Prezenty z okazji świąt od pracodawcy
REKLAMA
REKLAMA
Prezenty z okazji świąt dla pracowników
Tradycja wspólnego celebrowania świąt jest od lat zakorzeniona w polskiej kulturze. Jak pokazały wyniki najnowszego badania "Świadczenia pozapłacowe według pracowników", 55% pracowników otrzymało od firmy prezent z okazji Świąt Bożego Narodzenia, a 22% otrzymało więcej niż jeden upominek. Według badań pracownicy najbardziej chcieliby dostać od pracodawcy pod choinkę bon podarunkowy - jak odpowiedziało 63% respondentów oraz kartę podarunkową - 41% ankietowanych
REKLAMA
Skoro już firmy inwestują pieniądze i czas, warto wiedzieć czego oczekują zatrudnieni. Tylko odpowiednio dobrany, czyli trafiony prezent, przyniesie zakładany rezultat, jakim w długim okresie jest większa efektywność w pracy i zaangażowanie pracowników.
Jak rozliczyć wydatki poniesione na organizację świątecznego spotkania?
Co chcieliby dostać pracownicy pod choinkę od pracodawcy?
Wyniki badania "Świadczenia pozapłacowe według pracowników" przeprowadzonego przez niezależny Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w listopadzie 2014 roku, jednoznacznie wskazują, że wśród świadczeń pozagotówkowych, blisko dwie trzecie pracowników (63%) chciałoby otrzymać od pracodawcy na gwiazdkę kupon podarunkowy, na zakupy w hipermarketach i innych sklepach. Ponadto 41% badanych wskazało na przedpłaconą kartę podarunkową, a 21% chętnie skorzystałoby z dodatkowego dnia płatnego urlopu. Jak pokazują wyniki tego badania pracownicy nie dostają tego czego oczekują. W ubiegłym roku jako prezent świąteczny ponad jedna czwarta respondentów (26%) otrzymała kupon podarunkowy, a 12% odebrało paczkę świąteczną i taki sam odsetek zaproszenie na imprezę firmową.
Świąteczne dodatki do wynagrodzenia
Motywacja nie tylko od święta
Badanie pokazało także, że 60% zatrudnionych otrzymuje pozagotówkowe świadczenia pozapłacowe w ciągu roku. Najczęściej są to wyjazdy integracyjne i imprezy firmowe (20%), dofinansowanie sportu i rekreacji (19%) oraz opieka medyczna (16%) i dodatkowe kursy oraz szkolenia językowe (15%). Bony podarunkowe w ciągu roku trafiły do 12% ankietowanych.
Te statystyki znacząco odbiegają od realnych oczekiwań pracowników, którzy chcieliby otrzymać bony podarunkowe (47%), karty przedpłacone (33%), a także dofinansowanie sportu i rekreacji (24%) oraz opiekę medyczną (24%). Niemal jedna czwarta respondentów za pożądany motywator uznała dodatkowy dzień płatnego urlopu. Taka postawa doskonale wpisuje się w obecnym model zarządzania zasobami ludzkimi oparty o idee zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym pracowników.
Z praktyki biznesowej wynika, że wręczając pracownikowi oczekiwany prezent, firmy zwiększają efekt motywacyjny świadczeń, a tym samym w bardziej optymalny sposób wykorzystują przeznaczony na ten cel budżet.
Material na zlecenie: ConTrust Communication Renata Syperek-Komar
Źródło informacji: Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat