| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > ZUS > Formularze ZUS > Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS RCA

Podstawowe zasady wypełniania formularza ZUS RCA

Formularz ZUS RCA stanowi załącznik do formularza ZUS DRA – deklaracji rozliczeniowej. Na formularzu ZUS RCA płatnik sporządza raport miesięczny, raport korygujący, w którym rozlicza składki na ubezpieczenia społeczne i/lub na ubezpieczenie zdrowotne.

W polu 04 – należy wpisać podstawę wymiaru składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, która powinna zostać ustalona odpowiednio zgodnie z art. 18 i art. 18a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz rozporządzenia z dnia 18 grudnia 1998 r. Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe lub innych przepisów szczególnych.

W polu 05 – należy wpisać podstawę wymiaru składki na ubezpieczenia chorobowe i wypadkowe, która powinna zostać ustalona zgodnie z art. 20 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
W polu 06 – należy wpisać podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne, która powinna zostać ustalona zgodnie z art. 81-82 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

W polu 07 – należy wpisać kwotę składek na ubezpieczenie emerytalne finansowaną przez ubezpieczonego.
W polu 08 – należy wpisać kwotę składek na ubezpieczenia rentowe finansowaną przez ubezpieczonego.
W polu 09 – należy wpisać kwotę składki na ubezpieczenie chorobowe.
W polu 10 – należy wpisać kwotę składek na ubezpieczenie zdrowotne.
W polu 11 – należy wpisać kwotę składek na ubezpieczenie emerytalne finansowaną przez płatnika składek.
W polu 12 – należy wpisać kwotę składek na ubezpieczenia rentowe finansowaną przez płatnika składek.
W polu 13 – należy wpisać kwotę składki na ubezpieczenie wypadkowe.
W polu 14 – należy wpisać kwotę, o jaką obniżono podstawę wymiaru składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu opłacania składki w ramach pracowniczego programu emerytalnego (maksymalnie 7% wynagrodzenia pracownika stanowiącego podstawę ustalenia obowiązkowej składki na ubezpieczenia społeczne).
W polu 15 – należy wpisać łączną kwotę składek stanowiącą sumę wartości pól: 07 + 08 + 09 + 10 + 11 + 12 + 13.

III.C. ZESTAWIENIE WYPŁACONYCH ŚWIADCZEŃ FINANSOWANYCH Z BUDŻETU PAŃSTWA

Blok ten należy wypełniać tylko w przypadku składania korekt dokumentów, w których płatnik składek wykazał świadczenia finansowane z budżetu państwa wypłacone za okres do dnia 31 sierpnia 2006 r.

W polu 01 – należy wpisać kwotę wypłaconego zasiłku rodzinnego.
W polu 02 – należy wpisać kwotę wypłaconego zasiłku wychowawczego należnego za okres do 30 kwietnia 2004 r. i/lub sumę kwot wypłaconych ubezpieczonemu dodatków do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia dziecka, kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, rozpoczęcia roku szkolnego, podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania.
W polu 03 – należy wpisać kwotę wypłaconego zasiłku pielęgnacyjnego.
W polu 04 – należy wpisać łączną kwotę zasiłków, stanowiącą sumę wartości pól: 01 + 02 + 03.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »