REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Ogłoszenie o pracę. /Fot. Fotolia
Ogłoszenie o pracę. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz, aby twoje działania rekrutacyjne odbywały się szybko i sprawnie? Poszukujesz nowego kandydata do pracy, ale masz dość odbierania wiadomości od osób, które nie spełniają żadnego z wymaganych kryteriów na dane stanowisko? Skup się na początkowym etapie poszukiwania odpowiednich osób – na zredagowaniu odpowiedniego ogłoszenia.

Obecnie portale oferujące pracę są najpopularniejszym źródłem pozyskiwania CV. Stanowią również dużą oszczędność w budżecie działu rekrutacji, ponieważ poza płatnymi portalami istnieje też wiele stron, gdzie za darmo można dodać ogłoszenie o poszukiwaniu kandydatów do pracy. Poza wieloma zaletami, taka forma rekrutacji ma jedną podstawową wadę – problem z dotarciem do odpowiednich odbiorców. Przy takiej liczbie ofert pracy, jaka dziennie pojawia się na bezpłatnych portalach, ciężko jest się przebić i wyodrębnić z masy podobnych. Jednym z rozwiązań może być zainwestowanie w płatne ogłoszenie z wykupioną opcją oznakowania, wyróżnienia, jednak jest to dość kosztowna inwestycja. Poza tym nie ma 100% pewności, iż zapewni ona oczekiwane wyniki. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na stworzenie takiej oferty, która od razu spotka się z zainteresowaniem potencjalnego pracownika.

REKLAMA

Autopromocja

Zobacz serwis: Rekrutacja

Rozeznanie terenu, czyli kogo poszukujemy?

Warto zastanowić się nad tym, kogo szukamy – czy ma to być dojrzała osoba z doświadczeniem, czy może student, który zajmie się prostymi czynnościami. Następnie dobrze jest się skupić nad tym, co oferujemy, a czego wymagamy – czy nasza propozycja jest na tyle atrakcyjna, by przebić ofertę konkurencji. Ogłoszenie powinno zawierać podstawowe informacje o firmie, jej działalności oraz precyzyjnie przedstawione wymagania stawiane wobec idealnego kandydata. Im bardziej dokładny anons, tym lepiej! Warto zadbać o każdy szczegół, począwszy od tytułu ogłoszenia, a skończywszy na wymienieniu oferowanych korzyści. Kluczowym elementem każdego ogłoszenia jest opis stanowiska pracy oraz warunków do spełnienia przez kandydatów. Następnie można przedstawić specyfikę posady, która jest oferowana, wymagania oraz inne mile widziane zdolności. Na końcu napisz o tym, co proponujesz osobie na tym stanowisku; nie zapominaj o najprostszych rzeczach, takich jak rodzaj proponowanej umowy czy forma zatrudnienia (etat, ¾ etatu). Wspomnij również o tym, jakiej aplikacji wymagasz, czy ma to być samo CV, czy może CV z listem motywacyjnym, oraz przypomnij kandydatom o dopisaniu klauzuli o poufności danych. Ogłoszenie powinno być czytelne, więc warto zadbać o jego staranne zredagowanie. Zawsze możesz skorzystać z opcji kolorystycznych, które dodadzą życia ofercie oraz dodatkowo nawiążą na przykład od kolorystyki logo twojej firmy. Pamiętaj jednak, że zbyt kreatywna oferta w momencie poszukiwania dojrzałego kandydata nie zrobi na nim dobrego wrażenia, więc postaraj się trzymać standardowych schematów.

W poszukiwaniu studenta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy chcemy pozyskać do naszego zespołu młodego, dynamicznego pracownika, który dopiero zaczyna zdobywać doświadczenie zawodowe, możemy pozwolić sobie na nieco więcej „luzu”, jeśli chodzi o ogłoszenie. Dobrze jest ciągle pamiętać o logo firmy oraz o opisie przedsiębiorstwa i oferowanego stanowiska, jednak nie trzeba się już trzymać sztywnych reguł. Na początku, zamiast nazwy posady, można podać jakieś żartobliwe zdanie, np. nawiązujące do sytuacji osób, których szukamy, tak aby czytając nasze ogłoszenie, wiedziały, że jest ono skierowane do nich. W takiej ofercie dobrze jest się skupić na tym, co my oferujemy potencjalnemu pracownikowi. Warto położyć nacisk na różnorodne korzyści współpracy – nie tylko wynagrodzenie, ale także systemy motywacyjne, na przykład wyjścia integracyjne dla najlepszego zespołu pracowników. Można dodać informację o przyjaznej atmosferze i młodej kadrze. Pokażmy, że staramy się dbać o każdego zatrudnionego, tak aby osoba czytająca nasze ogłoszenie od razu odczuła pozytywne relacje pomiędzy pracodawcą a jego pracownikami. Dzięki temu możemy pozyskać wiele naprawdę interesujących ludzi, a nie tylko desperatów, którzy wysyłają swoją aplikację do każdej firmy. Poza tym, zatrudniając młodą osobę, masz pewność, że nie będziesz musiał borykać się z jej przyzwyczajeniami ze starej pracy.

Warto pamiętać, że każde działanie rekrutacyjne jest również reklamą naszej firmy. Pozwala zapoznać się ludziom z naszym logo, specyfiką działalności oraz z charakterem kultury organizacyjnej. Dobrze zaprojektowane ogłoszenie może wpłynąć na zwiększenie prestiżu firmy i dotarcie do większego grona odbiorców. Wywołanie pozytywnych emocji podczas pierwszego kontaktu jest pomocne podczas budowania przyjaznej atmosfery. Dobra opinia przedsiębiorstwa sprawi, że więcej osób zechce mieć z nim styczność, w związku z czym zyskamy możliwość doboru jak najlepszego kandydata przy następnych procesach rekrutacyjnych. Z drugiej strony, niedopracowane ogłoszenie może zniechęcić już na samym początku, przez co istnieje prawdopodobieństwo, że nie zdobędziemy prawdziwych specjalistów. Pamiętajmy: zawsze warto się starać – także poszukując nowej kadry!

Zobacz serwis: Kadry

Autor: Marta Matuszewska, www.knowbox.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
FPP: Zwiększenie kwoty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – inicjatywa legislacyjna

Federacja Przedsiębiorców Polskich podjęła inicjatywę legislacyjną na forum Rady Dialogu Społecznego. Inicjatywa dotyczy zwiększenia kwoty dofinansowań do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami, wypłacanego przez PFRON.

Idą zmiany dla dawców krwi. Ile może być wolnego: jeden, dwa czy trzy dni?

Idą zmiany dla dawców krwi. Ile może być wolnego: jeden, dwa czy trzy dni? Petycja w sprawie nowelizacji ustawy o publicznej służbie krwi czeka na rozpatrzenie przez sejmową Komisję do Spraw Petycji. Zakłada ona dwie ważne dla krwiodawców i pracodawców zmiany.

Zmiany w składkach zdrowotnych przedsiębiorców od 2026 r.

Od 2026 r. rząd wprowadzi kolejne rozwiązania, które obniżą wysokość składki zdrowotnej dla większości przedsiębiorców. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw.

Od 2025 r. będzie niższa składka zdrowotna od przedsiębiorców

Od 2025 r. część przedsiębiorców zapłaci niższą składkę, a przychody ze sprzedaży środków trwałych nie będą wchodziły do podstawy naliczania składki zdrowotnej. Takie rozwiązania zakłada autopoprawka do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

REKLAMA

Narzędzia cyfrowe pozwalają osiągnąć lepszy work-life balance

Wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych w zakresie HR umożliwia firmie  usprawnienie wielu procesów. Natomiast z punktu widzenia pracownika daje lepiej organizować swoją pracę, realizować zadania oraz umożliwia znalezienie czasu na rozwój osobisty – uważa Dorota Dublanka, dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR. 

Do 30 listopada trwa nabór wniosków o dodatek do energii elektrycznej. Dodatek wynosi 100 zł miesięcznie

Do 30 listopada 2024 r. trwa nabór wniosków o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora. Można uzyskać dodatek w wysokości 100 zł miesięcznie.

Święty Mikołaj zarobi najwięcej. Jakiego wynagrodzenia może oczekiwać w Boże Narodzenie 2024 r.?

Przedświąteczne szaleństwo nabiera tempa. W tym okresie najwięcej zarobi Święty Mikołaj. Stawki dla Mikołajów są wyższe, gdy pracują na wigiliach firmowych i domowych zgromadzeniach, mniej zarobią w galeriach handlowych.

Staż pracy: W rządzie głos o ograniczeniach dla pracowników. Miała być korzystna nowelizacja Kodeksu pracy

Od 1 stycznia 2026 r. ma wejść w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która pozwoli na nowo przeliczyć pracownikom staż pracy. Już pojawiają się propozycje ograniczenia korzyści wynikających z przeliczenia stażu pracy. Autorem ograniczeń jest Ministerstwo Rozwoju i Technologii, które występuje przeciwko zwiększeniu kosztów dla przedsiębiorców (i w dużym stopniu urzędów) np. co do wypłaty nagród jubileuszowych czy urlopów wypoczynkowych w wymiarze 26 dni.

REKLAMA

3 600 zł dofinansowania do pensji. Tyle może dostać pracodawca zatrudniający osobę niepełnosprawną

3 600 zł dofinansowania do pensji. Tyle może dostać pracodawca zatrudniający osobę niepełnosprawną. Jak uzyskać dofinansowanie? Od czego zależna jest wysokość dofinansowania? Czy każdy pracodawca otrzyma dofinansowanie?

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

REKLAMA