| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Osobisty personal branding - jak pracodawca widzi Cię w Internecie?

Osobisty personal branding - jak pracodawca widzi Cię w Internecie?

Internet jest dziś jednym z głównych sposobów na poszukiwanie pracy. Należy pamiętać, że korzystając z serwisów internetowych, pozwalających na budowanie swoich profili, należy tworzyć je z rozsądkiem. Pracodawcy nierzadko sięgają do Internetu po informacje o kandydatach.

Personal branding, jak sama nazwa wskazuje, oznacza budowanie własnej marki. O tym, jak jest to ważne, wie każdy marketingowiec, którego zadaniem jest dbałość o wizerunek swojej firmy i budowanie jej marki. W czasach, kiedy mamy do czynienia z kryzysem, a coraz więcej osób, nawet tych wysoce wykwalifikowanych, pozostaje bez pracy, trzeba zadać sobie pytanie: Co jest ze mną nie tak? Dlaczego pomimo setek wysłanych CV odzew pracodawców jest znikomy? Być może bowiem jest to efekt niewłaściwego budowania swojego wizerunku w Internecie…

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Google prawdę ci powie…

Specjaliści zachęcają do tego, aby przynajmniej raz w miesiącu wpisać swoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę internetową, aby sprawdzić, w jakim kontekście się ono wyświetli. Jest to dobry sposób na to, aby filtrować dane, jakie można znaleźć na nasz temat w sieci. Jeśli nie spełniają one naszych oczekiwań, warto zacząć budować swoją markę w Internecie. Jak to zrobić?

Personal branding a media społecznościowe

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że headhunterzy najczęściej przeszukują portale związane z życiem zawodowym, takie jak np. Goldenline, Profeo czy Linkedln. Warto więc trochę się przyłożyć, konstruując konta na tego rodzaju portalach, gdyż od informacji, które tam zawrzemy, w dużym stopniu zależy, czy odezwie się do nas jakikolwiek łowca głów.

Konstruując swój profil, należy zawrzeć w nim informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia zawodowego, dodatkowych szkoleń, umiejętności i kwalifikacji, które zdobyliśmy niekoniecznie w pracy zawodowej, ale np. angażując się w jakieś wydarzenia społeczne. Warto przy tym podkreślić te cechy, które mogą nas wyróżnić na tle innych kandydatów. Niezwykle ważne jest też umieszczanie w naszym profilu słów-kluczy, po których bardzo często headhunterzy wyszukują osoby do pracy.

Jak szukać pracy w Internecie?

Jak nas widzą, tak nas piszą… i oceniają. Z tego powodu niezwykle istotne jest także zdjęcie, jakie zamieścimy na naszym profilu. Ważne jest, aby fotografia była wyraźna i raczej formalna. Z tego względu lepiej zrezygnować ze zdjęć, które są pamiątką z wakacji, na których poza nami widać jeszcze kilka innych osób lub też inne elementy, które mogą przyciągać wzrok, np. elementy architektoniczne.

Należy też pamiętać o tym, jakie zdjęcia umieszczamy w ogóle w Internecie, na różnych profilach społecznościowych, niekoniecznie tych związanych z życiem zawodowym. Headhunterzy, sprawdzając naszą osobę, zwracają uwagę na różne czynności, jakie wykonujemy, a które pozostawiają po nas ślad w Internecie. W związku z tym, jeśli chcemy w jakimkolwiek miejscu w sieci umieścić swoje zdjęcia, najpierw zastanówmy się, jakie konsekwencje mogą one wywołać. W ostatnim czasie dyskutowano o przypadkach zwolnień z pracy właśnie ze względu na nieodpowiednie zdjęcia, jakie pracownicy zamieszczają w Internecie. Warto też uczulić swoich znajomych na to, aby po jednej z imprez, w których braliśmy udział, nie umieszczali w Internecie zdjęć: zarówno tych, na których można nas rozpoznać, jak i tych, na których jesteśmy oznaczeni. Warto przy tym wspomnieć o możliwości blokowania możliwości oznaczania nas na zdjęciach, co umożliwiają niektóre serwisy społecznościowe.

Forum Kadry

Autor:

Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Źródło:

Zielona Linia

Zdjęcia

Jak pracodawca widzi Cię w Internecie? /Fot. Fotolia
Jak pracodawca widzi Cię w Internecie? /Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Cymerman

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »