| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP

Temat: BHP

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu BHP. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące BHP.

Wylew a przyczyna wypadku przy pracy

Aktualizacja: 22.08.2012

W trakcie wykonywania pracy pracownik poczuł się źle. Podjęto czynności związane z udzieleniem pierwszej pomocy przedmedycznej i wezwano pogotowie. Po badaniach przeprowadzonych w oddziale intensywnej terapii okazało się, że pracownik doznał wylewu. Ustalono, że:pracownik wykonywał normalne obowiązki związane z wykonywaniem pracy na zajmowanym stanowisku,lekarz medycyny pracy nie stwierdził przeciwwskazań do zatrudnienia na zajmowanym stanowisku pracy,z zakresu czynności wykonywanych w dniu wypadku, nie wynikała potrzeba przenoszenia ciężarów o masie większej niż dopuszczonej przepisami dotyczącymi ręcznych prac transportowych.Czy w takiej sytuacji zdarzenie można uznać za wypadek przy pracy, a jeżeli tak, to jak ustalić przyczynę zewnętrzną? »

Wyposażenie zakładu pracy w gaśnice w przypadku innych zabezpieczeń przeciwpożarowych

Aktualizacja: 22.08.2012

Nasz zakład pracy zainwestował i we wszystkich pomieszczeniach zostały zamontowane czujki dymu oraz tryskacze (uruchamiają się automatycznie w razie pożaru). Czy w związku z tym musimy wyposażać zakład w gaśnice? »

Czy naruszenie przepisów bhp wpływa na prawo do zasiłku z ubezpieczenia wypadkowego

Aktualizacja: 22.08.2012

Zatrudniamy pracowników przy pracach remontowo-budowlanych. Pracownik zatrudniony u nas od września 2011 r. uległ wypadkowi przy pracy. Został dotkliwie poparzony, gdyż nie stosował się do przepisów bhp oraz nie używał odzieży ochronnej (roboczej). Czy pracownikowi przysługuje prawo do zasiłku, jeżeli naruszył przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy? »

Odmowa poddania się obowiązkowym szczepieniom przez pracownika

Aktualizacja: 22.08.2012

Firma zajmująca się sprzątaniem ulic i opróżnianiem śmietników ustawionych na chodnikach zapewniła pracownikom szczepienia przeciw tężcowi, wirusowemu zapaleniu wątroby typu A i durowi brzusznemu. Zaproszono do firmy personel medyczny, aby zaszczepił pracowników. Jeden z pracowników odmówił poddania się szczepieniu. Czy ma do tego prawo? Jaka jest odpowiedzialność pracodawcy w razie zachorowania takiej osoby? »

Przepisy bhp dla stanowisk pracy wyposażonych w laptopy

Aktualizacja: 01.08.2012

Świadomy pracodawca, chcąc zapewnić pracownikom pełną ochronę przed zagrożeniami wynikającymi z charakteru pracy, powinien dostosować stanowiska pracy przy laptopach do przepisów rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. »

Przydzielona odzież robocza a schorzenie uniemożliwiające noszenie

Aktualizacja: 25.07.2012

Zatrudniamy pracownika na stanowisku kucharza. Zgodnie z przepisami pracownik ma obowiązek nosić obuwie ochronne. Niemniej jednak przedstawił on zaświadczenie lekarskie, z którego wynika, że nie może nosić przydzielonych butów (z podnoskiem, zabudowaną piętą) z uwagi na schorzenie stóp, tzw. ostrogi. Lekarz rodzinny w zaświadczeniu zalecił, aby pracodawca zezwolił na noszenie butów, które nie będą urażały ostrogi. Czy pracodawca musi zgodzić się na takie rozwiązanie? Czy takie zaświadczenie może wydać lekarz rodzinny? »

Jak ciepło może być w biurze

Aktualizacja: 30.07.2012

Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jednym z nich jest zapewnienie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy. Zdaniem Naczelnego Sądu Administracyjnego odstąpienie przez pracodawcę od wykonania obowiązku zapewnienia pracownikom odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy może być usprawiedliwione względami technologicznymi, a nie jego sytuacją ekonomiczną. Wskazany wyrok oznacza, że pracodawca nie może zwolnić się z obowiązku zapewnienia odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy, powołując się na sytuację ekonomiczną (np. zbyt duże rachunki za ogrzewanie, zbyt wysoką cenę oleju opałowego). Jedyne odstępstwo od tej zasady to względy technologiczne lub nieprzewidziane awarie. »

W jakiej maksymalnej temperaturze mogą pracować pracownicy

Aktualizacja: 04.07.2012

W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura – około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna? »

Czy prezes musi mieć aktualne badania lekarskie?

Aktualizacja: 02.08.2012

Czy w spółce z o.o. prezes i wiceprezes muszą mieć badania profilaktyczne? Jeżeli obecnie jeden z nich jest na zwolnieniu (już drugi miesiąc), to po powrocie mam go skierować na badania kontrolne? »

Temperatura w pomieszczeniach pracy

Aktualizacja: 26.06.2012

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18°C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30°C. »

Szkolenie bhp przeprowadzane w warunkach samokształcenia

Aktualizacja: 26.06.2012

Wobec dużej mobilności kadry menedżerskiej w naszej (przebijającej się na rynku) niedużej firmie nie mamy możliwości skompletowania grupy szkoleniowej w celu odbycia szkolenia okresowego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. Przeprowadzanie następujących po sobie szkoleń, w których uczestniczyłoby po kilka osób w grupie drastycznie podnosi koszty szkolenia. Na tak wysokie wydatki firma nie może sobie pozwolić. W jaki sposób możemy poradzić sobie z problemem? »

Skutki utrudniania kontroli PIP przez pracodawcę

Aktualizacja: 26.06.2012

Pracodawca został telefonicznie poinformowany przez inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy o rozpoczęciu kontroli wraz z podaniem daty i godziny wizyty inspektora pracy na terenie zakładu pracy. Pracodawca nie wpuścił inspektora pracy na teren zakładu pracy. Czy takie działanie pracodawcy jest zgodne z prawem, czy może ono wywołać jakiekolwiek negatywne skutki dla pracodawcy? Czy opisane powyżej zachowanie może być uznane przez inspektora pracy za utrudnianie działalności? Czy jest to wykroczenie czy przestępstwo? »

Elementy konieczne do uznania zdarzenia za wypadek przy pracy

Aktualizacja: 26.06.2012

Jakie zdarzenia możemy na pewno uznać za wypadek przy pracy? »

Ewakuacja - osoby odpowiedzialne

Aktualizacja: 25.06.2012

Kto jest odpowiedzialny za ewakuację pracowników w przypadku pożaru w zakładzie pracy i czy pracodawca ma obowiązek przeprowadzać ćwiczenia ewakuacyjne? Jeżeli tak, to ile razy w roku? »

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Realizuje rządową politykę ochrony konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK