REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Budowanie wizerunku pracodawcy tematem przewodnim VII edycji Kongresu KadryPołączenie różnych dyscyplin podczas jednej konferencji dało niezwykły efekt synergii. Można by się zastanawiać, po co tematyka marketingowa w programie kongresu dla haerowców? Tymczasem spojrzenie na dziedzinę zarządzania kapitałem ludzkim przez pryzmat budowania wizerunku czy marki okazało się sukcesem.

Budowanie wizerunku pracodawcy tematem przewodnim VII edycji Kongresu Kadry

REKLAMA

Autopromocja

Prawie 600 uczestników, ponad 50 wykładów w ciągu dwóch dni, bardzo dobre opinie słuchaczy na temat jakości przedstawianych prezentacji - to pierwsze wrażenia po ostatnim Kongresie Kadry, który odbył się 14-16 kwietnia w Warszawie. Organizatorem była Fundacja Obserwatorium Zarządzania i Nowoczesna Firma.

Silną stroną Kongresu Kadry byli tym razem prelegenci zagraniczni (a zwłaszcza mówiący o przywództwie John Scherer) oraz mówcy opowiadający o praktyce zarządzania.

- Kilka razy w trakcie kongresu musieliśmy przemieszczać do większych sal te wykłady, na których frekwencja była dla nas, organizatorów, zaskoczeniem - przyznaje Małgorzata Gogolimska z Nowoczesnej Firmy. Dotyczyło to głównie studiów przypadków i praktyków powołujących się na własne doświadczenia z biznesu. Czasem takie przemieszczenie nie było możliwe - a szkoda.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się też tematy niejako na peryferiach zarządzania kapitałem ludzkim, jak np. społeczna odpowiedzialność biznesu, wolontariat pracowniczy czy corporate wellness (traktowane jako holistyczne podejście do dobrostanu pracownika, łączące idee godzenia pracy i życia, dbałość o zdrowie zatrudnionych itp.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas siedmiu sesji panelowych każdy z uczestników miał do wyboru siedem prezentacji.

Uczestnicząc w całej konferencji odniosłem przyjemne wrażenie, że część teoretyczna (statystyki, idee), choć również mocno osadzona w praktyce i badaniach, znalazła się w części plenarnej i poza jednym wyjątkiem nie była powtarzana podczas przedstawiania studiów przypadków. Często podczas różnych konferencji grzechem prelegentów praktyków jest chęć osadzania swojego doświadczenia biznesowego w jakiejś metodologii czy poparcie każdego kolejnego wykładu tymi samymi statystykami (np. ilu Polaków wyemigrowało, o ile procent wzrosły wynagrodzenia itp.). Te dane statystyczne, pokazujące nie tylko dzisiejszy rynek pracy, ale i prognozy na jutro czy za dziesięć lat, mogliśmy poznać podczas wystąpienia ministra Michała Boniego w części plenarnej.

Paweł Berłowski

Jolanta Skrzyszowska

HR Manager, Big Five X Sp. z o.o.

Decydując się na udział w konferencjach dla profesjonalistów ds. HR, szukam dwóch elementów: inspiracji lub praktycznych rozwiązań. Na tym kongresie znalazłam obie te rzeczy. Wykłady Judith Leary-Joyce i Johna Scherera były porywające - wspaniali mówcy, niezwykłe osobowości, duże doświadczenie zawodowe i życiowe. Zresztą takich zajęć i wykładów z pogranicza wiedzy czysto zawodowej (z obszaru HRM oczywiście) i wiedzy „ogólnożyciowej” było na konferencji sporo, np. świetny wykład Jarosława Chybickiego z ProFirmy o szczęściu (okazuje się, iż badania potwierdzają, że pieniądze szczęścia nie dają). Ale było też sporo wiedzy bardzo praktycznej, dzielenia się konkretnymi doświadczeniami oraz interesujące case studies. Na przykład panie Beata Gil (EFL) i Małgorzata Barejka (FPL) dzieliły się swoimi doświadczeniami z wdrożenia badania opinii pracowników - szczegółowo odsłaniając warsztat całego procesu, rodzaje użytych skal, plusy i minusy, wnioski praktyczne.

Gdybym miała podsumować swoje wrażenia, to po pierwsze, dobrze, że tego rodzaju konferencje w Polsce stają się bardziej międzynarodowe (w kongresie brali udział zarówno prelegenci, jak i uczestnicy obcokrajowcy). Po drugie, cieszy mnie wyraźne na tym kongresie zbliżenie dwóch światów: pracy i życia.

Małgorzata Rzewuska

dział personalny, Finlife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

REKLAMA

Moim zdaniem tematyka konferencji była bardzo dobrze dobrana. W czasach, kiedy tak trudno pozyskać dobrego pracownika, warto się zastanowić nad kompleksowym podejściem do budowania wizerunku pożądanego pracodawcy. Przecież to nie tylko polityka rekrutacyjna i PR tworzy ten obraz, ale wszystkie działania wewnątrz firmy skierowane do pracowników, jak i na zewnątrz, do jej partnerów i współpracowników. Obraz ten musi być spójny, a rola HR jest tu przeogromna.

Mnie osobiście zapadła w pamięć prezentacja prelegentki z Grupy Kapitałowej Lotos SA. Bez zaangażowania wszystkich pracowników w działalność firmy oraz rozumienia przez nich biznesu ciężko osiągać firmie wytyczone cele. Dlatego tak ważne jest, aby budować kulturę organizacyjną opartą na wzorcu pracownika świadomie uczestniczącego w tworzeniu wartości dodanej wymaganej przez klientów i akcjonariuszy. Duże znaczenie ma tu posiadanie takiej kadry menedżerskiej, która potrafi swoją postawą wpływać na podwładnych. Działania wprowadzone przez firmę, aby taką kadrę zbudować, były niezwykle interesujące.

Kolejnym tematem bardzo ciekawie zaprezentowanym było wystąpienie „Zagraniczne fuzje i przejęcia. Wyzwania dla pionu HR”. Prelegent podzielił się swoim bogatym doświadczeniem, prezentując swoje przemyślenia i wskazując, jakie działania podjąć, a czego unikać, aby fuzja zakończyła się sukcesem, jakich kompetencji szukać w organizacji na czas połączenia i jak rozmawiać z zarządem, aby być dla niego partnerem biznesowym.

Inspirujące zaś dla mnie było wystąpienie Johna J. Scherera. Sporo emocji na sali wzbudziła jego koncepcja ciągłej nauki nie tylko od najlepszych liderów, których podziwiamy, ale również od menedżerów, których zachowań nie tolerujemy. Dało mi też do myślenia stwierdzenie, iż menedżer gra jedną rolę i prywatnie, i zawodowo. Nie należy traktować tych ról rozłącznie, ale trzeba kształtować siebie jako lidera i istotę ludzką. To przynosi najlepsze rezultaty, podczas gdy wielu z nas próbuje mieć różne twarze w różnych rolach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA