REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PPK - czy jesteś uczestnikiem?

Ekspert PFR Portal PPK
PPK - jak sprawdzić oszczędności i uczestnictwo w Pracowniczych Planach Kapitałowych na mojeppk?
PPK - jak sprawdzić oszczędności i uczestnictwo w Pracowniczych Planach Kapitałowych na mojeppk?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

PPK - czy jesteś uczestnikiem programu? Ile zaoszczędziłeś w PPK? Sprawdzisz to w serwisie MojePPK. Jak się zalogować?

PPK - czy jesteś uczestnikiem?

W nowym serwisie sprawdzisz czy jesteś uczestnikiem PPK. Serwis MojePPK jest serwisem informującym uczestników PPK o wartości środków zgromadzonych przez nich na rachunkach PPK. Za jego pośrednictwem sprawdzimy również czy w ogóle oszczędzamy w PPK.

REKLAMA

Autopromocja

Od 1 stycznia 2022 r. na oficjalnym portalu pracowniczych planów kapitałowych (www.mojeppk.pl) uruchomiona została nową funkcjonalność – logowanie do serwisu „MojePPK”. W ten sposób PFR Portal PPK sp. z.o.o. realizuje swój ustawowy obowiązek informowania uczestników PPK o wartości środków zgromadzonych przez nich w PPK. Jest to możliwe dzięki udostępnieniu przez PFR S.A. - Portalowi PPK - danych z Rejestru uczestników PPK prowadzonego przez Ewidencję PPK.

Ewidencja PPK

Ewidencja PPK to system teleinformatyczny, który obejmuje ewidencję (rejestr) m.in. instytucji finansowych, podmiotów zatrudniających i uczestników PPK. System Ewidencji PPK jest zintegrowany z instytucjami finansowymi obsługującymi PPK - tak, aby agregować informacje z całego rynku PPK. Instytucje finansowe zobligowane są przepisami prawa do przekazywania do ewidencji PPK informacji m.in. o zawieranych umowach o zarządzanie i prowadzenie PPK, dokonywanych do PPK wpłatach i transakcjach dokonywanych na rachunkach uczestników PPK.

Powyższe oznacza, że jeśli oszczędzamy w PPK nasze dane powinny znajdować się w Rejestrze uczestników PPK i będziemy mogli sprawdzić wartość środków na naszych rachunkach PPK w serwisie MojePPK.

Ważne!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Informacje o oszczędnościach uczestników PPK zgromadzone w Ewidencji PPK prezentowane są wyłącznie w serwisie MojePPK.

Logowanie do serwisu MojePPK

Najprostszym sposobem zalogowania się do serwisu MojePPK jest skorzystanie z opcji logowania przez login.gov.pl za pomocą Profilu Zaufanego, e-dowodu lub mojeID. Zalogowanie do serwisu za pomocą np. Profilu Zaufanego będzie możliwe tylko wtedy, gdy dane identyfikacyjne przypisane do Profilu Zaufanego logującej się osoby pasują do przynajmniej jednego rachunku PPK w systemie Ewidencji PPK. Jeżeli system nie będzie mógł powiązać żadnego rachunku z Ewidencji PPK z danymi z Profilu Zaufanego może to m.in. oznaczać, że nie posiadamy rachunku PPK. W takiej sytuacji w serwisie pojawi się komunikat - „Nie odnaleźliśmy Twojego rachunku PPK”.

To oczywiście nie musi wcale oznaczać, że w PPK w ogóle nie oszczędzamy, bo np. pracodawca - mimo, że miał taki obowiązek – nie zapisał nas do programu. Powodem, dla którego nie zobaczymy w serwisie swoich rachunków PPK może być też m.in. to, że zostaliśmy zapisani do PPK z innymi danymi identyfikacyjnymi niż te przypisane do Profilu Zaufanego albo nie upłynęło wystarczająco dużo czasu by informacja o tym, że przystąpiliśmy do PPK została odnotowana przez Ewidencję PPK (najpierw pracodawca przekazuje dane uczestnika PPK do instytucji finansowej, a dopiero potem trafiają one do Rejestru uczestników PPK w Ewidencji PPK.)

W takiej sytuacji warto jednak sprawdzić co jest powodem „nieodnalezienia naszego rachunku PPK”.

Pracownik przede wszystkim powinien upewnić się w dziale kadr i płac swojej firmy, czy pracodawca zawarł w jego imieniu umowę o prowadzenie PPK. Jeżeli pracownik nie złożył deklaracji rezygnacji pracodawca miał taki obowiązek.

Rejestracja konta w serwisie MojePPK

Jeżeli nie chcemy lub nie możemy skorzystać z logowania przez login.gov.pl możemy zarejestrować konto w serwisie i logować się za pomocą loginu i hasła. Aby utworzyć konto w serwisie MojePPK potrzebne nam będą informacje o jednym z naszych rachunków PPK, w tym min. nazwa instytucji finansowej w której oszczędzamy oraz wysokość ostatniej wpłaty do PPK pracodawcy. Powiązanie konta w serwisie z konkretnym rachunkiem PPK jest konieczne, aby można było poprawnie zweryfikować tożsamość rejestrującej się osoby. Dla zwiększenia bezpieczeństwa serwisu, ten sposób logowania przewiduje tzw. uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Poza loginem i hasłem, wymagane będzie wprowadzanie jednorazowego kodu autoryzacyjnego, który serwis wyśle na telefon lub adres e-mail logującego się uczestnika PPK.

Zawartość serwisu MojePPK

Serwis prowadzony przez PFR Portal Sp. z o.o. jest serwisem wyłącznie informacyjnym nie można dokonywać w nim żadnych transakcji dotyczących oszczędności zebranych w PPK. Wszelkie dyspozycje i zlecenia dotyczące środków zgromadzonych na rachunku PPK uczestnik PPK powinien złożyć bezpośrednio do instytucji finansowej prowadzącej ten rachunek. Do instytucji finansowej uczestnik powinien zwrócić się również wtedy, gdy chce zaktualizować swoje dane czy np. wyznaczyć osoby uprawnione do środków na rachunku PPK.

W serwisie MojePPK:

moje ppk jak sprawdziś środki oszczędności pracownicze plany kapitałowe ile

PFR Portal PPK

Żródło: PFR Portal PPK

Więcej na temat PPK na mojeppk.pl i pod nr telefonu 800 775 775. Zachęcamy również do korzystania z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez ekspertów PFR Portal PPK. Na szkolenia można zapisać się tutaj: https://www.mojeppk.pl/szkolenia.html.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA