Bezpieczeństwo i higiena pracy
REKLAMA
Bezpieczeństwo i higiena pracy – definicji pojęcia „bezpieczeństwo i higiena pracy” nie odnajdziemy w żadnym akcie prawnym. W literaturze przedmiotu przez to pojęcie rozumie się ogół norm prawnych oraz środków badawczych, organizacyjnych i technicznych mających na celu stworzenie pracownikowi takich warunków pracy, aby mógł on wykonywać ją w sposób produktywny, bez narażania go na uzasadnione ryzyko wypadku lub choroby zawodowej oraz nadmierne obciążenie fizyczne i psychiczne (Bezpieczeństwo i higiena pracy, pod red. D. Konradeckiej, Warszawa 1997 r.). Obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy nakłada na pracodawców art. 66 Konstytucji RP, który jest następnie sprecyzowany przede wszystkim przez przepisy Kodeksu pracy oraz liczne akty wykonawcze. Problematyka zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest także przedmiotem wielu aktów prawa międzynarodowego (m.in. Międzynarodowej Organizacji Pracy) i europejskiego (głównie dyrektywy Rady).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat