Kto ustala regulamin pracy? (art. 104(2))
REKLAMA
REKLAMA
Zasadniczo regulamin pracy ustala pracodawca w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową. Strony ustalają sobie termin, do którego mają ustalić treść postanowień regulaminu pracy tak, aby był on satysfakcjonujący i dla pracodawcy i dla pracowników.
REKLAMA
Zobacz: Co określa regulamin pracy? (art. 104(1))
Od tej zasady ustawodawca przewidział jednak dwa wyjątki. Zgodnie z omawianym artykułem, pracodawca ustala regulamin pracy sam jeżeli:
- Regulamin pracy nie zostanie uzgodniony z organizacją związkową w wyznaczonym terminie,
- U pracodawcy nie działa żadna organizacja związkowa.
W tych dwóch sytuacjach pracodawca ma prawo samodzielnie i arbitralnie ustalić treść obowiązującego w danym zakładzie regulaminu pracy.
Podstawa prawna: Art. 1042 Kodeksu pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat