REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PPK: oszczędności będzie można sprawdzić w jednym miejscu

Ekspert PFR Portal PPK
PPK 2022 - jak sprawdzić stan oszczędności? Na mojePPK.
PPK 2022 - jak sprawdzić stan oszczędności? Na mojePPK.
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

PPK - oszczędności będzie można sprawdzić w jednym miejscu już od stycznia 2022 roku. Uczestnicy PPK będą mogli zalogować się do nowego serwisu „MojePPK”, w którym będą mogli sprawdzić stan środków na wszystkich swoich rachunkach PPK. To ważna informacja dla uczestników PPK.

Oszczędności w PPK będzie można sprawdzić w jednym miejscu

Do programu PPK może zapisać pracownika tylko jego pracodawca, nie może on tego zrobić samodzielnie. Zgodnie z zasadą automatycznego zapisu, każda osoba zatrudniona w wieku 18-55 lat powinna zostać zapisana do PPK, chyba że złoży pracodawcy deklarację o rezygnacji z dokonywania wpłat (osoby w wieku 55-70 lat przystępują do programu na swój wniosek). Co istotne, w każdym kolejnym miejscu pracy pracodawca ponownie zapisze nas do PPK, co oznacza, że instytucja finansowa otworzy nam nowy rachunek PPK (liczba rachunków jaką może posiadać uczestnik PPK jest nieograniczona). Aby ułatwić dostęp do informacji o oszczędnościach w PPK (pracownik może posiadać wiele rachunków PPK w różnych instytucjach finansowych), od stycznia 2022 r. spółka PFR Portal PPK Sp. z o.o. uruchomi specjalny serwis MojePPK, w którym uczestnicy PPK będą mieli dostęp do zagregowanych danych o łącznych środkach zgromadzonych w PPK i szczegółowych informacji o poszczególnych utworzonych dla nich rachunkach PPK.

REKLAMA

Autopromocja

Serwis MojePPK

Po zalogowaniu, poprzez serwis MojePPK, uczestnik programu będzie mógł uzyskać informacje o:

  • wartości środków zgromadzonych w PPK - na wszystkich rachunkach łącznie i w rozbiciu na poszczególne rachunki PPK,
  • wysokości wpłat do PPK w podziale na wpłaty finansowane przez: pracownika, pracodawcę i państwo,
  • wszystkich swoich rachunkach PPK,
  • wpłatach podstawowych i dodatkowych do PPK,
  • funduszach zdefiniowanej daty, w których oszczędza,
  • dokonanych zwrotach i wypłatach w tzw. szczególnych sytuacjach życiowych,
  • dacie i wysokości ostatniej wpłaty pracodawcy na dany rachunek PPK (ta informacja pozwoli uczestnikowi PPK zweryfikować czy na danym rachunku PPK aktywnie oszczędza),
  • historii swojego oszczędzania (w szczegółowym widoku poszczególnego rachunku PPK, będzie można sprawdzić na wykresie stan środków na rachunku w ujęciu historycznym).

Ponadto, w serwisie będzie można wygenerować raport z listą swoich rachunków PPK i informacją o łącznej wartości zebranych oszczędności.

Ważne!

Serwis MojePPK będzie serwisem wyłącznie informacyjnym, co oznacza, że za jego pośrednictwem nie będzie można składać żadnych dyspozycji co do środków zgromadzanych w PPK. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do wysokości środków zgromadzonych na rachunku, uczestnik PPK powinien zawsze kontaktować się z instytucją finansową prowadzącą dany rachunek PPK lub z pracodawcą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logowanie do MojePPK

Udostępnienie informacji o utworzonych dla danej osoby rachunkach PPK będzie możliwe tylko po poprawnym zweryfikowaniu tożsamości uczestnika PPK, dlatego dostęp do informacji o swoich rachunkach PPK w serwisie MojePPK uczestnik PPK uzyska dopiero po zalogowaniu. Do serwisu będzie można zalogować się za pomocą Profilu Zaufanego lub za pomocą konta utworzonego w serwisie MojePPK.

Rejestracja konta w serwisie MojePPK

Do rejestracji konta w serwisie MojePPK, będą potrzebne dane przypisane do wybranego przez uczestnika PPK rachunku PPK. Powiązanie konta w serwisie z istniejącym rachunkiem PPK będzie konieczne, aby można było zweryfikować tożsamość rejestrującej się osoby.

Wymagane do rejestracji dane, które trzeba będzie przygotować to:

  • numer PESEL lub seria i numer dokumentu tożsamości (dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu);
  • numer telefonu komórkowego lub e-mail (przypisany do rachunku PPK, który będzie użyty do rejestracji konta;
  • data urodzenia uczestnika PPK;
  • NIP pracodawcy;
  • nazwa instytucji finansowej, w której uczestnik oszczędza;
  • kwota ostatniej wpłaty podstawowej pracodawcy, przekazanej na rachunek PPK, który będzie użyty do rejestracji konta w serwisie.

Dane przypisane do rachunku PPK to dane, które pracodawca przekazał do instytucji finansowej, zapisując pracownika do PPK. Jeśli te dane zostały później zaktualizowane, potrzebne będą dane po zmianie.

Więcej na temat PPK na mojeppk.pl i pod nr telefonu 800 775 775. Zachęcamy również do korzystania z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez ekspertów PFR Portal PPK. Na szkolenia można zapisać się tutaj: https://www.mojeppk.pl/szkolenia.html.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA