Odszkodowanie za niewydanie świadectwa pracy
REKLAMA
Tak, w razie niewydania w terminie świadectwa pracy pracownik ma prawo dochodzić odszkodowania od pracodawcy.
Pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo pracy niezwłocznie (art. 97 § 1 k.p.). Termin „niezwłocznie” (czyli „bez zbędnej zwłoki”) oznacza, że pracodawca ma dołożyć wszelkich starań, aby pracownik otrzymał świadectwo pracy w najszybszym, obiektywnie możliwym terminie. Jest to zrozumiałe w sytuacji, gdy chodzi o podstawowy dokument potwierdzający okres zatrudnienia, jego charakter i sposób ustania stosunku pracy, zawierający wiele istotnych z punktu widzenia pracownika i kolejnego pracodawcy informacji, przydatnych do poszukiwania nowego zatrudnienia. Z pewnością opóźnienie niemal 4-miesięczne, spowodowane błędem pracownicy, która działa w imieniu i na rzecz pracodawcy, uzasadnia stwierdzenie, że wydanie świadectwa nie nastąpiło niezwłocznie.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat