Organizacja i zadania komisji BHP (art. 237(13))
REKLAMA
REKLAMA
Podstawowe zadania komisji to:
REKLAMA
- dokonywanie przeglądu warunków pracy,
- dokonywanie okresowej oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opiniowanie podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym,
- formułowanie wniosków dotyczących poprawy warunków pracy oraz
- współdziałanie z pracodawcą w realizacji jego obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Zobacz: Obowiązek powołania komisji bezpieczeństwa i higieny pracy (art. 237(12))
Zasadniczo długość i częstotliwość spotkań zależy od pracodawcy, ustawodawca określił jednak, że komisja powinna się spotkać nie rzadziej niż raz na kwartał. Posiedzenia komisji odbywają się w godzinach pracy, a za czas uczestniczenia w posiedzeniach komisji, pracownicy będący jej członkami zachowują prawo do wynagrodzenia.
W celu wykonywania swoich zadań, komisja może korzystać z ekspertyz zewnętrznych specjalistów. Może to jednak zrobić tylko za zgodą pracodawcy i na jego koszt.
Zobacz serwis: Układy zbiorowe pracy
Podstawa prawna: Art. 237 (13) Kodeksu pracy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat