| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Rekrutacja na własną rękę czy za pomocą firm zewnętrznych

Rekrutacja na własną rękę czy za pomocą firm zewnętrznych

Rekrutacja na własną rękę jest częstszym zjawiskiem niż poszukiwanie nowych pracowników za pomocą firm zewnętrznych. Dlaczego pracodawcy wolą sami pozyskiwać pracowników?

4. Pracownik „od ręki”

Firmy coraz chętniej korzystają z tzw. rekrutacji pasywnej. Na czym ona polega? Pracodawca może szukać kandydatów np. poprzez wirtualną wyszukiwarkę kandydatów zgromadzonych w serwisie, według wybranych przez siebie kryteriów. Tak dokładne doprecyzowanie oczekiwań pozwala na wyszukanie konkretnych profili pracowników. Analiza wybranych dla nas kandydatów, ich ścieżek kariery, umiejętności, opisu wykonywanych zadań, a także opinii na ich temat, wystawionych przez obecnych lub byłych współpracowników, pozwalają na znalezienie najbardziej odpowiadającego danej firmie pracownika i kontakt z nim. Pracownicy tzw. pasywni, są grupą szczególnie atrakcyjną dla pracodawców. Nie poszukują pracy w danym momencie, sprawdzają się na swoich stanowiskach, najczęściej mają już spore doświadczenie w obecnej firmie, są pożądani na rynku pracy i nie muszą ubarwiać swoich dokumentów aplikacyjnych, aby dostać pracę.

Zadaj pytanie na FORUM

5. Jedno ogłoszenie – szeroki zasięg

Serwisy rekrutacyjne coraz częściej proponują firmom rozszerzony zasięg działania. Ogłoszenia publikowane w danym serwisie trafiają wtedy nie tylko na ten serwis, ale także na adresy mailowe dopasowanych użytkowników, a także do wielu serwisów partnerskich. To powoduje dotarcie do wielu kandydatów i szybki spływ aplikacji. Firmy coraz chętniej robią to samodzielnie.

6. Kandydaci sami piszą

Serwisy rekrutacyjne czy społecznościowe są coraz lepszym narzędziem do employer brandingu. Wspomagają budowanie wizerunku pracodawcy, który przekłada się na bardziej jakościowych kandydatów zgłaszających się do firmy oraz większą liczbę aplikacji. Zdarza się też często, że firmy otrzymują wiele ofert od kandydatów, mimo że nie ogłosiły procesu rekrutacyjnego. Mogą więc na bieżąco przeglądać spływające aplikacje i korzystać z nich jeśli zachodzi taka potrzeba. Samodzielne poszukiwanie kandydatów, pozwala także przeprowadzić research konkurencji. Na profilach kandydatów często widać, czym się bezpośrednio zajmują, z jakimi markami pracują. Składając oferty pracy, rozmawiając nawet wirtualnie z kandydatami, promujemy także własną firmę.

7. Coraz więcej nowych form rekrutacji

Poszukiwanie kandydatów nie ogranicza się już wyłącznie do publikacji ogłoszenia o pracę. Zmiany zachowań i przyzwyczajeń pracowników wymuszają coraz częściej zmianę metod prowadzenia rekrutacji. Niezwykle popularny staje się m.in. social recruiting, czyli szukanie kandydatów za pomocą mediów społecznościowych. Miejsca takie mogą nam już sporo „powiedzieć” o kandydacie. Inni z kolei działają przez scouting, czyli dotarcie do kandydata bezpośrednio w miejscu, w którym często przebywa. Nietypowe metody to dla pracodawcy doskonała okazja na poznanie aktywności potencjalnych kandydatów. 

Nowe technologie w rekrutacji

Źródło: Praktycy.com

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Hućko

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »