REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marka pracodawcy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Berłowski
Paweł Berłowski

REKLAMA

Budowanie wizerunku pracodawcy tematem przewodnim VII edycji Kongresu KadryPołączenie różnych dyscyplin podczas jednej konferencji dało niezwykły efekt synergii. Można by się zastanawiać, po co tematyka marketingowa w programie kongresu dla haerowców? Tymczasem spojrzenie na dziedzinę zarządzania kapitałem ludzkim przez pryzmat budowania wizerunku czy marki okazało się sukcesem.

Budowanie wizerunku pracodawcy tematem przewodnim VII edycji Kongresu Kadry

REKLAMA

Autopromocja

Prawie 600 uczestników, ponad 50 wykładów w ciągu dwóch dni, bardzo dobre opinie słuchaczy na temat jakości przedstawianych prezentacji - to pierwsze wrażenia po ostatnim Kongresie Kadry, który odbył się 14-16 kwietnia w Warszawie. Organizatorem była Fundacja Obserwatorium Zarządzania i Nowoczesna Firma.

Silną stroną Kongresu Kadry byli tym razem prelegenci zagraniczni (a zwłaszcza mówiący o przywództwie John Scherer) oraz mówcy opowiadający o praktyce zarządzania.

- Kilka razy w trakcie kongresu musieliśmy przemieszczać do większych sal te wykłady, na których frekwencja była dla nas, organizatorów, zaskoczeniem - przyznaje Małgorzata Gogolimska z Nowoczesnej Firmy. Dotyczyło to głównie studiów przypadków i praktyków powołujących się na własne doświadczenia z biznesu. Czasem takie przemieszczenie nie było możliwe - a szkoda.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się też tematy niejako na peryferiach zarządzania kapitałem ludzkim, jak np. społeczna odpowiedzialność biznesu, wolontariat pracowniczy czy corporate wellness (traktowane jako holistyczne podejście do dobrostanu pracownika, łączące idee godzenia pracy i życia, dbałość o zdrowie zatrudnionych itp.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas siedmiu sesji panelowych każdy z uczestników miał do wyboru siedem prezentacji.

Uczestnicząc w całej konferencji odniosłem przyjemne wrażenie, że część teoretyczna (statystyki, idee), choć również mocno osadzona w praktyce i badaniach, znalazła się w części plenarnej i poza jednym wyjątkiem nie była powtarzana podczas przedstawiania studiów przypadków. Często podczas różnych konferencji grzechem prelegentów praktyków jest chęć osadzania swojego doświadczenia biznesowego w jakiejś metodologii czy poparcie każdego kolejnego wykładu tymi samymi statystykami (np. ilu Polaków wyemigrowało, o ile procent wzrosły wynagrodzenia itp.). Te dane statystyczne, pokazujące nie tylko dzisiejszy rynek pracy, ale i prognozy na jutro czy za dziesięć lat, mogliśmy poznać podczas wystąpienia ministra Michała Boniego w części plenarnej.

Paweł Berłowski

Jolanta Skrzyszowska

HR Manager, Big Five X Sp. z o.o.

Decydując się na udział w konferencjach dla profesjonalistów ds. HR, szukam dwóch elementów: inspiracji lub praktycznych rozwiązań. Na tym kongresie znalazłam obie te rzeczy. Wykłady Judith Leary-Joyce i Johna Scherera były porywające - wspaniali mówcy, niezwykłe osobowości, duże doświadczenie zawodowe i życiowe. Zresztą takich zajęć i wykładów z pogranicza wiedzy czysto zawodowej (z obszaru HRM oczywiście) i wiedzy „ogólnożyciowej” było na konferencji sporo, np. świetny wykład Jarosława Chybickiego z ProFirmy o szczęściu (okazuje się, iż badania potwierdzają, że pieniądze szczęścia nie dają). Ale było też sporo wiedzy bardzo praktycznej, dzielenia się konkretnymi doświadczeniami oraz interesujące case studies. Na przykład panie Beata Gil (EFL) i Małgorzata Barejka (FPL) dzieliły się swoimi doświadczeniami z wdrożenia badania opinii pracowników - szczegółowo odsłaniając warsztat całego procesu, rodzaje użytych skal, plusy i minusy, wnioski praktyczne.

Gdybym miała podsumować swoje wrażenia, to po pierwsze, dobrze, że tego rodzaju konferencje w Polsce stają się bardziej międzynarodowe (w kongresie brali udział zarówno prelegenci, jak i uczestnicy obcokrajowcy). Po drugie, cieszy mnie wyraźne na tym kongresie zbliżenie dwóch światów: pracy i życia.

Małgorzata Rzewuska

dział personalny, Finlife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

Moim zdaniem tematyka konferencji była bardzo dobrze dobrana. W czasach, kiedy tak trudno pozyskać dobrego pracownika, warto się zastanowić nad kompleksowym podejściem do budowania wizerunku pożądanego pracodawcy. Przecież to nie tylko polityka rekrutacyjna i PR tworzy ten obraz, ale wszystkie działania wewnątrz firmy skierowane do pracowników, jak i na zewnątrz, do jej partnerów i współpracowników. Obraz ten musi być spójny, a rola HR jest tu przeogromna.

Mnie osobiście zapadła w pamięć prezentacja prelegentki z Grupy Kapitałowej Lotos SA. Bez zaangażowania wszystkich pracowników w działalność firmy oraz rozumienia przez nich biznesu ciężko osiągać firmie wytyczone cele. Dlatego tak ważne jest, aby budować kulturę organizacyjną opartą na wzorcu pracownika świadomie uczestniczącego w tworzeniu wartości dodanej wymaganej przez klientów i akcjonariuszy. Duże znaczenie ma tu posiadanie takiej kadry menedżerskiej, która potrafi swoją postawą wpływać na podwładnych. Działania wprowadzone przez firmę, aby taką kadrę zbudować, były niezwykle interesujące.

Kolejnym tematem bardzo ciekawie zaprezentowanym było wystąpienie „Zagraniczne fuzje i przejęcia. Wyzwania dla pionu HR”. Prelegent podzielił się swoim bogatym doświadczeniem, prezentując swoje przemyślenia i wskazując, jakie działania podjąć, a czego unikać, aby fuzja zakończyła się sukcesem, jakich kompetencji szukać w organizacji na czas połączenia i jak rozmawiać z zarządem, aby być dla niego partnerem biznesowym.

Inspirujące zaś dla mnie było wystąpienie Johna J. Scherera. Sporo emocji na sali wzbudziła jego koncepcja ciągłej nauki nie tylko od najlepszych liderów, których podziwiamy, ale również od menedżerów, których zachowań nie tolerujemy. Dało mi też do myślenia stwierdzenie, iż menedżer gra jedną rolę i prywatnie, i zawodowo. Nie należy traktować tych ról rozłącznie, ale trzeba kształtować siebie jako lidera i istotę ludzką. To przynosi najlepsze rezultaty, podczas gdy wielu z nas próbuje mieć różne twarze w różnych rolach.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

70 tys. odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

REKLAMA

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA

Wsparcie finansowe z ZUS wypłacane z emeryturą lub rentą. Komu przysługuje ryczałt energetyczny?

Ryczałt energetyczny to specjalny dodatek do emerytur i rent. Jest on przeznaczony dla osób, które potrzebują wsparcia w pokrywaniu kosztów zużycia energii elektrycznej. Świadczenie jest wypłacane przez ZUS.

Seniorzy nadal aktywni zawodowo. Dlaczego opłaca się pracować osobom w wieku emerytalnym?

ZUS podaje, że wzrasta liczba pracujących osób w wieku emerytalnym. Aktywnych zawodowo seniorów w zeszłym roku było aż 872,6 tys. Kiedy opłaca się dalsza praca?

REKLAMA