ZUS zachęca: Bezpłatne i funkcjonalne narzędzie dla ubezpieczonych i świadczeniobiorców
REKLAMA
REKLAMA
Praktyczna aplikacja mZUS
Aplikacja mZUS jest przeznaczona dla osób, które mogą skorzystać z programów świadczeń dla rodziny:
REKLAMA
- świadczenia wychowawczego 800+,
- świadczenia dobry start 300+,
- dofinansowania opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna (z wyjątkiem dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych i dyrektorów regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych),
- rodzinnego kapitału opiekuńczego.
Dzięki aplikacji mZUS można również przejrzeć informacje o:
- zgłoszeniach do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, okresach podlegania ubezpieczeniom oraz danych płatników składek ubezpieczonego,
- członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego,
- pobieranych zasiłkach oraz emeryturach i rentach,
- zaświadczeniach lekarskich (e-ZLA).
W aplikacji mZUS można też:
- wyliczyć prognozowaną kwotę emerytury w kalkulatorze emerytalnym,
- zarezerwować e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS,
- zadzwonić na infolinię ZUS (Centrum Kontaktu Klientów ZUS) jako klient uwierzytelniony i uzyskać informacje na temat konkretnej sprawy lub swojej sytuacji.
Aplikacja mZUS to funkcjonalne narzędzie
Klienci ZUS za pośrednictwem aplikacji mZUS mogą:
- w prosty sposób złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+, świadczenie dobry start 300+, dofinansowanie opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna oraz rodzinny kapitał opiekuńczy. W razie wcześniejszego składania wniosków o świadczenie 300+ lub 800+ i przyznania świadczenia, można na jego podstawie utworzyć nowy wniosek;
- szybko sprawdzić, co się dzieje ze złożonym wnioskiem i sprawdzić jego status. Aplikacja zapewnia dostęp do wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, tj. przez: aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub system Emp@tia;
- podejrzeć dane o wypłatach świadczeń i sprawdzić kwotę świadczenia oraz termin jego wypłaty;
- nawiązać telefoniczny kontakt z infolinią ZUS – jeśli klient zezwoli na połączenie, aplikacja na jego urządzeniu wybierze numer do Centrum Kontaktu Klientów ZUS (CKK);
- napisać wiadomość do CKK ZUS i odczytać odpowiedź na nią – aplikacja zapewnia dostęp do pełnej korespondencji z CKK;
- umówić wizytę w placówce ZUS – w aplikacji można wybrać placówkę ZUS i wskazać termin wizyty;
- przejść do strony, która umożliwia rezerwację e-wizyty w ZUS – na urządzeniu klienta uruchomi się przeglądarka internetowa z dostępem do strony, na której umówi e-wizytę;
- odczytać powiadomienia, które pojawiły się na profilu PUE – jeśli na PUE pojawiła się wiadomość, klient zobaczy ją również w aplikacji (może to być np. informacja o wystawionym zwolnieniu lekarskim e-ZLA);
- otrzymać komunikaty przeznaczone dla mZUS – aplikacja przypomni np. o możliwości składania wniosków na nowy okres świadczeniowy;
- działać w imieniu osoby, która nadała klientowi upoważnienie do PUE ZUS – jeśli na PUE ZUS jest upoważnienie do obsługi innej osoby, można w aplikacji wybrać jej konto i sprawdzić np. status złożonego wniosku o świadczenie dla rodziny;
- sprawdzić, co się zmieniło w nowej wersji aplikacji – gdy będzie udostępniona nowa wersja aplikacji z kolejnymi funkcjami, klient zostanie poinformowany o tym, co się w niej zmieniło.
Jak uruchomić aplikację mZUS
Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację należy pobierać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store.
Aplikację mobilną mZUS – po zainstalowaniu na smartfonie lub tablecie – trzeba połączyć ze swoim profilem na PUE ZUS. Przed instalacją aplikacji klient powinien upewnić się, czy posiada profil na PUE ZUS i czy jest on aktywny.
W razie problemów z działaniem aplikacji ZUS zapewnia pomoc. Należy wówczas napisać:
- na adres e-mail: cot@zus.pl;
- przez PUE ZUS – wybierając opcję „Zadaj pytanie ZUS”.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat