzą rekrutację.

W co wyposażyć?

Kluczowym wyznacznikiem jest tutaj rodzaj mobilności. Decyduje on zarówno o doborze sprzętu dla pracownika, jak i odpowiedniego kanału komunikacji z przełożonym i współpracownikami. Najlepiej jeśli sprzęt jest ograniczony do minimum, a przy tym wielofunkcyjny. Telefon powinien być przede wszystkim lekki, mieć wbudowany zestaw głośnomówiący i pojemną baterię. Dużym udogodnieniem będzie również zintegrowany z komórką aparat cyfrowy. Z kolei przy zakupie komputera przenośnego warto zwrócić uwagę, czy jest on wyposażony w kamerę i mikrofon oraz kartę WiFi. Wielu producentów, chcąc zaoszczędzić nam czas na poszukiwania odpowiedniego laptopa, proponuje specjalne modele dla osób pracujących mobilnie. Podróżującym samochodem niewątpliwie przydatne będzie urządzenie nawigujące, wyposażone w aktualne mapy.

Bardzo ważna w pracy mobilnej jest możliwość stałego dostępu do energii eklektycznej. Należy zadbać, aby zawsze istniała możliwość doładowania urządzeń przenośnych. Zamiast obciążać pracownika kilkoma ładowarkami, warto wyposażyć go w jeden uniwersalny zasilacz sieciowy, do którego można podpiąć dowolne urządzenie przenośne - laptopa, komórkę, aparat cyfrowy itp. Zasilacz tego typu jest wyposażony w końcówki pasujące do niemal wszystkich modeli komputerów przenośnych i telefonów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ula Fijałkowska

Autorka jest kierownikiem sprzedaży. Odpowiada za sprzedaż produktów i rozwój marki Kensington na terenie Polski.

Kontakt:

ula.fijalkowska@kensington.com

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

REKLAMA

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

REKLAMA