| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Obow. pracodawcy i pracownika > Kto ustala regulamin pracy? (art. 104(2))

Kto ustala regulamin pracy? (art. 104(2))

W regulaminie pracy znajdują się prawa i obowiązki stron stosunku pracy – pracowników i pracodawcy. Kto jednak ma ostateczny wpływ na jego kształt?


Zasadniczo regulamin pracy ustala pracodawca w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową. Strony ustalają sobie termin, do którego mają ustalić treść postanowień regulaminu pracy tak, aby był on satysfakcjonujący i dla pracodawcy i dla pracowników.

Zobacz: Co określa regulamin pracy? (art. 104(1))

Od tej zasady ustawodawca przewidział jednak dwa wyjątki. Zgodnie z omawianym artykułem, pracodawca ustala regulamin pracy sam jeżeli:

  • Regulamin pracy nie zostanie uzgodniony z organizacją związkową w wyznaczonym terminie,
  • U pracodawcy nie działa żadna organizacja związkowa.

W tych dwóch sytuacjach pracodawca ma prawo samodzielnie i arbitralnie ustalić treść obowiązującego w danym zakładzie regulaminu pracy.

Podstawa prawna: Art. 1042 Kodeksu pracy

Czytaj także

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

PPK

Eksperci portalu infor.pl

Beata Mosór

Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »