REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprezentować się na firmowej imprezie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Jak zaprezentować się na firmowej imprezie
Jak zaprezentować się na firmowej imprezie

REKLAMA

REKLAMA

Imprezy firmowe to dobra okazja do nawiązania relacji między współpracownikami oraz pozyskania nowych klientów. Jeśli więc otrzymałeś zaproszenie na imprezy firmowe wewnątrz firmy, czy też zorganizowanych przez kontrahenta postaraj się należycie przygotować.

Firmy coraz częściej organizują imprezy dla swoich pracowników przy okazji różnych wydarzeń, np. pozyskanie nowego klienta, realizacja nowego projektu, święta, itp. Spotkania tego typu mają na celu wyjście poza biurowe schematy, nawiązanie relacji między współpracownikami, integrację zespołu. Warto je wykorzystać także do budowania własnego wizerunku.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Na firmowej imprezie pokaż się swojemu szefowi z jak najlepszej strony. Nie udawaj jednak kogoś, kim nie jesteś. Nieformalna atmosfera sprzyja autoprezentacji z innej strony. Dostosuj swoje zachowanie do rodzaju wydarzenia, w którym bierzesz udział, a zaprocentuje to docenieniem przez szefa w pracy.

Zobacz: Dress code w upalne dni

Imprezy dla klientów

To wydarzenia, na których trzeba zadbać zarówno o wizerunek własny, jak i organizacji, w której pracujemy. Uprzejmość i uśmiech to podstawa. Nie zapominaj, że występujesz w roli gospodarza, a również od Twojego zachowania będzie zależało w jaki sposób klienci zapamiętają firmę. Szczególnie uważaj na alkohol. Jego nadmiar może spowodować odmienny od założonego efekt. Rozmowy z klientami w czasie takiego eventu powinny być niezobowiązujące. Nie podejmuj tematów, które klienci mogą odebrać jako próbę sprzedania usług czy produktów firmy, dla której pracujesz. Nie zadawaj także pytań o życie prywatne Twoich rozmówców. Nie wszyscy lubią podejmować takie tematy.  

REKLAMA

Spotkania z kontrahentami

Kontrahentów powinniśmy traktować tak samo jak klientów firmy. Rozmawiaj i opiekuj się gośćmi, a pokażesz się od dobrej strony, co z pewnością nie ujdzie uwadze szefa. Przygotuj się do imprezy sprawdzając listę zaproszonych kontrahentów oraz firmy, które będą reprezentować. Warto przeczytać parę zdań na temat ich działalności. Taka wiedza z pewnością przyda Ci się w czasie kuluarowych rozmów. Staraj się także angażować osoby stojące z boku, włączając je do dyskusji – podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Takie spotkania to okazja do zaprezentowania się i nawiązania wielu ciekawych kontaktów, a te są niezwykle istotne w życiu zawodowym.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekomendowany produkt: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne (książka + CD)

Imprezy integracyjne wewnątrz firmy

Na imprezach wewnętrznych możemy pozwolić sobie na nieco więcej luzu. Pokaż jaki jesteś poza pracą, ale pamiętaj o zachowaniu zdrowego dystansu. Chcąc, nie chcąc, każdy manager obserwuje pracowników w czasie takich spotkań. Przełożeni zwrócą uwagę na osoby wyróżniające się, dbające o dobrą atmosferę i angażujące innych do zabawy, a jednocześnie zachowują się odpowiednio. Jeśli na co dzień nie jesteś duszą towarzystwa, alkohol może sprawić, że się rozluźnisz. Pamiętaj jednak o zachowaniu umiaru. Nadmiar może Ci tylko zaszkodzić. Staraj się integrować ze swoim zespołem. Nawiązanie pozytywnych relacji z pewnością usprawni komunikację między Wami, a to poprawi jakość wspólnej pracy. Nie oznacza to jednak, że z każdym współpracownikiem mamy się zaprzyjaźnić. Szczególnie uważać trzeba w przypadku relacji damsko-męskich. Te rządzą się swoimi prawami i musisz bardzo uważać, aby nie przekroczyć pewnej granicy. Szczególnie, że większość firm patrzy nieprzychylnym okiem na romanse między pracownikami.  

Zobacz również: Umiejętność słuchania w pracy

Reprezentowanie firmy na zewnątrz

Jeśli zostałeś zaproszony na imprezę organizowaną przez kontrahenta pamiętaj, że idziesz tam głównie jako reprezentant organizacji, dla której pracujesz. Sposób, w jaki się zaprezentujesz będzie mówił o Twojej firmie, jej pracownikach i czy warto z nią współpracować. W końcu to ludzie świadczą o organizacji. Unikaj tematów prywatnych, a już na pewno sam ich nie podejmuj. Bądź otwarty na innych, jednak zachowaj pewien dystans wobec rozmówców – pamiętaj, że to wyjście służbowe, a nie spotkanie z przyjaciółmi.

Korzystaj z kalendarza

Każda impreza firmowa jest inna, ale każdą możesz wykorzystać do zaprezentowania siebie. Zarówno przed pracodawcą, jak i przed klientami, czy kontrahentami. To ważne ze względu na aspekt networkingowy i zawieranie znajomości, które mogą okazać się cenne w przyszłości. W natłoku różnych eventów, zapisuj ważne daty w kalendarzu, aby zawsze pojawiać się tam, gdzie udział może przynieść nam korzyści.

Zadaj pytanie na FORUM

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ponad PESELAMI: od miejsca pracy oczekujemy tego samego, niezależnie od wieku

Niezależnie od wieku wszyscy oczekujemy tego samego od pracodawców, przełożonych czy zespołów. Co więcej, pracownicy z różnych grup wiekowych zgodnie przyznają, że są ważniejsze elementy wpływające na dobrą współpracę niż wiek. Należą do nich: podobne wartości, charakter, większe doświadczenie zawodowe, podobne zainteresowania. Również kluczowe motywacje do pracy osób reprezentujących różne pokolenia są takie same, zaś wiele stereotypów wiekowych niema swojego potwierdzenia w rzeczywistości. Tak wynika z raportu zrealizowanego w ramach projektu Ponad PESELAMI autorstwa Magdaleny Felczak i Ewy Leśnowolskiej, który powstał na podstawie badania ABR Sesta i SYNO Poland.

Od 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie nowe obowiązki pracodawców dot. wynagrodzenia

Już 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie nowe obowiązki pracodawców dotyczące wynagrodzenia za pracę. Konsekwencje niestosowania się do nowych przepisów mogą być bardzo dotkliwe. O co chodzi w tych przepisach?

Dla pracowników i emerytów: wyższe wynagrodzenia, dodatki urlopowe, lepsze świadczenia socjalne, lepsza ochrona BHP i inne sprawy, które są uregulowane w UZP mogą się zmienić. Sejm przyjął ustawę o układach zbiorowych pracy

Warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla zatrudnionych pracowników ale i dla emerytów często określają postanowienia UZP (układu zbiorowego pracy). Od 2026 r. mają się zmienić zasady w zakresie tworzenia owych - aktów wewnątrzzakładowych. Tym samym można powiedzieć, że szykują się zmiany dla pracowników i emerytów, w tym być może wyższe wynagrodzenia, dodatki, lepsze świadczenia socjalne, lepsza ochrona BHP i inne sprawy, które są uregulowane w UZP.

Jak motywować pracowników jesienią? Dodatkowy urlop czy karta podarunkowa - co wybierają pracownicy

Jak szybko i skutecznie motywować pracowników jesienią? Często w tych miesiącach spada zaangażowanie i zatrudnieni narzekają na brak doceniania ich pracy przez pracodawcę. Tymczasem ostatni kwartał często wiąże się z dodatkowymi zamówieniami i próbą zdobycia jak najlepszego wyniku na koniec roku. Można zaproponować dodatkowy urlop albo kartę podarunkową. Co wybierają pracownicy?

REKLAMA

Resort pracy: 90 pracodawców i ponad 5 tys. pracowników z branży odzieżowej, z wodociągów oraz filharmonii weźmie udział w pilotażu skróconego czasu pracy. Średnie dofinansowanie dla jednego podmiotu wyniesie 0,5 mln zł

Resort pracy ogłosił, że 90 firm i instytucji z sektora prywatnego i publicznego skróci czas pracy z zachowaniem wynagrodzenia dla ponad 5 tysięcy pracowników. To początek nowej ery na polskim rynku pracy. 15 października ministra rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, zatwierdziła listę beneficjentów pilotażu. Średnie dofinansowanie dla jednego podmiotu wyniesie 0,5 mln zł. To pierwszy tego typu pilotaż w tej części Europy, którego autorem jest Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Polski przemysł 2025: kto zarabia najwięcej a kto mniej [RAPORT]

Poziom i tempo wzrostu płac w przemyśle znacząco się różnią, przede wszystkim w zależności od branży i specyfiki stanowiska. Najbardziej atrakcyjne wynagrodzenia i podwyżki oferują centra dystrybucyjne, firmy sektora farmaceutycznego, chemicznego oraz FMCG, wolniejsze tempo wzrostu płac jest widoczne w budownictwie i centrach badawczo-rozwojowych, wynika z „Raportu wynagrodzeń w sektorze przemysłowym” Grafton Recruitment. Dla zatrudnionych coraz większe znaczenie, obok wysokości wynagrodzenia, mają stabilność zatrudnienia, możliwości rozwoju. Poniżej szczegółowa analiza raportu.

Za nieodpowiednie oświetlenie w pracy pracodawca może zapłacić nawet do 30 tys. zł kary

Brak odpowiedniego oświetlenia w pomieszczeniach pracy to nie tylko ryzyko zdrowotne pracowników, ale i ryzyko konsekwencji prawnych po stronie pracodawcy. Grozi za to grzywna od 1 tys. zł do 30 tys. zł. Zgodnie z przepisami BHP pracodawca ma obowiązek zapewnienia bezpiecznego miejsca pracy. Norma PN-EN 12464-1 określa minimalne poziomy natężenia światła (lux) w zależności od rodzaju zadań. Jesień to najlepszy czas na przeprowadzenie audytu oświetlenia w zakładach pracy.

Długie weekendy 2026: wypadają 6 razy, ale wcale nie są takie długie [Kalendarz]

Jesień to dobry czas na zaplanowanie wyjazdów w 2026 roku. Kiedy wypadają długie weekendy? Na jakie dni najlepiej wziąć urlop wypoczynkowy, by cieszyć się przedłużonym odpoczynkiem? Oto kalendarz długich weekendów 2026. Jest ich 6, ale wcale nie są takie długie.

REKLAMA

Pracownicy wrócą do biur na... dofinansowany lunch

Firmy chcą, by pracownicy częściej przychodzili do biur, ale przymus działa coraz słabiej. Według raportu SmartLunch, 62% osób pracuje hybrydowo i do biura wraca tylko wtedy, gdy widzi w tym wartość, np. współpracę czy kontakt z zespołem. Dlatego benefity poprawiające codzienne doświadczenia, jak dofinansowanie posiłków, stają się kluczowe w strategiach HR i employer brandingu.

Silversi a pokolenie Z: różnice pokoleniowe, odmienne style pracy, komunikacji i oczekiwania w miejscu pracy

Silversi a pokolenie Z: różnice pokoleniowe, odmienne style pracy, komunikacji i oczekiwania w miejscu pracy - tak, ale zamiast koncentrować się na stereotypach, że „Zetki są niecierpliwe” czy „Silversi nie nadążają za technologią”, warto spojrzeć na współpracowników przez pryzmat ich indywidualnych kompetencji i potrzeb. Zarządzanie wiekiem nie polega na „godzeniu różnic pokoleniowych”, lecz na budowaniu synergii. Kultura organizacyjna powinna wspierać otwartą wymianę perspektyw i tworzyć przestrzeń do współpracy, w której każda strona może uczyć się od drugiej.

REKLAMA