Jakie są obowiązki pracodawcy, gdy pracownicy narażeni są na hałas?
W trakcie kontroli zakładu produkcyjnego inspektor pracy stwierdził, że pracodawca nie wypełnia swoich obowiązków wynikających z istniejącego na stanowiskach pracy zagrożenia hałasem. Jakie obowiązki obciążają pracodawcę w tym zakresie?
Należy zacząć od obowiązków wynikających z Kodeksu pracy – na pracodawcy ciąży pełna odpowiedzialność za warunki pracy oraz za bezpieczeństwo pracowników (art. 207 k.p.). Jeśli istnieje choć potencjalne ryzyko wystąpienia czynnika szkodliwego lub uciążliwego na stanowisku pracy, pracodawca powinien go zidentyfikować, określić jego poziom oraz stopień oddziaływania na pracowników.
UZASADNIENIE
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.
Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców 2022
Tylko teraz
49,00 zł
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Świadczenia emerytalno-rentowe

Jak zdobyć Certyfikat:
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
1/10
Emerytury i renty podlegają corocznie waloryzacji od dnia:
1 stycznia
1 marca
1 czerwca
1 września
Komentarze(0)
Pokaż: