REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe innowacyjne biuro PepsiCo

biuro PepsiCo
biuro PepsiCo

REKLAMA

REKLAMA

PepsiCo Polska nie ustaje w realizacji swojej misji dotyczącej zrównoważonego rozwoju. Kompleksowe działania w tym obszarze znalazły odzwierciedlenie w organizacji nowego biura w Warszawie przy Placu Konesera 12. W ramach programu „Work that Works”, na nowo definiującego miejsce i sposób wykonywania pracy, przystosowano wnętrze i infrastrukturę do wprowadzonej przez firmę pracy w modelu hybrydowym. Przestrzeń wyposażona jest w nowoczesne i ekologiczne rozwiązania wykorzystujące materiały z recyklingu.
rozwiń >

Nowe biuro PepsiCo

Całkowita powierzchnia nowego biura wynosi 3 547,48 m² i zajmuje dwa spośród pięciu pięter budynku Monopol, w którym pracuje zespół PepsiCo. Duże otwierane okna dają nieograniczony dostęp do światła dziennego i świeżego powietrza oraz podkreślają przestronność wnętrza. Widok rozpościera się na ulicę Nieporęcką oraz Plac Konesera. Ukazuje on pracownikom siedziby głównej PepsiCo dynamikę tego pełnego pozytywnej energii miejsca. Budynek Monopol posiada dwa szyby windowe oraz tarasy, a dodatkowo urozmaicają go wykusze.

REKLAMA

Autopromocja

Jak projektowano nowe biuro?

– Podczas projektowania biura przyświecały nam dwa główne cele. Po pierwsze chcieliśmy, aby nasi pracownicy czuli się komfortowo w nowej siedzibie i cieszyli się różnorodnością dostępnych w niej przestrzeni. Po drugie, naszym założeniem było to, aby biuro reprezentowało wartości, którymi kierują się pracownicy PepsiCo. Zadbaliśmy więc o to, by nasze marki były centralnym elementem aranżacji wnętrza, oddając energię, pasję i dumę z naszej firmy w każdym detalu. Dążyliśmy do tego, aby każda przestrzeń była otwarta, przyjazna, przystępna i dawała poczucie prawdziwej współpracy – powiedziała Agata Shen, Dyrektor HR PepsiCo Polska. – Chcemy udowodnić, że działania ekologiczne są istotne i możliwe do wdrożenia już dzisiaj. Przyszłość naszej planety zależy od poziomu świadomości i społecznej odpowiedzialności organizacji działających na terenie Polski i na całym świecie. My przyjmujemy tę odpowiedzialność i pokazujemy, jak organizować pracę w sposób zrównoważony – dodała Agata Shen.

Prośrodowiskowe rozwiązania 

Nowe biuro PepsiCo wyróżnia się licznymi rozwiązaniami prośrodowiskowymi, co wpisuje się w realizowaną strategię pep+, czyli strategiczną transformację przedsiębiorstwa w kierunku zrównoważonego rozwoju. W ramach ekologicznych założeń PepsiCo i w myśl zasady „zero waste”, w nowej lokalizacji zrezygnowano z plastikowych butelek. Zamiast tego udostępniono wodę z kranu, nalewaki do napojów marek PepsiCo oraz saturujące urządzenia SodaStream. Meble używane w biurze powstały z materiałów pochodzących z recyklingu np. blat recepcyjny oraz blaty kuchenne wykonane zostały z nakrętek od butelek. Warto dodać, że firma postawiła również na bardziej ekonomiczne i zrównoważone wykorzystanie przestrzeni – wprowadzono rezerwację biurek (shared desk) oraz miejsc parkingowych poprzez dedykowaną aplikację PEPspace.

Kreatywna przestrzeń

– Doskonale wpisaliśmy się w narrację nowoczesnej, kreatywnej, społecznej przestrzeni Konesera. Wiemy, że nasza obecność tutaj będzie promować konstruktywne dla społeczeństwa wartości, a jednocześnie zapewnimy naszym pracownikom energetyzujące, komfortowe i zorientowane środowiskowo miejsce pracy, gdzie z łatwością mogą odbywać spotkania biznesowe i telekonferencje, zarówno w formule zdalnej, jak i stacjonarnej – powiedziała Agata Shen. – Nowe ergonomiczne biuro daje dostęp do nowoczesnych narzędzi i ułatwia funkcjonowanie w nowym popandemicznym modelu, który zagościł na stałe w naszej organizacji. Niedawno wdrożyliśmy program „Work that Works”, który daje pracownikom i ich managerom swobodę wyboru miejsca pracy w zależności od zaplanowanych zadań i zakresu obowiązków – dodała Agata Shen.

Otwarcie biura

Uroczyste otwarcie biura odbyło się 20 maja 2022 r. Od tamtej chwili pracownicy PepsiCo odkrywają możliwości i udogodnienia, jakie oferuje im nowe miejsce w ramach strategii 4C – Create, Connect, Collaborate i Celebrate. W obrębie tworzenia (Create) ułatwieniem są pokoje oraz narzędzia służące do spotkań w formie burzy mózgów i innych procesów kreatywnych. Uwzględniono także ułatwienia w zakresie nawiązywania kontaktów (Connect) z klientami, jak i podtrzymywania relacji między współpracownikami. Miejsce daje przestrzeń do podejmowania szerzej rozumianej współpracy (Collaborate) w formie spotkań, szkoleń czy zebrań Zarządu. Biuro zachęca pracowników do wspólnego świętowania sukcesów i budowania kultury PepsiCo (Celebrate).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biuro - open space

Coraz częściej odchodzi się od tradycyjnej pracy przy biurku na rzecz przestrzeni typu „open space”. Do dyspozycji pracowników w biurze na Placu Konesera są stoły konferencyjne, 230 biurek do pracy zarówno na siedząco, jak i na stojąco, 430 alternatywnych miejsc do działania, w tym 50 pomieszczeń pozwalających na większą prywatność, takich jak izolowane „pody” do rozmów w cztery oczy czy do pracy indywidualnej oraz wyciszone budki do prowadzenia rozmów telefonicznych. Pracownicy mogą korzystać z 4 kuchni oraz 4 kącików kawowych. Komfort pracy uświetnia nowoczesna infrastruktura IT w postaci dużych monitorów przy biurkach, wielofunkcyjnych drukarek, dwóch punktów ksero oraz niezawodnego połączenia sieciowego.

Budynek nowej siedziby głównej PepsiCo pochodzi z końca XIX wieku, kiedy to na tym terenie działały dwa zakłady Warszawskiej Fabryki Wódek „Koneser”. Dziś Koneser to połączenie postindustrialnej przestrzeni i nowoczesnego, miejskiego stylu życia. Przez ponad 30 lat działalności w Polsce główna siedziba PepsiCo znajdowała się na prawym brzegu Wisły, dlatego też rozważając nową lokalizację praski Koneser okazał się naturalnym wyborem.

Nowa siedziba to doskonała reprezentacja profilu współczesnego pracownika PepsiCo Polska. W centralnym punkcie przestrzeni umieszone zostały marki PepsiCo, które w każdym detalu podkreślają energię, pasję i dumę ludzi z bycia częścią organizacji. Nowa przestrzeń została stworzona by spełnić potrzeby przebywających w niej pracowników, którzy są największym kapitałem organizacji.

Źródło: PepsiCo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA