Komunikat ZUS: Infolinie i specjalne stanowiska obsługi klientów
REKLAMA
REKLAMA
W placówkach ZUS na specjalnie oznaczonych stanowiskach obsługi klientów przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą uzyskać informacje o możliwych formach pomocy. Pomoc obejmuje m.in.:
REKLAMA
- odroczenie terminu płatności składek,
- rozłożenie na raty należności z tytułu składek,
- umorzenie należności z tytułu składek
za osoby opłacające składki na własne ubezpieczenia.
Pomocą w skompletowaniu oraz wypełnieniu niezbędnych dokumentów służą powołani w oddziałach ZUS doradcy do spraw ulg i umorzeń (numery telefonów do doradców).
Dodatkowo od 18 września do 4 października 2024 r. w godz. 8.00–15.00 przedsiębiorcy mogą uzyskać informacje w sprawie ulg w opłacaniu składek pod specjalnymi numerami telefonu:
- 33 825 31 34
- 76 876 45 76.
Aby ZUS mógł udzielić ulgi, płatnik powinien złożyć wniosek w tym zakresie oraz oświadczenie, że jest on podmiotem poszkodowanym przez powódź.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat