Pracodawca nie wypłaca w terminie
REKLAMA
REKLAMA
Pracodawca ma obowiązek wypłacania pracownikom ich wynagrodzenia w terminie. Wynagrodzenie wypłacane jest co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Wynagrodzenie za pracę pracodawca musi wypłacać raz w miesiącu z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości. Wynagrodzenie nie może być wypłacane później niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.
REKLAMA
Za spóźnienie w wypłacie wynagrodzenia czekają pracodawcę różnego rodzaju kary prawne, ze strony pracownika jak i inspekcji pracy.
Zobacz: Konsekwencje nieterminowej wypłaty wynagrodzenia
Niewypłacanie w terminie wynagrodzenia stanowi ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracodawcy
Pracownik może rozwiązać z pracodawcą umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia, czyli w trybie natychmiastowym. Niewypłacanie terminowo wynagrodzenia za pracę stanowi wystarczającą przyczynę rozwiązania przez pracownika umowy o pracę.
Zobacz serwis: Ochrona wynagrodzenia
Ma Pan prawo złożyć pracodawcy wypowiedzenie w trybie natychmiastowym
Podstawa prawna: Art. 55 Kodeksu pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat