REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brak premii i niższe wynagrodzenia w Poczcie Polskiej przez 3 miesiące

Subskrybuj nas na Youtube
Brak premii dla kadry menadżerskiej i niższe wynagrodzenia o 1%, 5% i 10% w Poczcie Polskiej przez 3 miesiące.
Brak premii dla kadry menadżerskiej i niższe wynagrodzenia o 1%, 5% i 10% w Poczcie Polskiej przez 3 miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

Poczta Polska, czyli największy polski pracodawca, rezygnuje z premii dla menadżerów i obniża wynagrodzenia zarządu i pracowników na okres 3 miesięcy. Spadek przychodów od stycznia do kwietnia wyniósł 21%. Obniżki pensji mają wynosić od 1 do 10%.

Spadek przychodów Poczty Polskiej o 21% - niższe premie i wynagrodzenia

Spadek przychodów Poczty Polskiej o 21% w okresie od stycznia do kwietnia br. spowodował, że podjęto decyzję o rezygnacji z wypłaty premii dla menadżerów i obniżeniu wynagrodzeń dla zarządu i pracowników przez trzy miesiące - poinformowała spółka. Obniżka ma wynieść od 1 do 10%.

REKLAMA

Autopromocja

Polecamy: Tarcza antykryzysowa – Prawo pracy i ZUS. Pakiet 5 ebooków

O ile zmniejszą się wynagrodzenia?

Zarząd zadecydował o obniżeniu swoich wynagrodzeń o 10% i zaproponował obniżenie wynagrodzeń grupie kadry menedżerskiej wysokiego i średniego szczebla (ok. 250 osób) o 5%. "Najmniej dotknięci zmianą byliby pozostali pracownicy, których wynagrodzenia spadłyby jedynie o 1% przez 3 miesiące – od lipca do września br." - poinformowała rzecznik prasowa spółki Justyna Siwek.

Spadek liczby usług listowych, które są głównym źródłem przychodów, w pierwszych 4 miesiącach 2020 r. wyniósł 21% - podała Poczta Polska.

Brak premii dla menadżerów

"Z tego powodu zdecydowano o braku wypłaty premii rocznej kadrze menedżerskiej Poczty, konieczne są jednak dalsze działania poprawiające sytuację finansową przedsiębiorstwa" - argumentuje spółka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wskazała Justyna Siwek, kierując się sytuacją finansową firmy oraz realiami rynku w okresie walki z pandemią, spółka rozważa różne warianty oszczędnościowe.

"Pracodawca zorganizował spotkanie 4 czerwca br. z reprezentatywnymi organizacjami związkowymi, aby zapoznać przedstawicieli załogi z sytuacją finansową spółki oraz możliwymi rozwiązaniami w tej sprawie" - podała.

Odroczenie płatności składek ZUS i podatku CIT

Dodała, że pracodawca poinformował, że w ramach instrumentów dostępnych w Tarczy antykryzysowej skorzystał już z możliwości odroczenia płatności składek ZUS oraz podatku CIT.

Tarcza finansowa PFR

Istnieją także możliwości poprawy finansów spółki, przy wykorzystaniu kolejnych narzędzi związanych z przeciwdziałaniem skutkom COVID-19 (m.in. finansowanie w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm), z jakich będą mogły skorzystać duże przedsiębiorstwa - podała rzecznik.

Według spółki, możliwość skorzystania z oferowanych instrumentów wymaga aktywnego wsparcia ze strony reprezentatywnych związków zawodowych oraz zawarcia porozumienia dotyczącego m.in. obniżenia wymiaru czasu pracy i wynagrodzenia pracowników.

"Zarząd poinformował, że zmiany dotyczące ograniczenia kosztów pracy rozpoczął od podjętej w maju decyzji o braku wypłaty premii dla kadry kierowniczej" - wskazała Siwek.

Największy polski pracodawca

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników na umowy o pracę. W okresie przedświątecznym, jak poinformowano, spółka zwiększa zatrudnienie o dodatkowe 2 tys. pracowników na umowę o pracę oraz umowę zlecenie. 

Longina Grzegórska-Szpyt

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

70 tys. odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

REKLAMA

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA

Wsparcie finansowe z ZUS wypłacane z emeryturą lub rentą. Komu przysługuje ryczałt energetyczny?

Ryczałt energetyczny to specjalny dodatek do emerytur i rent. Jest on przeznaczony dla osób, które potrzebują wsparcia w pokrywaniu kosztów zużycia energii elektrycznej. Świadczenie jest wypłacane przez ZUS.

Seniorzy nadal aktywni zawodowo. Dlaczego opłaca się pracować osobom w wieku emerytalnym?

ZUS podaje, że wzrasta liczba pracujących osób w wieku emerytalnym. Aktywnych zawodowo seniorów w zeszłym roku było aż 872,6 tys. Kiedy opłaca się dalsza praca?

REKLAMA