REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
pokolenie z

REKLAMA

REKLAMA

Jak voiceboty pomagają zatrudniać Z-etki oraz zwiększyć ich zaangażowanie w pracy?

Osoby urodzone w latach 1997-2012, określa się mianem pokolenia Z, stanowią obecnie 30 procent światowej populacji i oczekuje się, że do 2025 roku będą stanowić 27 procent siły roboczej. Ludzie z tego pokolenia, przyspieszą duże zmiany na rynku pracy.

REKLAMA

Autopromocja

Czym Z-etki różnią się na rynku pracy od poprzednich pokoleń?

Bez względu na wiek, doświadczenia czy branże, każdy pracownik oczekuje godnej płacy i odpowiednich warunków pracy oraz możliwości rozwoju. Istnieje jednak kilka kluczowych cech, które odróżniają pokolenie Z od ich poprzedników - Millennials, pokolenia X i Baby Boomers. Choć wynagrodzenie jest najważniejszym czynnikiem decydującym o podjęciu pracy, pokolenie Z ceni je mniej niż każde inne. Mając do wyboru przyjęcie lepiej płatnej, lecz nudnej pracy lub pracy, która była bardziej interesująca, ale nie była tak dobrze płatna, przedstawiciele pokolenia Z, w większości wybiorą tę drugą opcję.

Są pierwszym cyfrowym pokoleniem, które dorasta nie pamiętając świata bez internetu. Nigdy nie używali analogowego filmu do aparatu, odtwarzacza CD, papierowej mapy czy dyskietki. Generacja Z została nazwana „pierwszym globalnym pokoleniem”, dorastającym w społeczeństwie, w którym globalne treści i informacje są ogólnie bardziej dostępne, a zakupy za pomocą jednego kliknięcia czy praca z dowolnego miejsca na świecie są oczywiste. - Powszechne wykorzystanie innowacyjnych narzędzie oraz łatwość adopcji nowych technologii przez to pokolenie, powoduje że nie umie się ono obejść bez niej zarówno w życiu prywatnym, jak i pracy. Dlatego też oczekuję, że pracodawcy umożliwią im swobodne korzystania z nowoczesnych narzędzi i technologii. Dzięki czemu, nie muszą poświęcać wiele czasu na męczące, nużące i powtarzalne zadania, gdyż to właśnie innowacyjne rozwiązania IT, sztuczna inteligencja wykonuje za nich te prace. A sami mogą koncentrować się na bardziej wyrafinowanych i wymagających zadaniach. – mówi Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Department w firmie APIFONICA.com.

Dlaczego Zetki rezygnują?

Pokolenie Z może zmienić pracę nawet 10 razy w okresie pomiędzy 18-stym a 34-tym rokiem swojego życia, wynika z najnowszych badania przeprowadzonych w USA. Ponad 40% pracowników z pokolenia Z, uznaje równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, elastyczne urlopy, pracę zdalną oraz korzystanie z nowoczesnych narzędzi czy technologii w firmach, za najważniejsze priorytety przy poszukiwaniu pracy.

Wśród powodów, dla których Z-etki nie wybierają pracodawców lub nie chcą dłużej w danej firmie pracować, są m.in. korzystanie przez przedsiębiorstwa ze starej technologii i przestarzałych narzędzi. Jak wynika z badań Laserfiche, przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, jedna na pięć osób (20%) z pokolenia Z w wieku produkcyjnym, zrezygnowała z pracy z powodu bezużytecznej technologii, z której korzystała. Połowa (49%) respondentów jeszcze nie zrezygnowała, ale rozważa odejście z firmy z powodu przestarzałej lub trudnej w użyciu technologii. Największą frustracją dla młodych pracowników jest to, że technologia jest zbyt wolna (54%), zbyt stara (35%) lub brakuje w niej narzędzi, które pomagają w wykonywaniu czasochłonnych zadań (35%). Co nie jest zaskakujące dwie trzecie (66%) przedstawicieli pokolenia Z zgadza się, że technologia osobista jest lepsza w domu w porównaniu z tym, czego używają w biurze. Jedynie 30% respondentów stwierdziło, że nie rozważa odejścia z firmy z powodu przestarzałych lub trudnych w użyciu technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak voiceboty wspierają rekrutację Zetek i polepszają doświadczenia HR-owców?

REKLAMA

HR Voicebot to oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji, dzięki któremu rekruterzy mogą obsadzać wakaty na czas, przy niższym koszcie oraz mniejszym wykorzystaniu zasobów pracodawcy. W jaki sposób? Poprzez automatyzację najbardziej czasochłonnych etapów procesu rekrutacji: selekcja CV, rozmowy telefoniczne, planowanie rozmów kwalifikacyjnych, informacja zwrotna dla kandydatów, wprowadzanie danych HRM oraz raportowaniu. Nie należy zawpominać także o tym, że inteligentny asystent głosowy Apifonica skontaktuje się z każdym kandydatem maksymalnie do 5 minut po jego zgłoszeniu, co jak pokazują badania zwiększa szanse sukcesu, czyli pozytywnej decyzji aplikującego, nawet 9-cio krotnie. A pracodawca docierając do kandydatów wcześniej niż ktokolwiek inny, uzyskuje dostęp do szerszej puli kandydatów i podpisuje umowy z najlepszymi kandydatami.

- Po przeprowadzeniu kilkudziesięciu tysięcy rozmów przez nasze voiceboty z kandydatami do pracy do firm, które są klientami Apifonica, dane statystyczne pokazują, że 70% przyszłych pracowników odpowiada na wszystkie pytania podczas rozmowy, która trwa średnio około 4 minut. Z naszych doświadczeń wynika, że kandydaci do pracy nie postrzegają rozmów z inteligentnymi asystentami głosowymi za trudne czy też nieprzyjemne. Co więcej, w przypadku pokolenia Z, dominująca większość kandydatów postrzega rozmowę z voicebotami jako przejaw innowacji, które stosuje nowoczesna firma. – komentuje Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Department w firmie APIFONICA.com.

Oprócz weryfikacji kluczowych kompetencji zdefiniowanych przez firmy, HR voiceboty pełnią też ważną rolę informacyjną dla kandydatów, przekazując najważniejsze dane o stanowisku pracy, warunkach zatrudniania i następnych krokach w procesie rekrutacji. Pełen raport z rozmowy jest umieszczany w systemie ATS, na podstawie którego rekruter decyduje o dalszej weryfikacji kompetencji przyszłych pracowników. 

Inteligentni asystenci głosowi odpowiedzą na każdą aplikację, która spłynie do firmy i przekażą głosowo każdemu kandydatowi informację zwrotną po rozmowie kwalifikacyjnej. Szybka i spójna komunikacja z Z-etkami poprawia ich doświadczenia poznawcze i wzmacnia markę pracodawcy. Wykorzystanie voicebotów może sprawić, że także Z-etki pracujący jako rekruterzy, będą bardziej zaangażowani i zadowoleni ze swojej pracy, a także bardziej wydajni. W jaki sposób? Automatyzując powtarzalne, nudne, i czasochłonne zadania w dziale rekrutacji. Dzięki czemu, młodzi HR-owcy mogą skupić się na wymagających, kreatywnych i satysfakcjonujących zadaniach. A to właśnie sprawia, że pracownicy działów rekrutacji, w tym Z-etki, są bardziej zmotywowani i wydajni w pracy.

Źródło: APIFONICA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA