Obowiązek usunięcia zawiadomienia o ukaraniu z akt osobowych pracownika
REKLAMA
Nie. Pracownik nie miał żadnych kar porządkowych w ciągu roku od ukarania, pomimo tego że były uwagi do jego pracy. Należy zatem przyjąć, że nienagannie wykonywał swoje obowiązki. Pracodawca powinien zatem uznać karę porządkową nagany za niebyłą i usunąć z akt osobowych odpis zawiadomienia o ukaraniu.
Pracownik od momentu udzielenia kary nagany nie miał żadnych innych kar porządkowych. W związku z taką sytuacją uznanie kary porządkowej za niebyłą nastąpi niezależnie od woli pracodawcy z mocy prawa po roku pracy. Wobec tego pozostawienie pisemnej informacji o ukaraniu pracownika w aktach osobowych będzie niedopuszczalne (art. 113 § 1 k.p.). W razie potrzeby pracodawca może przytoczyć w sądzie okoliczności związane z piciem alkoholu przez pracownika w czasie pracy. Zdaniem Sądu Najwyższego uznanie kary porządkowej za niebyłą nie wyklucza możliwości powoływania się na okoliczności stanowiące podstawę jej wymierzenia przy ocenie wykonywania obowiązków (uchwała SN z 17 marca 1986 r., sygn. akt III PZP 12/86, OSNC 1987/1/14).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat