| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Gaduła

Szef wyznaczył Ci trudne i odpowiedzialne zadanie. Masz mało czasu, tymczasem nie możesz nawet zebrać myśli, żeby rozpocząć pracę. Los pokarał Cię bowiem towarzystwem gaduły, która skutecznie uprzykrza życie Twoje i innych osób w biurze. Ekspert monsterpolska.pl radzi jak poradzić sobie z uciążliwym współpracownikiem.

Rozmowny towarzysz w pracy nie zawsze przeszkadza. Zdarzają się przecież dni czy okresy, kiedy nie ma za dużo pracy, można więc miło spędzić czas na pogaduszkach. Można wręcz powiedzieć, że "biurowa gaduła" jest wtedy doskonałą receptą na nudę. Nie tylko wie o wszystkim, co wydarzyło się w biurze, ale i uraczy Cię najnowszymi plotkami ze świata gwiazd czy przedstawi najistotniejsze wydarzenia polityczne.

Gaduła staje się jednak uprzykrzeniem, gdy masz jakąś pracę do wykonania. Niektóre zadania wymagają przecież wyjątkowego skupienia, aby uniknąć pomyłki. Jeśli musisz opracować budżet projektu opiewający na kilkaset tysięcy złotych, to ostatnią rzeczą, jakiej potrzebujesz, jest kolega z pracy opowiadający przez kilka godzin o swoich miłosnych podbojach czy opisujący trofeum z wyprawy wędkarskiej. Każdy błąd w obliczeniach może Twoją firmę kosztować olbrzymie sumy, a w takim przypadku nikt nie będzie chciał słuchać wyjaśnień w rodzaju: "pomyliłem się, bo Adam mi przeszkadzał", albo: "zrobiłbym to dobrze, ale Kasia dużo gadała i nie mogłem się skupić".

Redakcja poleca produkt: Personel i Zarządzanie

Aby uniknąć takich sytuacji, najlepiej im zapobiegać. Metod jest kilka:

Rozmowa

Najprostszym sposobem na rozwiązanie problemu nazbyt rozmownej osoby jest...rozmowa z nią. Bardzo możliwe jest przecież, iż nie zdaje sobie sprawy, że Tobie przeszkadza. Każdy ma inne wymagania - niektóre osoby dają sobie doskonale radę we wszechobecnym gwarze, inne preferują ciszę. Postaraj się więc wytłumaczyć, że akurat Tobie hałas przeszkadza w pracy. Twój gadatliwy kolega może być tym zaskoczony, ale w większości przypadków powinien to doskonale zrozumieć.

W znakomitej większości przypadków wystarczy zatem zwykła, spokojna rozmowa. Staraj się, aby nie przybrała ona ostrego charakteru. Lepiej grzecznie poprosić bądź zwrócić uwagę w sposób żartobliwy, niż udzielać reprymendy. O wiele lepsze efekty uzyskasz bowiem, zachęcając gadułę do częstszego milczenia, niż ją do tego zmuszając – zachęca Małgorzata Majewska. W przypadku konfliktu możesz się bowiem w gadule dorobić osobistego wroga, co nie jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku kogoś, kto lubi plotkować.

Zadaj pytanie: FORUM

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Juszczuk

Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »