Wydanie świadectwa pracy
REKLAMA
Tak. Pracownikowi należy wydać świadectwo pracy, nawet jeżeli żądanie wydania tego dokumentu nie zostało złożone w formie pisemnej.
Zgodnie z art. 97 § 1 k.p. w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy obowiązkiem pracodawcy jest niezwłoczne wydanie pracownikowi świadectwa pracy. Jednak nie zawsze pracodawca musi wstawić taki dokument, gdyż istnieje ustawowy wyjątek od tej zasady. Otóż w myśl art. 97 § 11 k.p. w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca obowiązany jest wydać pracownikowi świadectwo pracy, ale tylko na jego żądanie.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA