REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs dla pracowników administracji publicznej

Doktor nauk prawnych, adwokat, adiunkt na Wydziale Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie w Katedrze Prawa Pracy i Zabezpieczenia Społecznego.
Kurs dla pracowników administracji publicznej
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kursy dla pracowników administracji publicznej dają możliwość rozwoju osobistego i zawodowego. Właśnie trwa rekrutacja w ramach kolejnego projektu. Czym jest Young Leaders’ Program 2024-2026 i jakie umiejętności można nabyć? 

Służba cywilna

Zasady zatrudnienia i warunków pracy w służbie cywilnej określa m.in. ustawa o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1691, dalej jako: ustawa). W skład korpusu służby cywilnej wchodzą zarówno:

REKLAMA

Autopromocja
  • pracownicy służby cywilnej - czyli osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o służbie cywilnej;
  • urzędnicy służby cywilnej - czyli osoby zatrudnione na podstawie mianowania, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o służbie cywilnej. 

Rekrutacja kandydatów do Young Leaders’ Program 2024-2026

Do 15 października można złożyć dokumenty, aby wziąć udział programie kształcenia liderów „Young Leaders’ Program” (YLP). Projekt organizuje Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, 

Jest to roczny kurs skierowany do pracowników administracji publicznej, którzy:

  •  mają mniej niż 40 lat i
  • odznaczają się potencjałem przywódczym.
Ważne
Stupendium w Tokio

Stypendyści YLP spędzą rok (od października 2024 roku do września 2025 roku) w National Graduate Institute for Policy Studies (GRIPS) w Tokio.

Co będzie brane pod uwagę przy wyborze kandydata? Kryteriów jest sporo, ale bardzo ważne są:

  • motywacja do udziału opisana w trzystronicowym eseju (m.in. przydatność uzyskanej wiedzy w wykonywaniu zadań służbowych, dzielenie się nią po powrocie z innymi pracownikami – kaskadowanie wiedzy).
  • Zgodność profilu wykształcenia z celami i zakresem tematycznym programu (punkty dodatkowe).
  • Posiadanie statusu urzędnika służby cywilnej (punkty dodatkowe).

Uczestnik programu musi posiadać:

  • minimum trzyletnie doświadczenie pracy w administracji publicznej,
  • wyższe wykształcenie (co najmniej dyplom licencjata lub równoważny),
  • dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (uzyskany w ciągu ostatnich 2 lat),
  • poświadczenie dobrego stanu zdrowia.

Czym jest Young Leaders’ Program?

Jak podaje Ministerstwo - Young Leaders’ Program to inicjatywa japońskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii (MEXT).

W ramach przewidzianych zajęć obowiązkowych uczestnicy zdobędą teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą:

  • systemów politycznych,
  • stosunków międzynarodowych,
  • gospodarki i administracji.

Każdy uczestnik będzie mógł wybrać dodatkowe, zgodne z indywidualnymi zainteresowaniami zawodowymi, kursy.

Wszystkie zajęcia w ramach programu prowadzone są w języku angielskim.

Absolwenci programu uzyskają tytuł magistra administracji publicznej/polityk publicznych.

Ważne

MEXT pokrywa koszty przelotu w obie strony oraz wypłaca w trakcie trwania nauki comiesięczne stypendium w wysokości 242 000 jenów. Uczestnicy programu nie ponoszą żadnych opłat za studia oraz mają zapewnione zakwaterowanie.

Rekrutacja do Young Leaders’ Program

Osoby zainteresowane programem powinny do 15 października 2023 r., na adres: Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa, następujące dokumenty:

  1. Pismo dyrektora generalnego ze zgodą na udział w programie.
  2. Wypełniony formularz aplikacyjny (zgodnie ze wzorem).
  3. Aktualną fotografię w formacie 6 cm x 4 cm, podpisaną i przypiętą do formularza aplikacyjnego.
  4. Dwa listy rekomendacyjne od przełożonych, w tym jeden od bezpośredniego przełożonego (zgodnie z formularzem).
  5. Oficjalny odpis albo oficjalną kopię wyciągu ocen ze wszystkich lat studiów – licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktoranckich – ukończonych przez kandydata (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
  6. Oficjalną kopię dyplomu/ów albo oficjalny odpis dyplomu/ów ukończenia studiów (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
  7. Certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na odpowiednim poziomie (TOEFL iBT 79 pkt lub IELTS 6.0 pkt, lub inny). Certyfikat musi być wydany w ciągu ostatnich dwóch lat, przez jedną z ogólnie uznawanych jednostek, instytucji certyfikujących, np. Cambridge, TOEFL, IELTS itp.
  8. Kopię paszportu.
  9. Trzystronicowy list motywacyjny wyjaśniający motywację do udziału w programie YLP, oczekiwania, aspiracje aplikanta i plany na przyszłość.
  10. Odpowiedzi na pytania (zgodnie z formularzem) do eseju.
  11. Poświadczenie dobrego stanu zdrowia (wystawione przez publiczną lub prywatną placówkę służby zdrowia zgodnie z formularzem).
  12. Zgodę na przetwarzanie danych medycznych (zgodnie z formularzem).
Ważne

Ustawa o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1691) 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wynagrodzenia pracowników samorządowych. Podwyżki z wyrównaniem od stycznia 2025 r.

W 2025 r. wzrosną wynagrodzenia osób zatrudnionych w samorządach na podstawie wyboru oraz powołania. Zwiększą się także stawki minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

Emeryci i renciści muszą rozliczyć dodatkowe przychody. Termin przekazania informacji do ZUS mija 28 lutego 2025 r.

ZUS przypomina o obowiązku rozliczenia dodatkowych przychodów przez osoby, które pobierają emeryturę lub rentę, mimo że nie osiągnęły wieku emerytalnego, a w zeszłym roku dorabiały do swojego świadczenia. Termin mija 28 lutego 2025 r.

Najniższa emerytura, renta rodzinna i socjalna: 1878,91 zł brutto od 1 marca. Waloryzacja 2025 - emerytury i renty wzrosną o 5,5 proc.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 12 lutego 2025 r., że od 1 marca 2025 roku emerytury i renty zostaną zwaloryzowane o wskaźnik 105,5%. Oznacza to, że renty i emerytury wzrosną o 5,5 procent.

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych. To efekt wzrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w czwartym kwartale 2024 r.

REKLAMA

Ważny termin dla dorabiających rencistów i wcześniejszych emerytów. Do końca lutego trzeba rozliczyć się z ZUS-em

Renciści i emeryci na wcześniejszej emeryturze, którzy są w dalszym ciągu aktywni zawodowo i dorabiają do swoich świadczeń, muszą do końca lutego poinformować ZUS o przychodach, które osiągnęli ponad otrzymywane z ZUS-u świadczenie. Dodatkowe zarobki dotyczą między innymi wynagrodzeń z umowy o pracę, umowy zlecenia, a także przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej czy z tytułu pełnienia funkcji członka rady nadzorczej.

Wyższe obowiązkowe wpłaty na PFRON od marca 2025 r.

Wysokość obowiązkowych wpłat na PFRON zmieni się od 1 marca 2025 r. Ich wysokość ustalana jest w zależności od wysokości przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale. GUS podał, że przeciętne wynagrodzenie w czwartym kwartale 2024 r. wzrosło i wyniosło 8477,21 zł.

Edukacja średnia a rynek pracy – czy szkoły dobrze przygotowują uczniów na wyzwania XXI wieku?

W dobie globalizacji, cyfryzacji i dynamicznych zmian na rynku pracy, edukacja średnia staje przed kluczowym wyzwaniem: jak przygotować uczniów do funkcjonowania w świecie, który wymaga nie tylko wiedzy, ale także umiejętności praktycznych, elastyczności i kompetencji przyszłości? Tradycyjne modele edukacji, oparte na sztywnych programach nauczania, coraz częściej okazują się niewystarczające w kontekście rosnących wymagań pracodawców.

36 dni urlopu wypoczynkowego dla tej grupy pracowników w 2025 r. Zmian nie przyniesie również 2026 r.

20 dni lub 26 dni to standardowy wymiar urlopu wypoczynkowego. Jednak w przypadku sporej grupy pracowników wymiar urlopu wynosi 30 dni lub 36 dni. Komu przysługuje tyle dni urlopu? Jakie warunki muszą zostać spełnione?

REKLAMA

Jawne wynagrodzenia w każdej ofercie pracy. Będzie rewolucja w KP

Koniec z tabu o wynagrodzeniach! Jak wielu z nas musiało się zastanowić jaką kwotę wpisać w polu: Ile chciałaby Pani/Pan zarabiać? kiedy braliśmy udział w procesie rekrutacji. Już nie będziemy mieli takich wątpliwości (czy za dużo czy za mało podałam/em) bo ustawodawca unijny nakłada na Polskę obowiązek dostosowania Kodeksu pracy do przepisów unijnych. Stanie się to już w 2025 r. albo 2026 r., bo w Sejmie jest projekt.

Co w 2025 r. oznacza niepełnosprawność 01-U?

Istnieje łącznie 12 symboli poszczególnych przyczyn niepełnosprawności. Ten jeden kod: 01-U bardzo często pojawia się w orzeczeniach o niepełnosprawności. Kod 01-U często występuje też z innymi kodami, ze względu na znaczną ilość zaburzeń u osoby z niepełnosprawnościami.

REKLAMA