Kto ustala regulamin pracy? (art. 104(2))
REKLAMA
Zasadniczo regulamin pracy ustala pracodawca w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową. Strony ustalają sobie termin, do którego mają ustalić treść postanowień regulaminu pracy tak, aby był on satysfakcjonujący i dla pracodawcy i dla pracowników.
Zobacz: Co określa regulamin pracy? (art. 104(1))
Od tej zasady ustawodawca przewidział jednak dwa wyjątki. Zgodnie z omawianym artykułem, pracodawca ustala regulamin pracy sam jeżeli:
- Regulamin pracy nie zostanie uzgodniony z organizacją związkową w wyznaczonym terminie,
- U pracodawcy nie działa żadna organizacja związkowa.
W tych dwóch sytuacjach pracodawca ma prawo samodzielnie i arbitralnie ustalić treść obowiązującego w danym zakładzie regulaminu pracy.
Kodeks pracy 2023. Praktyczny komentarz z przykładami + wzory dokumentów online
Kup książkę:
Kodeks pracy 2023. Praktyczny komentarz z przykładami + wzory dokumentów onlinePodstawa prawna: Art. 1042 Kodeksu pracy
Bieżące aktualności o zmianach przepisów
Czy biuro rachunkowe ma nowe obowiązki w związku z wprowadzeniem KSeF? Zmiany w podatkach dochodowych na 2024 r. i innych zmianach w VAT 2024 oraz prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. I wiele innych bieżących tematów ...
IFK Platforma Księgowych i KadrowychREKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Komentarze(0)
Pokaż: