REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski Ład a procesy kadrowo-płacowe

kadry
kadry
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Obsługa kadrowo-płacowa to obszar, bez którego nie może funkcjonować żadna firma. Choć z pozoru to zajęcie może wydawać się schematyczne, pracownicy działów kadrowo-płacowych muszą stale poszerzać swoją wiedzę – szczególnie teraz w związku z wprowadzeniem tzw. Polskiego Ładu, a także zapowiedzią kolejnych zmian. Mnogość nowych przepisów i konieczność ich wnikliwej analizy powodują, że coraz więcej firm decyduje się na outsourcing kadrowo-płacowy.

Outsourcing payrollu 

Payroll, czyli procesy kadrowo-płacowe same w sobie są już dość skomplikowane. W ostatnich latach dodatkowo ulegają ciągłym zmianom legislacyjnym – ostatnio w ramach rządowego programu „Polski Ład”, który dotyczy m.in.: zmian podatkowych czy zmian w ulgach i odliczeniach. W związku z jego wdrożeniem działy kadrowo-płacowe muszą szybko odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

REKLAMA

Autopromocja

Polski Ład to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Konieczność wnikliwego zapoznania się ze zmianami w przepisach wymaga bowiem poświęcenia dużej ilości czasu, a do tego niezbędne staje się zabezpieczenie odpowiednich nakładów finansowych na szkolenia zespołu i aktualizację systemów rozliczeniowych. W tej sytuacji coraz częściej firmy rozważają scedowanie wszystkich obowiązków dotyczących obsługi kadrowo-płacowej na zewnętrznych ekspertów. Decyzje w tej sprawie podejmowane są dużo sprawniej niż wcześniej, gdyż outsourcing payrollu regularnie zyskuje na wartości w oczach przedsiębiorców. Nic dziwnego – firmy nie tylko pozbywają się problemu związanego z koniecznością śledzenia zmian w przepisach oraz rekrutacją i rotacją pracowników, ale też zyskują pod kątem finansowym.

W ramach outsourcingu usług kadrowo-płacowych organizacja może liczyć np. na realizację comiesięcznych rozliczeń pracowników, kontrolowanie umów, obsługę zaświadczeń oraz całej dokumentacji pracowniczej, a także obliczanie zobowiązań wobec Urzędu Skarbowego
i ZUS-u czy reprezentowanie firmy przed organami państwowymi.

Outsourcing usług kadrowo-płacowych to też ogromna oszczędność czasu. Firma decydująca się na to rozwiązanie, może skoncentrować się na swojej kluczowej działalności i realizacji celów strategicznych. Powierzając obsługę ekspertom, ogranicza też koszty związane
z prowadzeniem własnego działu kadr i płac. W ten sposób może również zabezpieczyć się przed konsekwencjami nieumyślnych błędów popełnianych przez własnych, niedoświadczonych pracowników działu księgowego.

Podstawową potrzebą, z jaką przychodzą do nas klienci, jest zapewnienie ciągłości obsługi kadrowo-płacowej – mówi Agnieszka Haponik, dyrektor rozwoju biznesu i marketingu w LeasingTeam Group. Klienci nie chcą martwić się rotacją pracowników, urlopami, L4 czy błędami w systemie kadrowo-płacowym, które muszą naprawiać. Chcą skupić się na swoim biznesie, z którego mają realne zyski. Dodatkowy aspekt to oczywiście finanse – obecnie utrzymywanie działu kadrowo-płacowego jest dużo droższe niż jeszcze kilka lat temu. Pensje rosną w szybkim tempie, na rynku brakuje specjalistów.
Ze względu na szybko zmieniające się prawo, niezbędne jest permanentne podnoszenie kwalifikacji pracowników, czyli inwestycja w szkolenia i kursy. Do tego dochodzą koszty oprogramowania kadrowo-płacowego. W efekcie wielu przedsiębiorców dochodzi do wniosku, że outsourcing payrollu to optymalne rozwiązanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Która firma najlepsza do współpracy?

Czym kierować się, chcąc wybrać najlepszą ofertę na rynku? Doświadczenie – oto słowo klucz – wyjaśnia Agnieszka Haponik. Warto zrobić staranny research i uważnie przyjrzeć się ekspertom,
by na tej podstawie móc wybrać firmę, która faktycznie specjalizuje się w kompleksowej obsłudze kadrowo-płacowej i może pochwalić się solidnym doświadczeniem. Dużo
o potencjalnym usługodawcy może powiedzieć też system, na jakim pracuje – profesjonalne firmy korzystają z zaawansowanych, bezpiecznych rozwiązań, w naszym przypadku jest to Teta. Małe podmioty najczęściej nie stać na takie programy, więc posiłkują się rozwiązaniami chmurowymi. Istotne są także opinie i rekomendacje poprzednich klientów, które stanowią potwierdzenie wysokiej jakości współpracy. Warto postawić na firmę, która ma już swoją historię na rynku i od lat cieszy się zaufaniem przedsiębiorców.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA