Wizja na celowniku
REKLAMA
Prace nad zmianą kultury organizacyjnej w polskim oddziale Auchan rozpoczęły się kilka lat temu. Były prowadzone ze świadomością, że to proces długi i wymagający konsekwencji w działaniu. W 2002 roku, kiedy zostały sformułowane główne założenia nowej kultury organizacyjnej, wizja firmy stała się jednym z najważniejszych jej elementów. Uznano bowiem, że nie tylko modele myślenia i systemy kompetencyjne decydują o rozwoju organizacji. Olbrzymie znaczenie ma też spójność między wizją strategiczną firmy a osobistymi wizjami pracowników. Stwierdzono zatem, że najpierw trzeba wizję firmy rozpowszechnić wśród pracowników i zestawić z ich indywidualnymi wyobrażeniami na temat własnej roli i zadań w organizacji.
Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji w Auchan Polska, mówi, że w upowszechnieniu wizji firmy pomocna była koncepcja Petera Sengego. W książce „Piąta dyscyplina” przestrzegał on przed formułowaniem wizji strategicznej, która nie wynika z osobistych wizji pracowników – nie ma wtedy możliwości sprawdzenia na poszczególnych poziomach organizacji, w jakim stopniu pracownicy utożsamiają się z wizją firmy i na ile czują się jej współtwórcami. Świadomość takiego ryzyka była obecna w polskim Auchan w każdej fazie projektu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat