REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Psychologia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

6 strategii zapobiegania wypaleniu zawodowemu

Wypalenie zawodowe – jaka jest definicja? Jaka praca sprzyja powolnemu wypalaniu się? Jakie są objawy wypalenia zawodowego? Oto 6 strategii zapobiegania temu negatywnemu zjawisku.

Overthinking – 7 sposobów na radzenie sobie z nadmiernym myśleniem

Overthinking to po polsku nadmierne myślenie. Jak zrozumieć zamknięty krąg nadmiernego myślenia? Skąd bierze się overthinking? Jak sobie radzić z nadaktywnym umysłem? Oto 7 sposobów od psychologa na radzenie sobie z nadmiernym myśleniem.

Przemieniająca siła wiosny czyli jak pora roku wpływa na życie ludzi?

Gdy dni stają się dłuższe, temperatury rosną, a przyroda budzi się z zimowego snu, nadejście wiosny przynosi poczucie odnowy, odmłodzenia i optymizmu. Od poprawiania nastroju po inspirowanie rozwoju osobistego – wpływ wiosny na życie ludzi jest głęboki i wieloaspektowy. W tym artykule poruszam temat transformacyjnej mocy wiosny i jej wpływ na nasze samopoczucie psychiczne, emocjonalne i fizyczne.

Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

Dzień Kobiet i kobiety inspiracje - w czym tkwi siła kobiet?

Dzień Kobiet, który wypada 8 marca, to dobry pretekst do zastanowienia się nad rolą kobiet w świecie. Przyjrzyjmy się dziś, w czym tkwi siła kobiet, co stanowi o naszej wyjątkowości i jakie szczególne umiejętności posiadamy. Przykładem silnych, inspirujących kobiet mogą być: Amal Clooney, Fran Lebowitz czy Martyna Wojciechowska. Dla mnie jest nią moja mama. A może Ty jesteś swoją własną inspiracją?

29 lutego – dodatkowy dzień w roku? Jak to jest z tym czasem i czy masz go dla siebie?

Dziś 29 lutego 2024 roku – masz dodatkowy dzień w roku i zastanawiasz się co z nim zrobić? Czym dla Ciebie jest czas? Czy umiesz nadać mu priorytet? Poznaj 8 zasad efektywnego zarządzania czasem i znajdź czas dla siebie. Finalnie „nie chodzi o to, żeby mieć czas. Chodzi o to, żeby z niego korzystać”. Praktycznych rad udziela psycholog Aleksandra Kolińska.

Przedświąteczny okres w pracy: Słowa wypowiadane pod wpływem stresu, których żałujemy

Stres u jednych wywołuje wybuch emocji, innych skłania do milczenia. W grudniu, kiedy ogarnia nas przedświąteczna gorączka nie brak stresu zarówno w miejscu pracy, jak i domu. Ankieta przeprowadzona wśród Amerykanów pokazuje, jak ludzie radzą sobie w sytuacjach, gdy nerwy biorą górę.

Psychologia pracy a bezpieczeństwo: Jak motywować pracowników do przestrzegania procedur bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo w miejscu pracy jest niezmiernie ważne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Wypadki i urazy w pracy nie tylko powodują cierpienie i straty zdrowia, ale także mogą znacząco wpłynąć na efektywność i rentowność przedsiębiorstwa. Jednak nawet w miejscach pracy, w których obowiązują rygorystyczne przepisy bezpieczeństwa, zdarzają się sytuacje, w których pracownicy nie przestrzegają procedur bezpieczeństwa. W takich przypadkach psychologia pracy może odgrywać kluczową rolę w motywowaniu pracowników do przestrzegania tych procedur.

Co martwi Polaków: Jak rodzaj pracy wpływa na nasze troski

Niemal ośmiu na dziesięciu Polaków martwi się pewnymi aspektami życia. Bardziej zatroskane są kobiety niż mężczyźni (82 proc. vs. 73 proc.). Niepokój 72 proc. ankietowanych budzi ich kondycja finansowa, na sytuację na świecie wskazało 58 proc. osób, a wydarzenia w kraju – 57 proc. Czym martwią się Polacy?

Jak radzić sobie ze stresem w pracy. Rozmowa z Magdaleną Kaźmierczak

Praca potrafi być stresująca. To banalne stwierdzenie, z którym zgodzi się chyba każdy pracownik i pracodawca. „To co najczęściej wskazywane jest jako źródło stresu w pracy to zbyt duże przeciążenie obowiązkami, brak poczucia kontroli nad tym co robimy, brak możliwości wyrażania siebie oraz konflikty i nieporozumienia pomiędzy współpracownikami” – mówi Magdalena Kaźmierczak, psycholog. Jak zatem radzić sobie ze stresem w pracy? Pani psycholog ma kilka dobrych rad. Zachęcamy do lektury. 

Uczenie się, sprawczość, kontrola

Wytłumaczalność, która jest nieodłączną częścią ram przyczynowych, pozwala nam na coś więcej niż generalizowanie – pomaga nam w procesie uczenia się.

Psycholog potrzebny od zaraz

Dyrektorzy placówek wskazują, że nie ma terapeutów, chętnych do pracy. Plany MEiN niewiele mogą zmienić - czytamy we wtorkowym "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Pracownicy częściej sięgają po psychologa w obliczu wojny

Tylko w pierwszym tygodniu rosyjskiej inwazji, po pomoc psychologów sięgnęło ponad dwukrotnie więcej pracowników i ich bliskich niż w poprzednich tygodniach - wynika z danych Mindgram, platformy well-being i wsparcia psychologicznego B2B.

Połączenie pracy i zabawy przynosi większe korzyści

Połączenie pracy i zabawy pobudza kreatywność i wpływa na powstawanie nowatorskich pomysłów. Jakie korzyści można zyskać, dzięki uzupełnianiu pracy zabawą?

Komisja Ustawodawcza pozytywnie o projekcie ustawy o zawodzie psychologa

Sejmowa Komisja Ustawodawcza w środę pozytywnie zaopiniowała poselski projekt ustawy o zawodzie psychologa i o samorządzie zawodowym psychologów wraz z autopoprawką. Tym samym został on uznany za konstytucyjny.

Motywowanie przez rozmowę

Motywowanie przez rozmowę czyli dialog motywujący. Na czym polega ta metoda? Do czego się ją wykorzystuje? Jaką ma skuteczność?

Nauka umiejętności społecznych po pandemii

Nauka na nowo umiejętności społecznych po pandemii będzie niezbędna. Wiele osób mimo braku lockdownu zamyka się w domu, gdzie czuje się bezpiecznie. Natłok negatywnych informacji i spędzanie czasu w social mediach nie motywuje do dbania o relację z drugim człowiekiem w świecie realnym. Jakie 5 czynników utraty umiejętności społecznych można wyróżnić?

5 sposobów na poprawę samopoczucia pracowników

Oto krótki poradnik dla pracodawców o tym, jak poprawić samopoczucie pracowników. Pandemia koronawirusa pogłębiła stres i niepewność zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej. Psycholog wymienia 5 sposobów na polepszenie kondycji psychicznej pracowników.

Pewność siebie kobiet i mężczyzn [BADANIE]

Pewność siebie kobiet i mężczyzn - czy jest taka sama? Czy kobiety rzeczywiście nie wierzą w siebie? Co Polacy tak naprawdę uważają o kobietach szefach? Jak posiadanie dzieci wpływa na poczucie własnej wartości? Oto wyniki badania.

Model Core Quadrant - co to jest?

Model Core Quadrant to koncepcja Daniela Ofmana, która posługuje się następującymi pojęciami: cechy rdzenne, pułapki, wyzwania, alergie. czym jest kwadrant podwójny?

Mindfulness sposobem na poprawę nastroju pracowników

Mindfulness może być sposobem na poprawę nastroju pracowników. Z badania „Wellbeing mentalny pracowników w Polsce” wynika, że aż 5 godzin i 43 minuty tygodniowo pracownicy tracą z powodu złej kondycji psychicznej. Jak trening uważności może to zmienić?

Czym jest syndrom oszusta?

Syndrom oszusta najczęściej dotyka kobiety. Czym jest? Jak sobie z nim radzić?

REKLAMA