Czy byłego posła trzeba przyjąć do pracy, jeżeli jego stanowisko zostało zlikwidowane
REKLAMA
Tak, pracownika, który korzystał z urlopu bezpłatnego udzielonego na czas pełnienia kadencji posła (lub senatora), należy ponownie zatrudnić w zakładzie pracy. Taki pracownik przez okres 2 lat od wygaśnięcia mandatu podlega szczególnej ochronie przed zwolnieniem z pracy. Nie ma w tym przypadku znaczenia, że jego stanowisko pracy zostało zlikwidowane.
Poseł lub senator pozostający w stosunku pracy otrzymuje urlop bezpłatny, na swój wniosek, na okres sprawowania mandatu oraz na 3 miesiące po jego wygaśnięciu – bez względu na rodzaj i okres trwania stosunku pracy (art. 29 ust. 1 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora). Nie dotyczy to posłów i senatorów zatrudnionych na podstawie stosunku pracy m.in. w Kancelarii Sejmu lub Senatu, Kancelarii Prezydenta, Biurze Trybunału Konstytucyjnego, Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, NIK, PIP, którym udziela się urlopu bezpłatnego z urzędu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat