Umowa na zastępstwo z własnym pracownikiem
REKLAMA
Mogą Państwo zatrudnić na umowę na zastępstwo swojego pracownika, jeżeli będzie on wykonywał na podstawie tej umowy innego rodzaju pracę niż wynikająca z jego podstawowej umowy o pracę.
Jeżeli zachodzi konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, pracodawca może w tym czasie zatrudnić innego pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej nieobecności (art. 25 § 1 Kodeksu pracy, dalej k.p.). Umowa na zastępstwo powinna być zatem zawarta w razie nieobecności pracownika spowodowanej np. urlopem macierzyńskim, wychowawczym, wypoczynkowym, bezpłatnym czy chorobą.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat