Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)
REKLAMA
REKLAMA
Regulaminy pracy, jeżeli określają jakieś prawa i obowiązki stron stosunku pracy, są źródłem prawa w danym zakładzie i nie można ich nie stosować w życiu codziennym. Regulaminy pracy w pierwszej kolejności konkretyzują prawa i obowiązki na potrzeby konkretnego zakładu pracy. Precyzyjne określenie w regulaminie pracy obowiązków pracowniczych, związanych z przebiegiem procesu pracy, umożliwia pracodawcy np. stosowanie kar porządkowych wobec pracowników naruszających tak ustalone wymagania.
REKLAMA
Zobacz: Zakaz konkurencji (art. 101(1)-101(4))
Nie wszyscy pracodawcy mają obowiązek wprowadzania regulaminu pracy. Zgodnie z Kodeksem pracy regulaminu pracy nie wprowadza się, jeżeli:
- w zakresie praw i obowiązków pracowników i pracodawcy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy lub
- gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników.
Oczywiście pracodawca, który zatrudnia mniej niż 20 osób również może ustalić regulamin pracy, który będzie obowiązujący dla wszystkich.
Zobacz serwis: Zatrudnienie
Podstawa prawna: Art. 104 Kodeksu pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat