Telefoniczne potwierdzanie u pracodawców prawdziwości danych osobowych
REKLAMA
Powszechną praktyką stosowaną przez podmioty z sektora bankowego jest weryfikowanie (potwierdzanie) danych, np. w zakresie dotyczącym wysokości wynagrodzenia, przedstawionych przez osobę występującą z wnioskiem o przyznanie kredytu, u pracodawcy tej osoby. W przypadku gdy tego rodzaju weryfikacja odbywa się w formie rozmowy telefonicznej, może dojść do udostępnienia przez pracodawcę danych osobowych pracownika osobie nieupoważnionej. Pracodawca potencjalnego kredytobiorcy banku nie ma bowiem w takiej sytuacji możliwości pewnego potwierdzenia tożsamości rozmówcy - innymi słowy nie może z całą pewnością stwierdzić, że osoba telefonująca do niego w celu zweryfikowania danych rzeczywiście jest przedstawicielem banku, a więc osobą upoważnioną do pozyskania informacji na temat pracownika. Tymczasem jednym z podstawowych obowiązków spoczywających na pracodawcy jest obowiązek zabezpieczenia danych osobowych pracowników przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat