Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha
REKLAMA
Według International Coach Federation (ICF), ogólnoświatowej federacji reprezentującej środowisko profesjonalnych coachów, coaching jest interaktywnym procesem, który pomaga pojedynczym osobom lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania. Istotą coachingu jest założenie, że osoba coachowana – klient (zwany też coachee) jest z natury kreatywny i pełen pomysłów, zadanie coacha polega na wydobyciu tych umiejętności i zasobów oraz ułatwieniu dochodzenia do rozwiązań i strategii działania. Jeżeli proces coachingowy dotyczy najwyższej kadry kierowniczej firmy, jest to wówczas executive coaching – zindywidualizowany proces, który buduje zdolność lidera do osiągania celów zatrudniającej go firmy (sponsora) w zgodzie z samym sobą. Executive coaching jest więc sposobem na rozwój firmy poprzez rozwój jej pracowników.
Coaching bywa często mylony z mentoringiem, czyli relacją w dużej mierze również coachingową, w której ważna jest perspektywa mistrz–uczeń, a także z konsultingiem, czyli doradztwem i dostarczaniem rozwiązań. Nie jest też szkoleniem, na którym zdobywa się nowe umiejętności i narzędzia. Zdarza się, że menedżerowie są niechętni coachingowi, ponieważ mylą go z pomocą psychologiczną, a tymczasem coaching nie ma nic wspólnego z szukaniem głębokich źródeł zachowań, przepracowywaniem przeszłości czy uśmierzaniem psychicznego bólu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA