REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na webinarium „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze” - 8 października 2013 r.

REKLAMA

REKLAMA

Firma doradcza Accreo wspólnie z portalem Infor.pl zapraszają serdecznie na webinarium o tematyce „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze”, które odbędzie się 8 października 2013 r. o godz. 11.00. Zarejestruj się! Udział w szkoleniu online jest bezpłatny.

W celu skorzystania z webinarium należy się wcześniej zarejestrować.

Autopromocja

Zarejestruj się na webinarium!

OPIS TEMATU WEBINARIUM:

Michał Roszkowski, radca prawny, doradca podatkowy, partner w Accreo

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy coraz częściej oferują pracownikom dodatkowe świadczenia pozapłacowe, wspierając w ten sposób systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach.

Pomimo spowolnienia gospodarczego znacząca część pracodawców nie zmniejszyła budżetu przeznaczonego na dodatkowe świadczenia na rzecz zatrudnionych. Oznacza to, że pracodawcy są świadomi, jak duży wpływ na motywację pracowników mogą mieć różnego rodzaju świadczenia pozapłacowe. Bardziej zmotywowani pracownicy wykonują swoją pracę efektywniej, co wpływa na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Do najczęściej spotykanych świadczeń pozapłacowych należą m.in.: abonamenty medyczne, telefon służbowy, samochód oraz karty multisport. Coraz chętniej pracodawcy - w celu stworzenia dobrego wizerunku przedsiębiorstwa zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych pracowników - oferują inny, bardziej atrakcyjny zakres różnorodnych benefitów.

Poza tradycyjnymi, takimi jak: dofinansowywanie zakupu okularów korekcyjnych czy umożliwianie pracownikom nabywania produkowanych przez firmę towarów po niższej cenie, pracodawcy coraz częściej decydują się na organizowanie imprez firmowych i wyjazdów o charakterze integracyjnym.

Z uwagi na to, że istnieje wiele benefitów, jakie mogą zaoferować pracodawcy, pojawiają się trudności w wyborze takiego typu świadczeń, który będzie najbliższy ich realnym potrzebom, przynosząc tym samym najwięcej korzyści przedsiębiorstwu.

Dodatkowym utrudnieniem w wyborze konkretnego świadczenia jest fakt, że pracownicy kierują się zazwyczaj indywidualnymi preferencjami. W takiej sytuacji ciekawym rozwiązaniem jest ustalenie przez pracodawcę kwotowego limitu, w ramach którego każdy z zatrudnionych może wybrać najbardziej odpowiadający mu benefit.

Izabela Ukonu, Starszy konsultant w Accreo

Świadczenia pozapłacowe to dodatki do wynagrodzenia, które przekazywane są pracownikom najczęściej w sposób bezgotówkowy. Często zdarza się, że pracodawca współfinansuje nabycie przez pracowników towarów lub usług. Głównym ich celem jest zwiększenie motywacji pracowników, poprawienie atmosfery pracy oraz budowa dobrego wizerunku firmy, a więc właśnie z tych powodów przekazywanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników ma nie tylko na celu przysporzenie korzyści pracownikom, ale również nakierunkowane jest pośrednio na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Należy pamiętać, że przekazanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników wiąże się z określonymi skutkami podatkowymi. Po stronie pracodawców decydujące znaczenie ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wydatków poniesionych na zapewnienie świadczeń pracownikom, a także obowiązek opodatkowania VAT przekazanego benefitu. Dlatego firmy, które planują przekazanie pracownikom świadczeń pozapłacowych, powinny dokonać szczegółowej analizy ich zasad opodatkowania. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na właściwe dokumentowanie czynności związanych z przekazywaniem benefitów na rzecz zatrudnionych, gdyż ma to kluczowe znaczenie w odniesieniu do obowiązków w zakresie VAT i CIT.

POZNAJ NASZYCH PRELEGENTÓW:

Izabela Ukonu, Starszy konsultant

Specjalizuje się w doradztwie w zakresie bieżących rozliczeń, ze szczególnym uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych.

Posiada 4-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym. Od początku swojej kariery związana z firmą doradczą Accreo. Izabela świadczy usługi doradztwa podatkowego na rzecz zróżnicowanej grupy podmiotów, w szczególności z sektora energetycznego, FMCG oraz dla inwestorów prywatnych.

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Jest autorką licznych artykułów, dodatków branżowych dotyczących tematyki podatkowej. Jest współautorką książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).

Aleksandra Plichta, Starszy konsultant

Specjalizuje się w bieżącym doradztwie w obszarze podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego na rzecz polskich i zagranicznych spółek.

Bogate doświadczenie podatkowe zdobywała w wiodących firmach z branży tytoniowej oraz BPO, zajmując się głównie konsekwencjami podatkowymi międzynarodowych transakcji związanych z obrotem towarowym i usługowym. Posiada również doświadczenie w zakresie prowadzenia przeglądów podatkowych oraz projektowaniu i implementacji nowych modelów biznesowych.

W 2011 r. dołączyła do zespołu ekspertów Accreo, gdzie doradza przede wszystkim klientom z branż energetycznej, leasingowej oraz FMCG.

Aleksandra jest absolwentką Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (Finanse i rachunkowość - Strategie podatkowe). Autorka wielu dodatków branżowych, a także publikacji o tematyce podatkowej. Ekspert d/s szkoleń w zakresie VAT.

Współautorka książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).

Accreo Sp. z o.o. jest wiodącą firmą doradczą, oferującą usługi z zakresu doradztwa podatkowego i prawnego dla przedsiębiorstw i klientów indywidualnych. Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz bogatą międzynarodową praktykę dla największych podmiotów gospodarczych na świecie. Od ponad 7 lat istnienia na rynku usług konsultingowych, Accreo zdobyło silną pozycję rynkową i obecnie znajduje się w czołówce firm doradczych w Polsce.

Accreo podnosi efektywność działalności zarówno międzynarodowych korporacji jak i rodzimych przedsiębiorstw, oferując pomoc w opracowaniu strategii biznesowych oraz wsparcie w procesie ich implementacji. Oferujemy Klientom wysoki standard usług w połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem i całkowitą niezależnością od podmiotów audytorskich.

Cechą wyróżniającą Accreo jest elastyczny model współdziałania grup eksperckich z zakresu prawa i podatków, które w zależności od potrzeb Klientów, łączą się w zespoły projektowe lub zachowują całkowitą odrębność. Tak elastyczny model działania pozwala nam swobodnie zarządzać zespołami ekspertów, optymalizować koszty ponoszone przez Klientów oraz wypracować skuteczne rozwiązania w najbardziej złożonych zagadnieniach prawno-podatkowych.

Wspólne wartości biznesowe, synergia oferowanych usług oraz znajomość wielu specjalizacji branżowych, gwarantują efektywność naszych działań i tym samym tworzą unikalną propozycję nowoczesnych usług doradczych w Polsce.

Kontakt:
Accreo Sp. z o.o.
Ul. Próżna 7
00 - 107 Warszawa
Tel. + 48 22 487 56 10
Fax + 48 22 487 55 10
office@accreo.pl
www.accreo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Waloryzacja emerytur 2024 – tabela netto

    Waloryzacja emerytur od 1 marca 2024 roku - o ile procent wzrosną emerytury? Kiedy będzie wypłata pierwszych wyższych emerytur? Tabela przedstawia podwyżki emerytur od 1 marca 2024 roku. Ile wynoszą kwoty netto emerytur po waloryzacji?

    Mama 4+ czyli emerytura matczyna w 2024 roku [WYWIAD]

    Mama 4 plus w 2024 roku - to już 5 lat funkcjonowania świadczenia w Polsce. Czy w tym czasie zmieniły się przepisy? Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać RSU? Ile wynosi rodzicielskie świadczenie uzupełniające do końca lutego, a ile od 1 marca 2024 roku? Jakie dokumenty dołączyć do wniosku? Czy na emeryturze matczynej można pracować? Czy ojcowie pobierają emeryturę matczyną? Na te i inne pytania odpowiada rzecznik ZUS województwa dolnośląskiego Iwoną Kowalską-Matis

    Nie możesz pójść do ZUS i załatwić sprawy? Możesz wysłać pełnomocnika. Trzeba tylko wypełnić formularz ZUS PEL

    Za pomocą formularza ZUS PEL klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą udzielić pełnomocnictwa do załatwiania swoich spraw. Formularz można pobrać ze strony internetowej www.zus.pl lub z PUE ZUS. Druk jest także dostępny w każdej placówce ZUS.

    W styczniu 2024 r. wzrosło bezrobocie w Polsce! Czy to jest wzrost sezonowy?

    Wzrosło bezrobocie w Polsce. W styczniu stopa bezrobocia wyniosła 5,4%. W grudniu 2023 r. bezrobocie wynosiło 5,1%, a w listopadzie 5,0%.

    REKLAMA

    W całej UE około 11 mln osób zatrudnionych jest w ramach platform internetowych. Trwa kampania BHP w cyfrowym świecie pracy

    W całej UE około 11 mln osób zatrudnionych jest w ramach platform internetowych. To zarządzanie pracą przez sztuczną inteligencję może mieć ogromny wpływ na jakość świadczonej pracy, jej ilość jak i utratę. Świat pracy i rynek się zmieniają - ale w tym wszystkim najważniejszy jest człowiek, nie kapitał. Konieczne jest więc budowanie wiedzy, doświadczenia i zaufania przez informowanie pracowników i zasięganie ich opinii oraz umożliwienie im udziału w projektowaniu i wdrażaniu technologii i systemów cyfrowych w nowej postindustrialnej erze pracy. „Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy” – tak głosi kampania „Bezpieczeństwo pracy w świecie cyfrowym”, która jest prowadzona w latach 2023-2025. Kampania odbywa się w ramach projektu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy.

    Ukraińcy będą przebywać legalnie w Polsce do 30 czerwca 2024 r. Weszła w życie nowelizacja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy

    Pobyt w Polsce obywateli Ukrainy, którzy przybyli w związku z wojną prowadzoną w tym kraju będzie uznawany za legalny do 30 czerwca 2024 r. To zmiana, jaką wprowadziła nowelizacja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy. Nowelizacja obowiązuje od 22 lutego. 

    Nie na każdej uczelni podwyżki o 30%. Na publicznej adiunkt zarabia 6840 zł a na niepublicznej często otrzymuje tylko minimalną krajową 4242 zł!

    Nawet ponad 2500 zł może wynosić różnica w zarobkach doktora, który jest zatrudniony na stanowisku adiunkta na uczelni niepublicznej, w stosunku do doktora - adiunkta, który jest zatrudniony na uczelni publicznej i po podwyżkach zarabia minimalnie 6840 zł. Mało kto wie, że podwyżki wynagrodzeń na uczelniach o 30% nie dotyczą uczelni niepublicznych. Wyższe wynagrodzenie, zgodnie z nowym rozporządzeniem otrzymują tylko pracownicy uczelni publicznych. 

    23 lutego Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Czym jest depresja?

    W dniu 23 lutego przypada Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Depresję można i powinno się leczyć. Wiele polskich pracowników zmaga się jednak z problem zwolnienia lekarskiego i uznania depresji za chorobę zawodową - bo takową ona nie jest. 

    REKLAMA

    Jak uzyskać świadczenie wspierające z ZUS: wnioski, terminy, kwoty

    Świadczenie wspierające jest formą pomocy dla osób niepełnosprawnych. W 2024 r. świadczenie dostępne jest dla osób z niepełnosprawnościami z najwyższymi poziomami potrzeby wsparcia, tj. od 87 do 100 punktów. Jak wygląda procedura uzyskania świadczenia wspierającego?

    28 lutego 2024 r. upływa termin przekazania ubezpieczonym informacji ZUS IMIR

    Płatnicy składek są zobowiązani do sporządzenia informacji rocznej (ZUS IMIR) dotyczącej ubezpieczonych, za których w 2023 r. rozliczali składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne. Ww. informację należy przekazać ubezpieczonym do 28 lutego 2024 r.

    REKLAMA