REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Ogłoszenie o pracę. /Fot. Fotolia
Ogłoszenie o pracę. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz, aby twoje działania rekrutacyjne odbywały się szybko i sprawnie? Poszukujesz nowego kandydata do pracy, ale masz dość odbierania wiadomości od osób, które nie spełniają żadnego z wymaganych kryteriów na dane stanowisko? Skup się na początkowym etapie poszukiwania odpowiednich osób – na zredagowaniu odpowiedniego ogłoszenia.

Obecnie portale oferujące pracę są najpopularniejszym źródłem pozyskiwania CV. Stanowią również dużą oszczędność w budżecie działu rekrutacji, ponieważ poza płatnymi portalami istnieje też wiele stron, gdzie za darmo można dodać ogłoszenie o poszukiwaniu kandydatów do pracy. Poza wieloma zaletami, taka forma rekrutacji ma jedną podstawową wadę – problem z dotarciem do odpowiednich odbiorców. Przy takiej liczbie ofert pracy, jaka dziennie pojawia się na bezpłatnych portalach, ciężko jest się przebić i wyodrębnić z masy podobnych. Jednym z rozwiązań może być zainwestowanie w płatne ogłoszenie z wykupioną opcją oznakowania, wyróżnienia, jednak jest to dość kosztowna inwestycja. Poza tym nie ma 100% pewności, iż zapewni ona oczekiwane wyniki. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na stworzenie takiej oferty, która od razu spotka się z zainteresowaniem potencjalnego pracownika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz serwis: Rekrutacja

Rozeznanie terenu, czyli kogo poszukujemy?

Warto zastanowić się nad tym, kogo szukamy – czy ma to być dojrzała osoba z doświadczeniem, czy może student, który zajmie się prostymi czynnościami. Następnie dobrze jest się skupić nad tym, co oferujemy, a czego wymagamy – czy nasza propozycja jest na tyle atrakcyjna, by przebić ofertę konkurencji. Ogłoszenie powinno zawierać podstawowe informacje o firmie, jej działalności oraz precyzyjnie przedstawione wymagania stawiane wobec idealnego kandydata. Im bardziej dokładny anons, tym lepiej! Warto zadbać o każdy szczegół, począwszy od tytułu ogłoszenia, a skończywszy na wymienieniu oferowanych korzyści. Kluczowym elementem każdego ogłoszenia jest opis stanowiska pracy oraz warunków do spełnienia przez kandydatów. Następnie można przedstawić specyfikę posady, która jest oferowana, wymagania oraz inne mile widziane zdolności. Na końcu napisz o tym, co proponujesz osobie na tym stanowisku; nie zapominaj o najprostszych rzeczach, takich jak rodzaj proponowanej umowy czy forma zatrudnienia (etat, ¾ etatu). Wspomnij również o tym, jakiej aplikacji wymagasz, czy ma to być samo CV, czy może CV z listem motywacyjnym, oraz przypomnij kandydatom o dopisaniu klauzuli o poufności danych. Ogłoszenie powinno być czytelne, więc warto zadbać o jego staranne zredagowanie. Zawsze możesz skorzystać z opcji kolorystycznych, które dodadzą życia ofercie oraz dodatkowo nawiążą na przykład od kolorystyki logo twojej firmy. Pamiętaj jednak, że zbyt kreatywna oferta w momencie poszukiwania dojrzałego kandydata nie zrobi na nim dobrego wrażenia, więc postaraj się trzymać standardowych schematów.

REKLAMA

W poszukiwaniu studenta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy chcemy pozyskać do naszego zespołu młodego, dynamicznego pracownika, który dopiero zaczyna zdobywać doświadczenie zawodowe, możemy pozwolić sobie na nieco więcej „luzu”, jeśli chodzi o ogłoszenie. Dobrze jest ciągle pamiętać o logo firmy oraz o opisie przedsiębiorstwa i oferowanego stanowiska, jednak nie trzeba się już trzymać sztywnych reguł. Na początku, zamiast nazwy posady, można podać jakieś żartobliwe zdanie, np. nawiązujące do sytuacji osób, których szukamy, tak aby czytając nasze ogłoszenie, wiedziały, że jest ono skierowane do nich. W takiej ofercie dobrze jest się skupić na tym, co my oferujemy potencjalnemu pracownikowi. Warto położyć nacisk na różnorodne korzyści współpracy – nie tylko wynagrodzenie, ale także systemy motywacyjne, na przykład wyjścia integracyjne dla najlepszego zespołu pracowników. Można dodać informację o przyjaznej atmosferze i młodej kadrze. Pokażmy, że staramy się dbać o każdego zatrudnionego, tak aby osoba czytająca nasze ogłoszenie od razu odczuła pozytywne relacje pomiędzy pracodawcą a jego pracownikami. Dzięki temu możemy pozyskać wiele naprawdę interesujących ludzi, a nie tylko desperatów, którzy wysyłają swoją aplikację do każdej firmy. Poza tym, zatrudniając młodą osobę, masz pewność, że nie będziesz musiał borykać się z jej przyzwyczajeniami ze starej pracy.

Warto pamiętać, że każde działanie rekrutacyjne jest również reklamą naszej firmy. Pozwala zapoznać się ludziom z naszym logo, specyfiką działalności oraz z charakterem kultury organizacyjnej. Dobrze zaprojektowane ogłoszenie może wpłynąć na zwiększenie prestiżu firmy i dotarcie do większego grona odbiorców. Wywołanie pozytywnych emocji podczas pierwszego kontaktu jest pomocne podczas budowania przyjaznej atmosfery. Dobra opinia przedsiębiorstwa sprawi, że więcej osób zechce mieć z nim styczność, w związku z czym zyskamy możliwość doboru jak najlepszego kandydata przy następnych procesach rekrutacyjnych. Z drugiej strony, niedopracowane ogłoszenie może zniechęcić już na samym początku, przez co istnieje prawdopodobieństwo, że nie zdobędziemy prawdziwych specjalistów. Pamiętajmy: zawsze warto się starać – także poszukując nowej kadry!

Zobacz serwis: Kadry

Autor: Marta Matuszewska, www.knowbox.pl

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Pracodawca wtedy musi zapłacić, choć pracownik nie pracuje, a nie jest to urlop - te dni wolne a płatne należą się

Pracujesz na etacie i myślisz, że znasz wszystkie swoje prawa? Okazuje się, że polskie prawo pracy przewiduje specjalne dni wolne z zachowaniem pełnego wynagrodzenia, o których wielu pracowników nawet nie słyszało. Nie chodzi wcale o urlop wypoczynkowy ani zwolnienie lekarskie - to zbyt proste. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz legalnie nie przyjść do pracy, a pracodawca i tak musi Ci zapłacić.

Kontrowersyjna reforma PIP: czy jej potrzebujemy? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze zmiany

Kontrowersyjna reforma PIP to m.in. nowe uprawnienie inspektorów pracy do przekształcania umów cywilnoprawnych jak umowa o dzieło czy zlecenie w umowy o prace. Czy potrzebujemy tak dużych zmian? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze punkty projektu ustawy o zmianie ustawy o PIP.

Alarmujące dane GUS: albo bezpiecznie, albo szybko. Dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy

Alarmujące dane GUS z 2024 r. i pierwszego półrocza 2025 r.: dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy. Trzeba wybrać: albo bezpiecznie, albo szybko. Jak zahamować niebezpieczny kierunek?

Emerytury czerwcowe 2026 - kiedy przeliczenie przez ZUS?

Emerytury czerwcowe - nowe przepisy wchodzą w życie w styczniu 2026 r. Komu ZUS przeliczy emeryturę? Kiedy nastąpi przeliczenie? Czy trzeba składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

REKLAMA

PPK: nie każdy o tym wie, że uczestnik PPK może przenosić środki między swoimi rachunkami PPK

Podmiot zatrudniający dokonuje wpłat do PPK na rachunek uczestnika utworzony w związku z zatrudnieniem w tym podmiocie. Uczestnik PPK, który ma kilka rachunków PPK, może jednak w każdym czasie złożyć wniosek o wypłatę transferową środków między tymi rachunkami. Oznacza to, że osoba mająca kilka rachunków PPK ma możliwość przenoszenia środków pomiędzy tymi rachunkami.

Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec. Excel rośnie, państwo znika

W polskich fabrykach trwa cichy eksperyment: jeśli pracownicy chcą podwyżki, zawsze można ich zastąpić tańszymi pracownikami z Azji czy Afryki. W Excelu wszystko się zgadza. Problem w tym, że coraz mniej zgadza się w państwie, wspólnocie i relacjach społecznych.

Zero PIT, zero ZUS i pełny koszt podatkowy: tak rozlicza się benefity żywieniowe, np. kanapki, owoce, przekąski

Jak rozliczać benefity żywieniowe dla pracowników? Pora jednoznacznie rozstrzygnąć tę kwestię. Zero PIT, zero ZUS i pełny koszt podatkowy: tak rozlicza się benefity żywieniowe, np. kanapki, owoce, przekąski.

Wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 8,2%, ale dysproporcje międzybranżowe pogłębiają się

Wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 8,2%, ale dysproporcje międzybranżowe pogłębiają się. Jak się okazuje przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w Polsce wzrosło o 8,2% rok do roku, osiągając we wrześniu poziom 8750 zł. Firmy technologiczne, produkcyjne i spożywcze przyciągają wykwalifikowanych specjalistów rosnącymi wynagrodzeniami, podczas gdy branże usługowe, mimo większej liczby ofert, wykazują stabilizację płac.

REKLAMA

Do wypalenia zawodowego dochodzi cyfrowe przesycenie. Jak im przeciwdziałać? [WYWIAD]

We współczesnym świecie do niebezpieczeństwa wypalenia zawodowego dochodzi wypalenie cyfrowe. Czy to odpowiednia nazwa? Jak im skutecznie przeciwdziałać? Na pytania infor.pl odpowiada dr hab. Andrzej Silczuk.

PPK z aktywami blisko 44 mld zł. PFR Portal PPK zapowiada propozycję podniesienia dopłaty rocznej

PPK bije rekordy – aktywa zbliżają się do 44 mld zł, a liczba uczestników rośnie w tempie trzech osób co cztery minuty. Jak zapowiada Marta Damm-Świerkocka z PFR Portal PPK, podczas przeglądu ustawy w 2026 r. pojawi się propozycja zwiększenia dopłaty rocznej, by wzmocnić długoterminowe oszczędzanie.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA