Warunki zatrudnienia pracownika skierowanego do pracy na terytorium Polski (art. 67(2))
REKLAMA
REKLAMA
Nie ma oczywiście przeszkód, aby warunki pracy uregulować w sposób bardziej korzystny. Warunki zatrudnienia wskazane przez Kodeks pracy dotyczą:
1) norm i wymiaru czasu pracy oraz okresów odpoczynku dobowego i tygodniowego,
2) wymiaru urlopu wypoczynkowego,
3) minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na podstawie odrębnych przepisów,
4) wysokości dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych,
5) bezpieczeństwa i higieny pracy,
6) uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem,
7) zatrudniania młodocianych oraz wykonywania pracy lub innych zajęć zarobkowych przez dziecko,
8) zakazu dyskryminacji w zatrudnieniu,
9) wykonywania pracy zgodnie z przepisami o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.
REKLAMA
Zobacz także Praca podczas urlopu wychowawczego
Paragraf drugi omawianego artykułu wyłącza obowiązek zapewnienia niektórych warunków zatrudnienia na poziomie odpowiadającym polskim przepisom prawa pracy. Wyłączenie to dotyczy ściśle określonej grupy pracowników oraz ściśle określonych warunków zatrudnienia. Obejmuje tylko tych pracowników, którzy zostali skierowani do pracy poza budownictwem, wyłącznie w celu wykonania wstępnych prac montażowych czy instalacyjnych przez okres nieprzekraczający 8 dni. Tylko występowanie łączne tych elementów zwalnia pracodawcę z obowiązku zapewnienia pracownikom prawa do minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalenia dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych czy określenia wymiaru urlopu wypoczynkowego. Zwolnienie z obowiązku prawnego nie pozbawia pracodawcy, w ramach swobodnego uznania, możliwości zapewnienia wymienionych świadczeń na poziomie prawa polskiego.
Polecamy serwis Urlopy
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA