REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprezentować się na firmowej imprezie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Jak zaprezentować się na firmowej imprezie
Jak zaprezentować się na firmowej imprezie

REKLAMA

REKLAMA

Imprezy firmowe to dobra okazja do nawiązania relacji między współpracownikami oraz pozyskania nowych klientów. Jeśli więc otrzymałeś zaproszenie na imprezy firmowe wewnątrz firmy, czy też zorganizowanych przez kontrahenta postaraj się należycie przygotować.

Firmy coraz częściej organizują imprezy dla swoich pracowników przy okazji różnych wydarzeń, np. pozyskanie nowego klienta, realizacja nowego projektu, święta, itp. Spotkania tego typu mają na celu wyjście poza biurowe schematy, nawiązanie relacji między współpracownikami, integrację zespołu. Warto je wykorzystać także do budowania własnego wizerunku.

REKLAMA

Autopromocja

Na firmowej imprezie pokaż się swojemu szefowi z jak najlepszej strony. Nie udawaj jednak kogoś, kim nie jesteś. Nieformalna atmosfera sprzyja autoprezentacji z innej strony. Dostosuj swoje zachowanie do rodzaju wydarzenia, w którym bierzesz udział, a zaprocentuje to docenieniem przez szefa w pracy.

Zobacz: Dress code w upalne dni

Imprezy dla klientów

To wydarzenia, na których trzeba zadbać zarówno o wizerunek własny, jak i organizacji, w której pracujemy. Uprzejmość i uśmiech to podstawa. Nie zapominaj, że występujesz w roli gospodarza, a również od Twojego zachowania będzie zależało w jaki sposób klienci zapamiętają firmę. Szczególnie uważaj na alkohol. Jego nadmiar może spowodować odmienny od założonego efekt. Rozmowy z klientami w czasie takiego eventu powinny być niezobowiązujące. Nie podejmuj tematów, które klienci mogą odebrać jako próbę sprzedania usług czy produktów firmy, dla której pracujesz. Nie zadawaj także pytań o życie prywatne Twoich rozmówców. Nie wszyscy lubią podejmować takie tematy.  

Spotkania z kontrahentami

Kontrahentów powinniśmy traktować tak samo jak klientów firmy. Rozmawiaj i opiekuj się gośćmi, a pokażesz się od dobrej strony, co z pewnością nie ujdzie uwadze szefa. Przygotuj się do imprezy sprawdzając listę zaproszonych kontrahentów oraz firmy, które będą reprezentować. Warto przeczytać parę zdań na temat ich działalności. Taka wiedza z pewnością przyda Ci się w czasie kuluarowych rozmów. Staraj się także angażować osoby stojące z boku, włączając je do dyskusji – podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Takie spotkania to okazja do zaprezentowania się i nawiązania wielu ciekawych kontaktów, a te są niezwykle istotne w życiu zawodowym.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekomendowany produkt: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne (książka + CD)

Imprezy integracyjne wewnątrz firmy

Na imprezach wewnętrznych możemy pozwolić sobie na nieco więcej luzu. Pokaż jaki jesteś poza pracą, ale pamiętaj o zachowaniu zdrowego dystansu. Chcąc, nie chcąc, każdy manager obserwuje pracowników w czasie takich spotkań. Przełożeni zwrócą uwagę na osoby wyróżniające się, dbające o dobrą atmosferę i angażujące innych do zabawy, a jednocześnie zachowują się odpowiednio. Jeśli na co dzień nie jesteś duszą towarzystwa, alkohol może sprawić, że się rozluźnisz. Pamiętaj jednak o zachowaniu umiaru. Nadmiar może Ci tylko zaszkodzić. Staraj się integrować ze swoim zespołem. Nawiązanie pozytywnych relacji z pewnością usprawni komunikację między Wami, a to poprawi jakość wspólnej pracy. Nie oznacza to jednak, że z każdym współpracownikiem mamy się zaprzyjaźnić. Szczególnie uważać trzeba w przypadku relacji damsko-męskich. Te rządzą się swoimi prawami i musisz bardzo uważać, aby nie przekroczyć pewnej granicy. Szczególnie, że większość firm patrzy nieprzychylnym okiem na romanse między pracownikami.  

Zobacz również: Umiejętność słuchania w pracy

Reprezentowanie firmy na zewnątrz

Jeśli zostałeś zaproszony na imprezę organizowaną przez kontrahenta pamiętaj, że idziesz tam głównie jako reprezentant organizacji, dla której pracujesz. Sposób, w jaki się zaprezentujesz będzie mówił o Twojej firmie, jej pracownikach i czy warto z nią współpracować. W końcu to ludzie świadczą o organizacji. Unikaj tematów prywatnych, a już na pewno sam ich nie podejmuj. Bądź otwarty na innych, jednak zachowaj pewien dystans wobec rozmówców – pamiętaj, że to wyjście służbowe, a nie spotkanie z przyjaciółmi.

Korzystaj z kalendarza

Każda impreza firmowa jest inna, ale każdą możesz wykorzystać do zaprezentowania siebie. Zarówno przed pracodawcą, jak i przed klientami, czy kontrahentami. To ważne ze względu na aspekt networkingowy i zawieranie znajomości, które mogą okazać się cenne w przyszłości. W natłoku różnych eventów, zapisuj ważne daty w kalendarzu, aby zawsze pojawiać się tam, gdzie udział może przynieść nam korzyści.

Zadaj pytanie na FORUM

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedaż w 2030 r. czyli kompetencje przyszłości. Jaki musi być handlowiec za 5 lat?

Sprzedaż dynamicznie się zmienia. Bywa, że klient kończy rozmowę z handlowcem w środku ofertowej formułki. Dziś, a jeszcze bardziej za 5 lat, klienci potrzebują rozmowy, zrozumienia, uważnego słuchania i pomocy. Coraz ważniejsza jest uczciwość i działanie zgodnie z wartościami. O czym dziś musi wiedzieć handlowiec, aby w 2030 r. posiadał wszystkie wymagane kompetencje?

Przeniesienie pracownika do innego działu. Co z wypowiedzeniem zmieniającym i odprawą?

W praktyce może się zdarzyć, iż pracodawca przenosi pracownika do innego działu, aby uniknąć zwolnień. Jak dokonać tego zgodnie z prawem? Kiedy nie jest potrzebne wypowiedzenie zmieniające? Czy przenoszonemu pracownikowi trzeba wypłacić odprawę?

Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

REKLAMA

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

Zmiany w umowach o pracę: dodatkowe koszty dla pracodawcy bo część umów musi przejść przez tłumacza przysięgłego

W III kwartale 2025 r. obowiązują już cztery istotne i nowe ustawy w obszarze prawa pracy. Przyglądlądamy się jednej z nich w zakresie zmian w zatrudnieniu jakie weszły na skutek tych nowych regulacji. Chodzi o istotną instytucję bo o umowę o pracę! To dokument, który ma kluczowe znaczenie dla stosunku pracy. Zmiany, które zaszły w umowach o pracę są naprawdę znaczące i co gorsza generują koszty dla pracodawców. Pocieszające jest jednak to, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup pracowników, nie wszytskich zatrudnionych osób.

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

REKLAMA

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

REKLAMA