REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aktywność na LinkedIn - warto czy nie warto?

Aleksandra Kowalczykowska
Specjalistka ds. employer brandingu, marketingu i public relations
Aktywność na LinkedIn - warto czy nie warto?
Aktywność na LinkedIn - warto czy nie warto?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy aktywność na LinkedIn może być wsparciem w rekrutacji pracowników? Warto czy nie warto korzystać z LinkedIna? Jakie są jego plusy i minusy?

Aktywność na LinkedIn wsparciem w rekrutacji pracowników?

Prawie połowa kandydatów do pracy szuka w sieci informacji o swoich potencjalnych przełożonych, a niemal 90 proc. badanych bardziej ufa osobom niż markom. Jeśli zatem nadal rozważasz swoją aktywność w internecie w kontekście zawodowym, rozważ zalety i wady LinkedIn.

REKLAMA

REKLAMA

LinkedIn to specyficzne medium społecznościowe. Praktycznie nie znajdziesz tu treści pokazujących, co zjadłeś na śniadanie, czy też jak bawiłeś się podczas spotkania z przyjaciółmi albo w trakcie urlopu. Rzadziej niż w innych społecznościówkach, ktoś chwali się dzieckiem, pieskiem czy kotkiem, albo nowym… rowerem. Masz natomiast szansę przeczytać kilka branżowych newsów, podejrzeć działania konkurencji, poznać ciekawych ekspertów. Tak naprawdę to gigantyczna, międzynarodowa sieć networkingowa, w której zyskujesz dostęp do merytorycznych treści, ciekawych case’ów, dobrych praktyk.

Brzmi zachęcająco? Dla wielu użytkowników, tak. Warto jednak pamiętać, że treści tworzą użytkownicy. Zatem od każdego, kto decyduje się zacząć przygodę z LI zależy, czy będzie ich przybywać oraz jaka będzie ich jakość.

Podkreślenia wymaga też fakt, że sam LinkedIn prezentuje się jako miejsce do zarządzania swoją tożsamością zawodową i budowania sieci kontaktów. Przez wielu rekruterów, liderów i menedżerów traktowany jest jednak przede wszystkim jako narzędzie do pozyskania kandydatów do pracy.

REKLAMA

LinkedIn - od czego zacząć?

Zapewne zastanawiasz się teraz, co możesz zrobić, aby LI stał się dla Ciebie przydatnym narzędziem. Cóż, nie jest to tak skomplikowane, byś nie dał rady, ale na pewno wymaga zaangażowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zacznij od właściwego uzupełnienia swojego profilu. Zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, nagłówek, sekcja „O Tobie” i podsumowanie to podstawa. Nie zapomnij też o opisaniu doświadczenia zawodowego. Wartą zapamiętania jest także możliwość uzupełniania profilu w kilku językach.

Kolejny aspekt, o który należy zadbać, to ustawienia prywatności i frazy kluczowe. Generalnie powinno Ci zależeć na tym, aby osoby zainteresowane współpracą z Tobą, pracą dla Ciebie lub zwyczajnie wiedzą i doświadczeniem, którymi będziesz się dzielić, mogły obejrzeć Twój profil. Jednakże w obliczu coraz częstszych wycieków danych z różnego rodzaju portali, powinieneś dokładnie przemyśleć aspekt danych, które chcesz upublicznić.

Jak tylko ogarniesz podstawy, możesz rozpocząć aktywne budowanie sieci kontaktów i dzielenie się różnymi treściami. Ale uwaga! LinkedIn ma służyć wymianie ciekawych doświadczeń i wiedzy, a nie publikacji różnego rodzaju ogłoszeń. Jeśli więc tworzysz swoje konto, aby zachęcić potencjalnych kandydatów do pracy z Tobą, mało prawdopodobne, że skusisz ich, publikując raz za razem link do oferty.

Oferta pracy to za mało

Jeśli w Twojej organizacji są duże potrzeby zatrudnieniowe, Twój zespół potrzebuje wsparcia i świeżej krwi, warto abyś zaprezentował dowody na korzyści ze współpracy wskazane w ofercie. Jeśli chwalisz się wspaniałą atmosferą, pokaż, opisz, jak o nią dbacie. Jedno prawdziwe, a nie stockowe zdjęcie z krótkim opisem, wywoła lepszy efekt niż tysiąc słów w ogłoszeniu o pracę. Jeśli mówisz o możliwościach rozwoju, pokaż szkolenia czy konferencje, w których bierze udział Twój zespół. Jeśli zachwalasz wspólne śniadania czy lunche, albo wyjścia do kina, przygotuj posta prezentującego tę przyjemność. Naprawdę wiele można pokazać, nie naruszając tajemnic firmy.

Kandydaci sprawdzają profile potencjalnych przełożonych w social media

Takie mamy czasy, że większość z nas lubi podglądać innych. Niech rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie „wygooglował” osoby, z którą umówił się na spotkanie, czy którą chce zaprosić do współpracy. Chcemy znaleźć dowód na to, że nawiążemy wartościową relację z kompetentną i przystępną osobą.

Badanie Edelman Trust Barometer z 2020 r. pokazuje, że obecność menedżerów danej organizacji w mediach społecznościowych zwiększa jej wiarygodność, a tym samym wzmacnia wizerunek marki. Nie powinno nas też dziwić, że bardziej ufamy ludziom niż markom i że autentyczność oraz chęć do komunikowania się rodzą pozytywne emocje.

LinkedIn - pamiętaj o zagrożeniach

Rozważając aktywność w mediach społecznościowych, należy mieć na uwadze, że coś może pójść nie tak. Informacje o wyciekach danych setek milionów użytkowników pojawiają się w mediach również w odniesieniu do LinkedIna.

W tym kontekście istotne jest pamiętanie o ustawieniach prywatności. Do decyzji użytkownika tego serwisu należy, jakiego rodzaju dane będą publiczne. To Ty określasz, czy chcesz, aby inni użytkownicy mieli dostęp do Twojego numeru telefonu, adresu e-mail, etc. Jeśli stwierdzisz, że chcesz ukryć tego typu informacje, możesz to zrobić. O wszystkim dowiesz się w ustawieniach prywatności i bezpieczeństwa.

Załóżmy jednak, że ukryłeś te dane, ale wyciek spowodował, że zostały ujawnione. Eksperci od bezpieczeństwa danych sugerują, aby w takiej sytuacji zmienić hasło do podanego konta e-mail, a zabezpieczenie wzmocnić o uwierzytelnianie wieloskładnikowe.

Supermoc LinkedIna?

LinkedIn może stanowić duże wsparcie w rekrutacji pracowników pod warunkiem, że…

  • nie potraktujesz swojego konta niczym tablicy ogłoszeń
  • pokusisz się o wartościową aktywność, czyli publikowanie treści ważnych dla Ciebie i Twojego otoczenia, podkreślających Twój profesjonalizm, prezentujących naturalne i prawdziwe środowisko pracy
  • będziesz autentyczny w treściach i relacjach z innymi użytkownikami.

Na pytanie, czy warto otworzyć się na możliwości, jakie daje ten portal społecznościowy, musisz odpowiedzieć sobie sam. Rozważ wszystkie zalety i wady, jakie może przynieść Twoja aktywność. Miej też na uwadze, że wartościowa obecność na LI będzie wymagała od Ciebie czasu.

A jeśli kompletnie nie masz pomysłu na to, jak ogarnąć temat, podpatrz, co publikują inni. Na pewno znajdziesz setki, jeśli nie tysiące inspiracji.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Kiedy pracodawca musi zgodzić się na przesunięcie terminu urlopu, a kiedy nie? Jest kilka reguł, które trzeba zastosować

Czy termin raz zaplanowanego urlopu wypoczynkowego można zmienić? To zależy od kilku okoliczności. W jednych zakładach pracy nie ma z tym problemów, a w innych niezbędne jest spełnienie warunków wynikających z przepisów.

0,04 proc. wartości aktywów netto za udział w Portalu PPK. Czy będzie niższa stawka opłaty? Jest projekt rozporządzenia

Jest pomysł Ministerstwa Finansów, aby obniżyć stawkę opłaty za udział w Portalu PPK. Zamiast obecnych 0,05 proc. wartości aktywów netto zgromadzonych w programie byłoby 0,04 proc. Jest projekt rozporządzenia.

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? To zjawisko społecznie niesprawiedliwe. Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami. Kilkanaście organizacji apeluje do resortu finansów o likwidację pułapki.

Wniosek do 30 czerwca 2026 r. o przywrócenie uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. Sejm uchwalił ustawę

Sejm uchwalił ustawę dotyczącą przywrócenia uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. W tym celu trzeba będzie złożyć wniosek do właściwej jednostki KAS do 30 czerwca 2026 r. Ustawa ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA

"Arogancja ministra pogrąża górnictwo". Hutek: "Grozi nam upadłość PGG, chaos w JSW i gorący styczeń"

18 listopada miało się odbyć posiedzenie sejmowej komisji do spraw energii, klimatu i aktywów państwowych, podczas którego miała być procedowana ustawa o funkcjonowaniu górnictwa. Następnie ta ustawa miała trafić na plenarne posiedzenie Sejmu. Posiedzenie komisji zostało w ostatniej chwili odwołane, bo minister energii Miłosz Motyka stwierdził, że nie może przyjść i przesunięto spotkanie komisji na terminy grudniowe.

3 niedziele handlowe w grudniu 2025 r. Co z pracownikami sklepów?

W tym roku weszły w życie przepisy, dające kupującym trzy niedziele handlowe przed Wigilią Bożego Narodzenia. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina o prawach pracowników sklepów.

60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn: czy nierówny wiek emerytalny w Polsce to dyskryminacja?

W Polsce funkcjonuje nierówny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn. Kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. Czy to nie jest dyskryminacja? Czy ustalony wiek emerytalny Polek i Polaków narusza zasadę równości wyrażoną w Konstytucji RP?

7 najważniejszych zmian w układach zbiorowych pracy. Parlament zakończył prace nad ustawą

Parlament zakończył prace nad ustawą dotyczącą układów zbiorowych. Będzie łatwiej zawrzeć układ, a więc i ustanowić przepisy bardziej korzystne dla pracowników, np. dodatkowe dni urlopu czy systematyczne podwyżki wynagrodzeń. Oto 7 najważniejszych zmian w ustawie.

REKLAMA

Podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy

Współcześnie pracownicy bardzo często pracują zdalnie. Niekiedy łączy ich z pracodawcą znaczna odległość. W takich sytuacjach firmy proponują podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak można to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy? Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to profil zaufany?

W 2035 r. na polskim rynku pracy ma brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Mamy poważne problemy demograficzne

Mamy poważne problemy demograficzne. W 2035 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Polska coraz bardziej zależna od imigracji zarobkowej. Co z nowymi przepisami o zatrudnianiu cudzoziemców i nowelizacją ustawy o PIP?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA