Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
REKLAMA
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę – oznacza zmianę podmiotową pracodawcy w dotychczasowych stosunkach zatrudnienia. W związku z przejściem zakładu pracy przepisy prawa pracy nakładają na dotychczasowego i nowego pracodawcę wiele obowiązków, które muszą zostać spełnione. Przyznają także pracownikowi pewne uprawnienia, które umożliwiają mu m.in. łatwe rozstanie się z pracodawcą przejmującym.
Najważniejszym obowiązkiem pracodawców jest obowiązek poinformowania pracowników o zamierzonym przejęciu. Jeżeli u pracodawców nie działają organizacje związkowe, zarówno dotychczasowy, jak i nowy pracodawca informują na piśmie swoich pracowników o przewidywanym terminie przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, jego przyczynach, prawnych i ekonomicznych oraz socjalnych skutkach dla pracowników, np. wszelkich zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudniania pracowników, w tym warunków pracy, płacy, przekwalifikowania. W przypadku gdy w zakładzie działają organizacje związkowe, ten obowiązek spoczywa na dotychczasowym pracodawcy. Przekazanie informacji powinno nastąpić co najmniej na 30 dni przed planowanym przejęciem zakładu pracy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat