Cechy dobrego pracownika i menedżera
REKLAMA
Menedżerowie przebadani w ramach Talent Club za najważniejsze cechy menedżera w trudnych czasach spowolnienia gospodarczego wskazali elastyczność w podejściu do problemu (65 proc.) i umiejętność zarządzania ludźmi (64 proc.), kreatywność (51 proc.), doświadczenie (51 proc.) oraz umiejętność podejmowania ryzyka (45 proc.).
REKLAMA
Planowanie kariery - nowe szkolenie Akademii PARP >>
Z drugiej strony według respondentów badania Talent Club, mimo funkcjonowania w sytuacji kryzysu, menedżer nie może działać bezpardonowo, manipulować, autorytarnie rozwiązywać problemów, ani bezwzględnie dążyć do celu. Powinien otoczyć się osobami, z którymi dobrze mu się pracuje, które budują przyjazną atmosferę pracy, a także zgrany i skuteczny zespół.
Tak więc sami menedżerowie za zbędne lub niepotrzebne uznali cechy powszechnie przypisywane jeszcze kilka lat temu najlepszej kadrze kierowniczej funkcjonującej w brutalnym i nieczułym świecie biznesu. Z kolei za niezbędne kwalifikacje uznali cechy świadczące o fachowości osoby zajmującej dane stanowisko – bycie specjalistą w swojej dziedzinie, wykształcenie oraz talent.
Którzy pracownicy mają największe szanse na awans? >>
Najlepsze wyniki osiągają menedżerowie, którzy wykorzystują talenty, wiedzę i umiejętności swoich pracowników do osiągnięcia jednego wspólnego wszystkim celu. Menedżer musi stać się liderem dla swoich podwładnych, wskazywać cel i pozostawiać możliwość wyboru najlepszej drogi. Dlatego firmy coraz częściej podchodzą indywidualnie do rozwoju swoich podwładnych i dbają, by nie doświadczyli wypalenia zawodowego i braku równowagi między życiem zawodowym i prywatnym i budowali swoją karierę w oparciu o potencjały i mocne strony.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat