Tworzenie rady pracowników
REKLAMA
Nie. Na pracodawcy nie ciąży taki obowiązek. Jeśli pracownicy nie przejawiają zainteresowania sprawą utworzenia rady pracowników, to pracodawca nie musi wychodzić z inicjatywą w tym zakresie. Powołanie rady pracowników jest uprawnieniem zatrudnionych, z którego ci mogą skorzystać bądź nie.
Zadaniem pracodawcy jest ustalenie – zgodnie z regułami wskazanymi w art. 7 ustawy z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU z 2006 r. nr 79, poz. 550 ze zm.; zwanej dalej uippk) – liczby zatrudnionych. Po osiągnięciu zatrudnienia wynoszącego minimum 50 osób pracodawca powinien niezwłocznie (tj. nie później niż w terminie 14 dni) podać do wiadomości pracowników informację o prawie powołania rady pracowników. Zawiadomienie ma być przekazane w sposób przyjęty u danego pracodawcy. A zatem, jeśli firma Czytelnika dotychczas korzystała z tablicy ogłoszeń w celu przekazywania załodze różnych komunikatów, to zawiadomienie jest skuteczne.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat