Nie jest źle na rynku pracy
REKLAMA
REKLAMA
W obliczu spowolnienia gospodarczego aż dziewięciu na dziesięciu prezesów firm działających globalnie, spodziewa się kryzysu w ciągu najbliższego roku. W efekcie, blisko 40 proc. globalnych firm skłania się do wstrzymywania zatrudnienia lub redukcji etatów, a blisko połowa rozważa jego zmniejszenie w ciągu najbliższych miesięcy, wynika z badań KPMG. Na szczęście, mniej pesymistyczny obraz dotyczy polskiego rynku pracy. W Polsce tylko co czwarty menedżer oczekuje recesji, a jedynie co piąty wstrzymał rekrutację. Jak zatem, menedżerowie HR działający na rodzimym rynku w dalszym ciągu mający ręce pełne roboty, mogą skutecznie wyłapywać najlepszych kandydatów i jednocześnie ograniczać koszty działań HR?
REKLAMA
Inteligentny asystent głosowy
HR Voicebot to oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji, dzięki któremu rekruterzy mogą obsadzać wakaty zgodnie z założonymi deadlinami, przy niższym koszcie oraz mniejszym wykorzystaniu zasobów pracodawcy. W jaki sposób? Poprzez automatyzację najbardziej czasochłonnych etapów procesu rekrutacji: selekcja CV, rozmowy telefoniczne, planowanie rozmów kwalifikacyjnych, informacja zwrotna dla kandydatów, wprowadzanie danych HRM oraz raportowaniu. Nie należy zapominać także o tym, że voicebot skontaktuje się z każdym kandydatem natychmiast po jego zgłoszeniu. A pracodawca docierając do kandydatów wcześniej niż ktokolwiek inny, uzyskuje dostęp do szerszej puli kandydatów i podpisuje umowy z najlepszymi.
Czym zajmuje się automatyzacja rekrutacji?
Początkowe etapy procesu rekrutacji wymagają od rekrutera wielu rutynowych czynności. Kierownik ds. rekrutacji potrzebuje średnio 14 minut na rozpatrzenie jednego podania o pracę. Jeśli ma się do czynienia z setkami CV miesięcznie, te minuty sumują się w tygodnie, a nawet miesiące pracy. W pewnym momencie wstępna selekcja kandydatów może pochłonąć 60-70% czasu pracy rekrutera. W przeciwieństwie do człowieka, voicebot może przetwarzać tysiące aplikacji o pracę jednocześnie. Kontaktuje się z każdym kandydatem natychmiast po złożeniu przez niego aplikacji, maksymalnie w 5 minut choć w praktyce jest to już po minucie lub dwóch. Następnie, przeprowadza wywiad telefoniczny na podstawie stworzonego wcześniej przez HR-owoców skryptu.
Oprócz weryfikacji kluczowych kompetencji zdefiniowanych przez firmę, voicebot pełni też ważną rolę informacyjną, przekazując najważniejsze dane o stanowisku pracy, warunkach zatrudniania i następnych krokach w procesie rekrutacji. Pełen raport z rozmowy jest umieszczany w systemie ATS, na podstawie którego rekruter decyduje o dalszej weryfikacji kompetencji poszczególnych kandydatów.
Voicebot w praktyce
REKLAMA
Weegree jest agencją pośrednictwa pracy dla pracowników fizycznych z klientami z Polski, Belgii, Holandii czy Niemiec. Ich kluczowe wartości firmowe to rzetelność, wysoka jakość i indywidualne podejście do każdego kandydata. Powyższe czynniki i istniejące zasoby spowodowały, że firma napotkała problem ze skalowaniem działania. Menedżerowie planowali zainwestować więcej w reklamy na Facebooku, ale jednocześnie nie mogli poradzić sobie z duża ilością przychodzących zapytań. Ponadto nie mieli systemu CRM, w którym można by śledzić wszystkie te zapytania i ich postęp rozmów z kandydatami. Firma potrzebowała szybkiego rozwiązania do wdrożenia, które można by zintegrować z kontem Facebook Ads.
- Wspólnie z klientem stworzyliśmy voicebota zadającego kluczowe pytania, które menedżerowie Weegree zazwyczaj wykorzystują do wstępnej kwalifikacji przychodzących aplikacji. Dzięki płynnej integracji panelu Apifonica z tzw. low code lub no code systemami automatyzacji, połączyliśmy skrypt voicebota z formularzem dla kandydatów do pracy na koncie Facebook Ads klienta. – mówi Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Departmant w APIFONICA.com. - Dzięki temu nasz inteligentny asystent głosowy mógł wstępne kwalifikować kandydatów do pracy, zaraz po wysłaniu przez nich aplikacji. Stworzyliśmy również raporty online, w którym klient może w każdej chwili sprawdzić status poszczególnych kandydatów lub inne istotne szczegóły rekrutacji. Dodatkowo, skonfigurowaliśmy przesyłanie odpowiedzi do wewnętrznego systemu CRM klienta za pomocą API. – dodaje Malinowski z APIFONICA.
Źródło: Apifonica
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat