Pracodawco, pracownicy nie znają przysługujących im benefitów

REKLAMA
REKLAMA
- Pracodawcy powinni lepiej informować o benefitach pracowniczych
- Nie wszyscy pracownicy wiedzą o benefitach
- Benefity jako dodatki do wynagrodzenia mogą przesądzić o zatrudnieniu
- Zadanie dla pracodawców
Pracodawcy powinni lepiej informować o benefitach pracowniczych
Z badania „Benefity pracownicze. Trendy w 2025 roku” jasno wynika, że pracodawcy powinni przykładać większą wagę do informowania o funkcjonujących w firmie benefitach pozapłacowych. Dla wielu kandydatów do pracy oferta benefitów może przesądzić o decyzji w sprawie podjęcia zatrudnienia. Jednak aż 20% pracowników nie posiada wiedzy na temat przysługujących im bonusów.
REKLAMA
Nie wszyscy pracownicy wiedzą o benefitach
Funkcjonując w ramach kultury firmowej jako pełnoprawny pracownik lub pracowniczka, chciałoby się powiedzieć – jakie benefity są, każdy widzi. Okazuje się, że niekoniecznie jest to prawda. Choć 80% badanych deklaruje, że zna benefity przysługujące im w ramach zatrudnienia, to nadal mamy tutaj dużą lukę informacyjną. 1/5 respondentów nie zna oferty świadczeń dodatkowych, co może mieć swoje konsekwencje w rotacji pracowników, którzy będą poszukiwać lepszych opcji.

Informowanie o benefitach pracowniczych
Źródło zewnętrzne

Benefity pracownicze. Trendy w 2025 roku - raport, badanie
Źródło zewnętrzne
Benefity jako dodatki do wynagrodzenia mogą przesądzić o zatrudnieniu
W przedstawionych dalej wynikach możemy zobaczyć, że ponad połowa pracowników stwierdza, że benefity to ważny dodatek do wynagrodzenia i ich oferta może wpłynąć na decyzję o przyjęciu innej oferty pracy. Pracodawcy mają tu więc pole do popisu, aby myśleć o benefitach jako istotnym elemencie budowania strategii employer brandingowej. Tym bardziej, że spory odsetek badanych posiadających benefity zgłasza brak wiedzy na temat ich wartości – to aż 40%!

Benefity pracownicze elementem employer brandingu
Źródło zewnętrzne
Zadanie dla pracodawców
Dzięki poprawie komunikacji w obszarze benefitów pozapłacowych firmy mogą zyskać istotny punkt w negocjacjach warunków współpracy zarówno z obecnymi pracownikami, jak i przyszłymi kandydatami. W ten sposób budują swoją konkurencyjność na rynku pracy, przyciągają talenty i zatrzymują najlepszych pracowników w firmie.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA