REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PPK - czy jesteś uczestnikiem?

Ekspert PFR Portal PPK
PPK - jak sprawdzić oszczędności i uczestnictwo w Pracowniczych Planach Kapitałowych na mojeppk?
PPK - jak sprawdzić oszczędności i uczestnictwo w Pracowniczych Planach Kapitałowych na mojeppk?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

PPK - czy jesteś uczestnikiem programu? Ile zaoszczędziłeś w PPK? Sprawdzisz to w serwisie MojePPK. Jak się zalogować?

PPK - czy jesteś uczestnikiem?

W nowym serwisie sprawdzisz czy jesteś uczestnikiem PPK. Serwis MojePPK jest serwisem informującym uczestników PPK o wartości środków zgromadzonych przez nich na rachunkach PPK. Za jego pośrednictwem sprawdzimy również czy w ogóle oszczędzamy w PPK.

REKLAMA

Autopromocja

Od 1 stycznia 2022 r. na oficjalnym portalu pracowniczych planów kapitałowych (www.mojeppk.pl) uruchomiona została nową funkcjonalność – logowanie do serwisu „MojePPK”. W ten sposób PFR Portal PPK sp. z.o.o. realizuje swój ustawowy obowiązek informowania uczestników PPK o wartości środków zgromadzonych przez nich w PPK. Jest to możliwe dzięki udostępnieniu przez PFR S.A. - Portalowi PPK - danych z Rejestru uczestników PPK prowadzonego przez Ewidencję PPK.

Ewidencja PPK

Ewidencja PPK to system teleinformatyczny, który obejmuje ewidencję (rejestr) m.in. instytucji finansowych, podmiotów zatrudniających i uczestników PPK. System Ewidencji PPK jest zintegrowany z instytucjami finansowymi obsługującymi PPK - tak, aby agregować informacje z całego rynku PPK. Instytucje finansowe zobligowane są przepisami prawa do przekazywania do ewidencji PPK informacji m.in. o zawieranych umowach o zarządzanie i prowadzenie PPK, dokonywanych do PPK wpłatach i transakcjach dokonywanych na rachunkach uczestników PPK.

Powyższe oznacza, że jeśli oszczędzamy w PPK nasze dane powinny znajdować się w Rejestrze uczestników PPK i będziemy mogli sprawdzić wartość środków na naszych rachunkach PPK w serwisie MojePPK.

Ważne!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Informacje o oszczędnościach uczestników PPK zgromadzone w Ewidencji PPK prezentowane są wyłącznie w serwisie MojePPK.

Logowanie do serwisu MojePPK

Najprostszym sposobem zalogowania się do serwisu MojePPK jest skorzystanie z opcji logowania przez login.gov.pl za pomocą Profilu Zaufanego, e-dowodu lub mojeID. Zalogowanie do serwisu za pomocą np. Profilu Zaufanego będzie możliwe tylko wtedy, gdy dane identyfikacyjne przypisane do Profilu Zaufanego logującej się osoby pasują do przynajmniej jednego rachunku PPK w systemie Ewidencji PPK. Jeżeli system nie będzie mógł powiązać żadnego rachunku z Ewidencji PPK z danymi z Profilu Zaufanego może to m.in. oznaczać, że nie posiadamy rachunku PPK. W takiej sytuacji w serwisie pojawi się komunikat - „Nie odnaleźliśmy Twojego rachunku PPK”.

To oczywiście nie musi wcale oznaczać, że w PPK w ogóle nie oszczędzamy, bo np. pracodawca - mimo, że miał taki obowiązek – nie zapisał nas do programu. Powodem, dla którego nie zobaczymy w serwisie swoich rachunków PPK może być też m.in. to, że zostaliśmy zapisani do PPK z innymi danymi identyfikacyjnymi niż te przypisane do Profilu Zaufanego albo nie upłynęło wystarczająco dużo czasu by informacja o tym, że przystąpiliśmy do PPK została odnotowana przez Ewidencję PPK (najpierw pracodawca przekazuje dane uczestnika PPK do instytucji finansowej, a dopiero potem trafiają one do Rejestru uczestników PPK w Ewidencji PPK.)

W takiej sytuacji warto jednak sprawdzić co jest powodem „nieodnalezienia naszego rachunku PPK”.

Pracownik przede wszystkim powinien upewnić się w dziale kadr i płac swojej firmy, czy pracodawca zawarł w jego imieniu umowę o prowadzenie PPK. Jeżeli pracownik nie złożył deklaracji rezygnacji pracodawca miał taki obowiązek.

Rejestracja konta w serwisie MojePPK

Jeżeli nie chcemy lub nie możemy skorzystać z logowania przez login.gov.pl możemy zarejestrować konto w serwisie i logować się za pomocą loginu i hasła. Aby utworzyć konto w serwisie MojePPK potrzebne nam będą informacje o jednym z naszych rachunków PPK, w tym min. nazwa instytucji finansowej w której oszczędzamy oraz wysokość ostatniej wpłaty do PPK pracodawcy. Powiązanie konta w serwisie z konkretnym rachunkiem PPK jest konieczne, aby można było poprawnie zweryfikować tożsamość rejestrującej się osoby. Dla zwiększenia bezpieczeństwa serwisu, ten sposób logowania przewiduje tzw. uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Poza loginem i hasłem, wymagane będzie wprowadzanie jednorazowego kodu autoryzacyjnego, który serwis wyśle na telefon lub adres e-mail logującego się uczestnika PPK.

Zawartość serwisu MojePPK

Serwis prowadzony przez PFR Portal Sp. z o.o. jest serwisem wyłącznie informacyjnym nie można dokonywać w nim żadnych transakcji dotyczących oszczędności zebranych w PPK. Wszelkie dyspozycje i zlecenia dotyczące środków zgromadzonych na rachunku PPK uczestnik PPK powinien złożyć bezpośrednio do instytucji finansowej prowadzącej ten rachunek. Do instytucji finansowej uczestnik powinien zwrócić się również wtedy, gdy chce zaktualizować swoje dane czy np. wyznaczyć osoby uprawnione do środków na rachunku PPK.

W serwisie MojePPK:

moje ppk jak sprawdziś środki oszczędności pracownicze plany kapitałowe ile

PFR Portal PPK

Żródło: PFR Portal PPK

Więcej na temat PPK na mojeppk.pl i pod nr telefonu 800 775 775. Zachęcamy również do korzystania z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez ekspertów PFR Portal PPK. Na szkolenia można zapisać się tutaj: https://www.mojeppk.pl/szkolenia.html.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązkowe odpisy i dobrowolne zwiększenia na ZFŚS w 2025 r. Ile wynoszą i w jakim terminie je wpłacić?

Do 31 maja 2025 r. pracodawca tworzący zakładowy fundusz świadczeń socjalnych musi wpłacić na rachunek funduszu kwotę stanowiącą co najmniej 75 proc. równowartości dokonanych odpisów. Pozostałą kwotę dokonanych odpisów i zwiększeń należy przekazać na rachunek bankowy ZFŚS w terminie do 30 września 2025 r. Jaka jest wysokość odpisów i zwiększeń na ZFŚS w 2025 r.?

Komu przysługuje renta wdowia i w jakiej wysokości? ZUS zaprasza na dyżur telefoniczny

Od 1 lipca 2025 r. osoby owdowiałe będą mogły pobierać swoją emeryturę oraz powiększyć ją o część renty rodzinnej po zmarłym małżonku. Alternatywnie będą mogły pobierać rentę rodzinną wraz z częścią swojej emerytury. Jak starać się o rentę wdowią odpowiedzą eksperci ZUS podczas dyżuru telefonicznego.

Komunikat ZUS: Wdrożenie nowej metryki programu Płatnik

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o planowanym wdrożeniu nowej metryki 307 dla wersji 10.02.002 programu Płatnik.

Polacy żyją coraz dłużej - GUS opublikował tablicę średniego dalszego trwania życia. Czy ZUS przeliczy emerytury?

Nowa tablica średniego dalszego trwania życia kobiet i mężczyzn wskazuje, że Polacy żyją coraz dłużej. Czy warto składać wnioski o ponowne przeliczenie już otrzymywanej emerytury?

REKLAMA

Trwa nabór wniosków o świadczenie wychowawcze. Jak uniknąć przerwy w wypłatach 800 plus?

1 czerwca 2025 r. rozpocznie się nowy okres świadczeniowy w programie 800 plus. Wniosek o świadczenie wychowawcze można złożyć jedynie drogą elektroniczną. Jak można uniknąć przerwy w wypłacie świadczenia?

Jak prawidłowo usprawiedliwić nieobecności w pracy. Nieprzyjemne konsekwencje zaniedbania tego obowiązku

W razie nieobecności w pracy pracownik zobowiązany jest do jej usprawiedliwienia. W tym celu przepisy prawa pracy określają, jakie są przyczyny usprawiedliwiające nieobecność w pracy. Wymieniają też dowody, na podstawie których można usprawiedliwić nieobecność pracownika.

Zmiany w wynagrodzeniach 2025 i 2026 - transparentnie i jawnie

Do 7 czerwca 2026 roku Polska musi wdrożyć dyrektywę o jawności i przejrzystości wynagrodzeń. Przedsiębiorcy mają niewiele czasu na poważne zmiany w zakresie polityki płacowej. Nowe przepisy oznaczają bowiem konieczność przeprowadzenia wnikliwej analizy struktury płac w firmie, wprowadzenie nowych procedur dotyczących prawa do informacji o wynagrodzeniu i kryteriów ustalania jego wysokości. Choć prace nad ustawą wprowadzającą te przepisy nadal trwają, już teraz warto podjąć działania, które przygotują firmę na nową sytuację.

Najlepiej teraz złóż wniosek o rentę wdowią ERWD. Sprawdź, dlaczego

ZUS podpowiada, że teraz jest najlepszy czas na złożenie wniosku o rentę wdowią ERWD. Dlaczego? Dopiero połowa osób uprawnionych złożyła wniosek o rentę wdowią. Od stycznia były duże kolejki. Kolejna fala wniosków przewidywana jest w maju 2025 r.

REKLAMA

Trzynasta emerytura już we wtorek 1 kwietnia 2025 r.

Trzynasta emerytura trafi do emerytów już we wtorek 1 kwietnia 2025 r. Otrzyma ją 889 tys. osób. Kiedy będą kolejne wypłaty trzynastek? Czy można je dostać kilka razy? Czy każdy je otrzyma? Ile wynosi trzynastka w 2025 roku?

Dodatkowe pieniądze dla seniorów. 1 kwietnia pierwsze trzynastki wpłyną na konta emerytów i rencistów

Pierwszy termin wypłaty trzynastych emerytur przypada na wtorek, 1 kwietnia 2025 r. Trzynastki znajdą się na kontach seniorów razem z ich emeryturą lub rentą. Dodatkowe wypłaty przysługują w wysokości najniższej emerytury.

REKLAMA