reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Co zrobić, aby wiedza ze szkolenia została w głowie?

Co zrobić, aby wiedza ze szkolenia została w głowie?

Jestem kierownikiem działu szkoleń w dużej organizacji. W ostatnich latach kładzie się duży nacisk na działania rozwojowe pracowników i oczywiście najbardziej popularnym i pożądanym przez zatrudnionych sposobem na rozwój są szkolenia. Czasami po szkoleniach widać zmianę w zachowaniach ludzi, a czasami nie. Niektórzy chcą iść po roku czy dwóch latach na szkolenia z tego samego tematu, bo mówią, że już niewiele pamiętają. Co zrobić, aby umiejętności i wiedza ze szkoleń została w głowie i była stosowana codziennie?

Wzmacnianie efektów rozwojowych poprzez działania doszkoleniowe to często pojawiający się temat. Na to zagadnienie możemy spojrzeć z perspektywy:

  • samego uczestnika szkolenia,
  • organizacji i menedżera,
  • trenera.

Przede wszystkim ważna jest motywacja do zmiany, do wypracowania nowych nawyków, zastosowania nowych narzędzi czy też umiejętności, które poznaliśmy na szkoleniu. Ważne jest także, czy ta motywacja jest wewnątrz nas, czy też ktoś inny potrafi nas zmotywować zewnętrznie. Sami wiemy, co najlepiej na nas działa.

Nastawienie na cel

Innym aspektem jest to, czy jesteśmy nastawieni na cel, tzn. czy chcemy i potrafimy zastosować nowe umiejętności i wiedzę, żeby jeszcze lepiej robić to, co robimy, żeby łatwiej osiągać cele, które sobie sami wyznaczamy lub też które wyznaczają nam nasi szefowie.

Jeżeli nie mamy nastawienia na cel, to często, żeby mogła nastąpić zmiana, musimy przeżyć pewnego rodzaju frustrację, wtedy ten stan dyskomfortu powoduje, że zaczynamy działać. Kiedy coś nam nie wychodzi, kiedy już odpowiednią dla nas liczbę razy rozbijemy się o mur, wtedy zaczynamy dopiero myśleć, że może warto coś zmienić, że to, co robiliśmy w znany nam sposób, już nie działa.

Korygująca informacja zwrotna

Na szkoleniach zdarzają się takie sytuacje, że uczestnicy, poznając nowe narzędzie, np. schemat udzielania korygującej informacji zwrotnej, mówią, że to jest takie książkowe, niepasujące do nich, do ich sposobu komunikacji.

Oczywiście wszystko, co nowe, jest inne i często wydaje się sztuczne. Pamiętajmy też, że posiadamy umiejętność adaptacji nowych rzeczy, modyfikacji i dostosowywania. Możemy zawsze przyjąć jakąś część, która jest nam bliska, lub zapamiętać najważniejsze rzeczy.

reklama

Czytaj także

Autor:

coach i trener

Źródło:

INFOR
Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Radkiewicz Adwokaci i Radcowie Prawni

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama